• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hej!
Efter en massa letande här på forumet gör jag nu en efterlysning:

Vill minnas att någon för några veckor sedan postade foton på en klocka liknande Blancpain Fifty Fathoms som kommer att släppas framåt sommaren, denna vill jag hitta! Det var en för mig okänd tillverkare som enligt mitt minne är amerikansk.. :)

Någon som kan hjälpa mig? :D

Har någon andra exempel på liknande klockor så tar jag gärna emot dem också. Tänk Timefactors Precista Aerotimer:
https://www.timefactors.com/prs45.htm
Någon av dessa?

l-aquascaphe-la-montre-de-plongee-de-baltic-fabriquee-a-sancey-(25)-1543864996.jpg
ladda ned.jpeg
Meraud-Bonaire-Dive-Watch-Kickstarter-5.jpg

Det handlar så klart om tycke och smak. Om du gillar den så är den bra för dig, tänker jag. Personligen tycker jag att den ser stor ut men jag och min 16,5cm handled håller oss för det mesta till <40cm.
A2F04070-4B93-40B2-AA13-ACA60111E995.jpeg

38mm på 16,5cm.
Sitter perfekt på dig! Har också 16,5cm handled och är sugen på en 38mm men varit rädd att den skulle vara för liten. Det är den inte! :happyhappy:

Hej!
Efter en massa letande här på forumet gör jag nu en efterlysning:

Vill minnas att någon för några veckor sedan postade foton på en klocka liknande Blancpain Fifty Fathoms som kommer att släppas framåt sommaren, denna vill jag hitta! Det var en för mig okänd tillverkare som enligt mitt minne är amerikansk.. :)

Någon som kan hjälpa mig? :D

Har någon andra exempel på liknande klockor så tar jag gärna emot dem också. Tänk Timefactors Precista Aerotimer:
https://www.timefactors.com/prs45.htm

Jag har ägt denna prs-50 som också var trevlig. Men rätt bastant! Älskade akrylbezeln, magisk lyster i den :)
9B8F073E-1A32-4263-A064-F42181F4ADE6.jpeg

Gillar verkligen din fotograferingsstil. Däremot ger fiolen mig ångest då den omedelbart får mig att tänka på allt genomtvingat fiolspelande i lågstadiet.
Hear, hear. Ruggigt välkomponerad och estetiskt tilltalande bild :). Är du inte proffsfotograf är du i fel yrke.

Själv gjorde jag en omvänd @gdae, dvs postar kort som ser ut som något katten dragit in. Jag gillar min Geckota. Stilren och fina färger, tycker jag – speciellt när solen ligger på.
IMG_20190207_120952xx.jpg
IMG_20190207_121138xy.jpg

Senast ändrad:
Hear, hear. Ruggigt välkomponerad och estetiskt tilltalande bild :). Är du inte proffsfotograf är du i fel yrke.

Själv gjorde jag en omvänd @gdae, dvs postar kort som ser ut som något katten dragit in. Jag gillar min Geckota. Stilren och fina färger, tycker jag – speciellt när solen ligger på.
IMG_20190207_120952xx.jpg
IMG_20190207_121138xy.jpg

Riktigt fin! Är det 44mm varianten? Den nya med Eta eller är det NH35?

Grymt snygg! Ser ut som en klockren utmanare till Orient Bambino och Timex Marlin!
Mycket bra recension just de tre klockorna emellan, instämmer 100% i utvärderingen. Har haft Bambino och rent spontant så kändes den billigare med något för stor diameter, Marlin gillar jag rent estetiskt men tyvärr så är den är på tok för liten för min smak.

Mycket bra recension just de tre klockorna emellan, instämmer 100% i utvärderingen. Har haft Bambino och rent spontant så kändes den billigare med något för stor diameter, Marlin gillar jag rent estetiskt men tyvärr så är den är på tok för liten för min smak.

Marlin är väl dessutom dyrare och tjockare?
Edit: inte kollat videon btw.

Tillbaka
Topp