• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte så pjåkig! Och de hintar om framtida integrerad stållänk också. Har inte varit övertygad av satinerade finishen på deras förra modell, såg blästrat och billigt ut. Den där dykarn är så plan och fin så man kan säkert borsta den om finishen inte faller en i smaken.
Det som är dealbreakern för mig är priset.. i 10kkr klassen (som pre-order och närmare 13 annars) finns mycket annat att välja på. Frågan om det kan klassas som en "affordable" i mina ögon är lite tveksamt.

Det som är dealbreakern för mig är priset.. i 10kkr klassen (som pre-order och närmare 13 annars) finns mycket annat att välja på. Frågan om det kan klassas som en "affordable" i mina ögon är lite tveksamt.
€900, skulle inte kalla den prisvärd jag heller nej. Men har personligen svårt att hitta intressanta kandidater under 10k överlag, speciellt om vi pratar nypris. ECA ska ha en klapp på axeln för att ens komma in som en anteckning i marginalen i min kräsna pedantbok :) Den sticker ut, får inga direkta vibbar till andra märken, håller ihop ganska bra i formgivningen, bra jobbat!

Fan då! Då är den ju under min mentala gräns på 12mm och jag måste därför skriva upp den på ”att-köpa-annars-dör-jag-listan” :arghh:
Underbart listnamn! Jag tillhör skaran som aldrig (typ) skapar en lista, utan snarare kör "om den överlever en fylla utan att jag impulsköper den har den ingen plats i min samling" eller "nähädu, den där har jag inte råd med på CSN. Bort!". #livetmedadhd ;)

Riktigt snygg.. Ser ut att vara mycket pang för pengen. För min del är den dock lite för lik Glashütte Sixties.
Glashutte-Original-Sixties-brown-dial.jpg
Ja, det är lite trist att se att Glashütte stjäl designen rakt av från en av Boctoks klassiska modeller.

Förstår inte vad du menar riktigt? :oops:
Jag tyckte oavsett länken är bland det bästa på klockan när jag ägde en kort stund. Och hitta inget att klaga på den delen.
A40F34E3-E029-49CB-A11D-C346A1C12CCE.jpeg
FC97CFCC-0C34-4A08-95A4-A5CCADC6C2FE.jpeg
Squale verkar ha en likadan ändlänk, annan slipning på bandhornen. Snyggt.
IMG_20190208_100152_9.jpg

EDIT: och CW och M&S liknande med lite olika böjningar och poleringar. Verkar vara en rätt vanlig grundform.

Senast ändrad:
Squale verkar ha en likadan ändlänk, annan slipning på bandhornen. Snyggt.
IMG_20190208_100152_9.jpg

EDIT: och CW och M&S liknande med lite olika böjningar och poleringar. Verkar vara en rätt vanlig grundform.
Grundformen är Rolex design, den är det inget fel på. Tycker dock inte att Squalen har samma problem som den andra. Lämnar dock gärna detta då det inte finns någon mening med att lära folk att ogilla vissa saker...

Nån som har klämt och känt på en produktionsfärdig MAEN Hudson? Hur känns kvaliteten?
Jämfört med en Traska Freediver, vad skulle ni säga där?
Två rätt olika klockor i mitt tycke, Hudson upplever jag mycket mer retro än Freedivern, den känns mer modern i sin design och utförande. Kvaliteten på Hudson är inte dålig på något vis men Freedivern håller jag högre, upplevs mer gedigen, då framförallt länken. Skulle jag välja hade jag gått på Freedivern, klart Hudson kör på ett ETA 2824 så det är ju alltid roligt, speciellt med en glasbaksida.

Uppdatering om Vratislavia Conceptum Avantgarde, denna version är i princip klar och kommer att levereras i slutet på februari, de övriga i mars
FB_IMG_1549644124518.jpg

FB_IMG_1549644127210.jpg
FB_IMG_1549644120958.jpg
FB_IMG_1549644129788.jpg

Den där tavlan är inte så rolig. Typ tre olika typsnitt. Blir hur rörigt som helst. Kul iaf att någon vågar sig på att göra denna typ av klocka.

Boetten är väldigt mycket rundare än på förra bilderna.

Ja det stämmer, vet inte om de första bilderna var skisser eller prototyper. Detta ska i alla fall vara den produktionsklara versionen, jag tyckte skisserna/prototyperna såg bättre ut.
Ja det var synd att de gjorde boetten så rund och tavlan så rörig, hade kunnat blivit en trevlig modell annars!

Tillbaka
Topp