• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad har gänget här för åsikter kring ”dress-chronografer”/klassiskt formgivna chronos? Någon, några modeller som är oemotståndliga, eller några som helt går bort? Obs, tänker även utanför ”affordable/micro-boxen”. Någon urtavle-färg som är ett måste?

Spoiler: ja, vi har en dress/klassisk-chrono in the making.

Ja verkligen. Gillar framförallt woodland green tavlan.
E9C6BA4D-112B-4B3F-ADFB-3E386F5DFFC7.jpeg
Mmm...jag kommer lägga en beställning på den gröna. Japp! Mm. 🤩

Vad har gänget här för åsikter kring ”dress-chronografer”? Någon, några modeller som är oemotståndliga, eller några som helt går bort? Obs, tänker även utanför ”affordable/micro-boxen”. Någon urtavle-färg som är ett måste?

Spoiler: ja, vi har en dress-chrono in the making.
Squale/Gnomons Corallo guld chrono är ju ganska spexig, bor en här i tråden som man kan få se om man har tur och frågar snällt :)

Vad har gänget här för åsikter kring ”dress-chronografer”/klassiskt formgivna chronos? Någon, några modeller som är oemotståndliga, eller några som helt går bort? Obs, tänker även utanför ”affordable/micro-boxen”. Någon urtavle-färg som är ett måste?

Menar du typ som dom mindre 50-tals kronograferna :)?

243535df45cdfa5d7628c1d36e88c5d8.jpg

Tycker dom är snygga men jag personligen har aldrig lyckats hitta en dress klocka som jag inte har tröttnat på ganska snabbt. Men det beror nog främst på att jag sällan är speciellt dressig själv 😅

Inte svar på din fråga nånstans men när kommer trenchhunter mkii med större markeringar på tavlan?

Laxtavla funka ju bra sist och nog grymt på en krono med 😎

"Let there be light"😊 Grattis till pjäsen.
Vet du om han har "bakdörren" öppen än?
Jag hittar inte den 😂.
Sväng förbi med en treliters vino tinto i papplåda så ska du nog se att Sesam öppnar sig... :woot: 👈🍩👉
Blev lite sugen på den kommande Commutern från Traska.
Gillar verkligen att den är i 36,5mm och att den har closed caseback.

Även Summiteern har closed caseback
denna gång.
9D7CEEB2-D2E6-46E5-BC98-6E237C47FC4A.png
879636E6-5E30-4F3A-9246-C567A689AAAC.jpeg

OP-vibbar över den. Synd att han inte körde gult och mint på dom.

Håller med, lite Milgauss över den med de orangea markeringarna :)
Är det inte rätt mycket Carrera också? Snygg dock. 😊
Screenshot_20201230-175134_Firefox.jpg
SÅKLART är den i sibiriskt guld, renat i Tjernobyl. Skyller på dålig upplösning i skärmen. Köpt ny telefon men nu för tiden får man ju tydligen inte med en laddare så den ligger strömlös i byrålådan.
När jag ringde operatören och påtalade att det kan ju vara fint att upplysa om att man inte får med en laddare så tyckte tjejen på andra sidan att man som säljare inte ska behöva säga vad som ligger, eller inte ligger, i kartongen med telefonen. Fan vad jag är old school. Eller nåt.
d9e.jpg

Heliumventil, WR 300 m, safirglas, bra lume, 120 klicks bezel och italienskt tjockt läderband med präglad logotyp...
Och denna går alltså att få ny för en tusenlapp. Stenhård!

En grej jag uppskattar mycket är att bezeln är något smalare än själva boetten (brukar vara tvärtom på dykare) vilket motverkar att den blir topptung. Smart!

IMG_20201230_190126.jpg
IMG_20201230_155149.jpg
16762446-960edlb3i6gt54gyxuxu99bx-ExtraLarge.jpg

Stort tack till @CptSlow som i princip slumpade bort denna och visade att girigheten inte helt tagit över forumet!

Heliumventil, WR 300 m, safirglas, bra lume, 120 klicks bezel och italienskt tjockt läderband med präglad logotyp...
Och denna går alltså att få ny för en tusenlapp. Stenhård!

En grej jag uppskattar mycket är att bezeln är något smalare än själva boetten (brukar vara tvärtom på dykare) vilket motverkar att den blir topptung. Smart!

IMG_20201230_190126.jpg
IMG_20201230_155149.jpg
16762446-960edlb3i6gt54gyxuxu99bx-ExtraLarge.jpg

Stort tack till @CptSlow som i princip slumpade bort denna och visade att girigheten inte helt tagit över forumet!
Stenhård! Men vad menas med ”sapphire coated”?

"Let there be light"😊 Grattis till pjäsen.
Vet du om han har "bakdörren" öppen än?
Jag hittar inte den 😂.
Jag vet inte för jag blev "kontaktad" 😅. Han har kanske en fäbless för håriga, tatuerade snubbar 🤓
Förbannat bra! Är det mässingsvridning? Som studsar i rehauten? Magiskt @Von !
Ja den är sååå jäkla fin 😍 Har knappt haft tid att titta på den då frun tvingat mig till 25 olika butiker idag 😱 Men nu är det nära hemmet 🥰

Jag vet inte för jag blev "kontaktad" 😅. Han har kanske en fäbless för håriga, tatuerade snubbar 🤓

Ja den är sååå jäkla fin 😍 Har knappt haft tid att titta på den då frun tvingat mig till 25 olika butiker idag 😱 Men nu är det nära hemmet 🥰
Njae, jag har ju också en full arm och en halv rygg men här blir ingen kontakt för det 😂.

• Wow
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp