• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är det någon som har en Zelos Swordfish som har hittat något snyggt alternativ till den medföljande länken? Funkar det estetiskt med mesh?
Använder inte min Zelos pga att länken är så jäkla vass i kanterna, den gör bokstavligt talat ont att ha på sig.

Är det någon som har en Zelos Swordfish som har hittat något snyggt alternativ till den medföljande länken? Funkar det estetiskt med mesh?
Använder inte min Zelos pga att länken är så jäkla vass i kanterna, den gör bokstavligt talat ont att ha på sig.
Gummi? Läder? MN-strap? NASA-canvas? Funkar på det mesta! :D

Som ni märkt har jag postat ganska sparsamt på sistone. Jag har helt enkelt fullt upp med annat, och tänkte därför sälja av några micros. Så om någon är intresserad, droppa ett PM.
Jag kommer lägga ut dom under veckan. Alla är i felfritt skick och är sparsamt använda.
Det är alltså:
Aquatico Sea Star
Dan Henry 1963
Nodus Avalon

Dålig bild, men kan ta mer bilder vid önskemål
20190210_172410~2.jpg

Som ni märkt har jag postat ganska sparsamt på sistone. Jag har helt enkelt fullt upp med annat, och tänkte därför sälja av några micros. Så om någon är intresserad, droppa ett PM.
Jag kommer lägga ut dom under veckan. Alla är i felfritt skick och är sparsamt använda.
Det är alltså:
Aquatico Sea Star
Dan Henry 1963
Nodus Avalon

20190210_172410~2.jpg
Ska avalonen få lämna? :(

Det är alltså:
Aquatico Sea Star
Dan Henry 1963
Nodus Avalon

20190210_172410~2.jpg
Väldigt fina allihop! Har (förhoppningsvis) annat på gång så får hoppa men jag ska erkänna att jag är sugen på Nodusen... :)

Någon med nylig erfarenhet av Marc & Sons? Gjordes någon jämförelse här på forumen där M&S hamnade något sämre jämfört mot squale, steinhardt & cw men attans vad trevlig den ser ut jämfört med andra "rimligt" prissatta gmts.
MSG-007-4S21.jpg

https://www.marcandsons.de/en/colle...tomatic-gmt-eta-2893-2-ref-msg-007-4s/a-2806/
Nu har jag ingen erfarenhet av just M&S GMT, men har ägt den vanliga dykaren. Och det var en välbyggd och prisvärd pjäs. Samma kvalitet som Steinhart skulle jag säga.

Någon med nylig erfarenhet av Marc & Sons? Gjordes någon jämförelse här på forumen där M&S hamnade något sämre jämfört mot squale, steinhardt & cw men attans vad trevlig den ser ut jämfört med andra "rimligt" prissatta gmts.
MSG-007-4S21.jpg

https://www.marcandsons.de/en/colle...tomatic-gmt-eta-2893-2-ref-msg-007-4s/a-2806/
Jo det är en riktigt bra klocka för pengen som jag använder titt som tätt och som får bli kvar i samlingen, finns en del bilder här i tråden. Jag gillar den mycket, färgerna på just den blå är skarpa/somriga. Den stora missen är väl vridringen som dels känns lite "sladdrig" och dels är 60 klicks (vilket fungerar sämst som en 24 timmars ring). Den slår väl Steinharten och Squalen på spännet (som i och för sig är stort men inte nagelbrytande), resten är kvalitetsmässigt högt och likvärdigt skulle jag säga så skillnaden dem emellan blir avhängigt av kostnad och estetik. CW ligger nog minst ett snäpp högre i kvalitet och utförande på i princip allt, 5 års garanti säger väl något. Men är också dyrare.
Jag valde en utan förstoringsglaset över datumet, tycker det är snyggast (om man kan välja). Du går inte fel om du väljer en M&S enligt min åsikt.

Edit: och lumen! Inte riktigt Zelos men inte långt efter...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp