Gruppo Gamma är kända för sin utomordentliga lumeNågot dopad lume
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gruppo Gamma är kända för sin utomordentliga lumeNågot dopad lume
![]()
Seiko-klass?Gruppo Gamma är kända för sin utomordentliga lume
Fast länken har plana välvda ytor medan ändlänken är helt tillrundad? Stor misstag.Dålig produktbild, eller ser iaf inte ut så när de kommer från bernhardt. Har ju ägt en globemaster för många många år sedan och länken och dess finish plus passform var väldigt bra (var van vid seiko rassel/halvdan passform mot luggar då med)
Nära nog om inte annatSeiko-klass?
Får se när solen behagar titta fram hur det blir efter en promenad.
Tycker den ser riktigt trevlig ut. Roligt med egen design. Ngt för breda banhorn kan jag dock tycka. Någon som vet vad det är för urverk, moddat Seiko 4r57?En ny bild på E.C.Anderssons nya dykare, tycker den är supercool!
![]()
Enligt hemsidan är det ett Cal.ECANE01. Seiko NE57 based, in-house modified and calibrated to our standard of high accuracy. Jag gillar de breda bandhornen, de ger den ett extra tooligt utseende och bidrar till det säregna utseendet. Förstår dock att det inte är för alla.Tycker den ser riktigt trevlig ut. Roligt med egen design. Ngt för breda banhorn kan jag dock tycka. Någon som vet vad det är för urverk, moddat Seiko 4r57?
Ser ut som en parodi på SubC som fått så mycket skit för sina bandhorn.Enligt hemsidan är det ett Cal.ECANE01. Seiko NE57 based, in-house modified and calibrated to our standard of high accuracy. Jag gillar de breda bandhornen, de ger den ett extra tooligt utseende och bidrar till det säregna utseendet. Förstår dock att det inte är för alla.
Nästan Zelos-klassGruppo Gamma är kända för sin utomordentliga lume
Missade att det stod på hemsidanEnligt hemsidan är det ett Cal.ECANE01. Seiko NE57 based, in-house modified and calibrated to our standard of high accuracy. Jag gillar de breda bandhornen, de ger den ett extra tooligt utseende och bidrar till det säregna utseendet. Förstår dock att det inte är för alla.
Fast länken har plana välvda ytor medan ändlänken är helt tillrundad? Stor misstag.
To each his ownSer ut som en parodi på SubC som fått så mycket skit för sina bandhorn.
Oslagbar tror jag.I see your gruppo and raise a Zelos
![]()
Fast länken har plana välvda ytor medan ändlänken är helt tillrundad? Stor misstag.
Gillar SubCs bandhorn, men där går gränsen. Helsonsuben är lite överdriven även den.To each his own
Jag med men jag tycker faktiskt inte att E.C.A'n ser ut som någon parodi, om något så är den väl så olik dagens Sub kopior som man kan komma IMHO.Gillar SubCs bandhorn, men där går gränsen. Helsonsuben är lite överdriven även den.
Kul, grattis! Ser bra ut.Min första Gruppo Gamma. Så sjukt bra!
![]()
Mår tyvärr lite illa av just ändlänken. Om du tar ett papper och böjer det blir det enkelbuktat. Dvs i en ledd är ytan plan. På ändlänken ovan är ytan dubbelbuktad, finns ingen planhet. Blir så här tex om man fulpolerar en Submariners boettsida, man rundar av och mjukar upp alla former. Jag är lite skadad men tycker det är seriöst jobbigt att titta på...Förstår inte vad du menar riktigt?
Jag tyckte oavsett länken är bland det bästa på klockan när jag ägde en kort stund. Och hitta inget att klaga på den delen.
![]()
![]()
Skrev inte att den var lik en Rolex, bara att bandhornen ser ut som en parodi på just SubCs bandhorn.Jag med men jag tycker faktiskt inte att E.C.A'n ser ut som någon parodi, om något så är den väl så olik dagens Sub kopior som man kan komma IMHO.
Det var inte så jag tolkade det du skrev, tack för att du klargjorde det. Härligt med olika åsikter dock, i slutändan så handlar allt nog om betraktarens ögon och vi kan vara ense om att vi är oense.Skrev inte att den var lik en Rolex, bara att bandhornen ser ut som en parodi på just SubCs bandhorn.
Mår tyvärr lite illa av just ändlänken. Om du tar ett papper och böjer det blir det enkelbuktat. Dvs i en ledd är ytan plan. På ändlänken ovan är ytan dubbelbuktad, finns ingen planhet. Blir så här tex om man fulpolerar en Submariners boettsida, man rundar av och mjukar upp alla former. Jag är lite skadad men tycker det är seriöst jobbigt att titta på...
Tycker det ser bra ut.Förstår inte vad du menar riktigt?
Jag tyckte oavsett länken är bland det bästa på klockan när jag ägde en kort stund. Och hitta inget att klaga på den delen.
![]()
![]()
Bäst är att inte samla på sig allt för många pet peeves!Hmm förstår nog ändå inte helt dvs det stör inte mig då. Och jag lär inte anstränga mig för att se det heller, för är det något som är jobbigt är det att hitta detaljer en stör sig på (jäkligt många i denna hobby) och synd då jag gillar bernhardt sea Shark etc
Tack för att du försökte förklara![]()
Bäst är att inte samla på sig allt för många pet peeves!
Fan då! Då är den ju under min mentala gräns på 12mm och jag måste därför skriva upp den på ”att-köpa-annars-dör-jag-listan”Officiellt 11mm men jag får det till ca 7-8mm på själva boetten och ytterligare 2-3mm tillkommer på glaset. Jag får det typ till 9mm och den känns allt annat än hög, de verkar ha mätt från bandhornens lägsta punkt till toppen av glaset för att få det till 11mm. Riktigt grym är den i alla fall och nr 700 av 999 fick jagDen känns robust, bra fit & finish rakt igenom och drivs av manuellt Vostok verk med "blånerade" skruvar.
Baltic fransk dykare!Kan vara den på den lilla bilden! Vad är det för märke?
Borealis har ju sin Sea Storm V2 som i stort sålt ut men de verkar ha några ex kvar.Kan vara den på den lilla bilden! Vad är det för märke?
Fast nä.Baltic fransk dykare!
Inte så pjåkig! Och de hintar om framtida integrerad stållänk också. Har inte varit övertygad av satinerade finishen på deras förra modell, såg blästrat och billigt ut. Den där dykarn är så plan och fin så man kan säkert borsta den om finishen inte faller en i smaken.En ny bild på E.C.Anderssons nya dykare, tycker den är supercool!
![]()