• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är flera av oss som funderar på en Tiger Concept verkar det som.

Är tamefan dags att någon slår till och ger lite input och bilder!

Så det jag säger är alltså...

KööööööÖöÖöÖÖÖööp!!!

DÄR SATT DEN. Min första 😆👍🏼

Vad har du på listan då Totte?

Tror nog att en Traska Perpetual blir första inköpet för mig i år.

Forest green lär vara coolast men tänker mig att en vit som passar både till vardags och lite finare tillfällen innebär att den får mer tid på handleden.

commuter-wrist-shot-traska-white (1).jpg

traska-commuter-glacier-white.jpg
Fråga inte 🤦🏻‍♂️ Men alltså.... @TerryTee 's gamla Gruppo Gamma, den som @Björn Boett nu äger, den är riktigt fin alltså....sen finns det ju en hel del till man skulle vilja beta av 🙈 En mm300 som jag förstått Terry med är sugen på hade varit kul. Men inga planer på det just nu. Mest att man tittar lite (läs för mycket) på allt möjligt 😅
Men om jag ska handla så måste det lämna, och det är lite knivigare 😊 Har minus med stort M på kontot 😂

Hm, det här med Brexit verkar bli lite värre än vad jag trodde. Det här gäller för dig som privatperson enligt Tullverket efter den senaste överenskommelsen:

Om du handlar på nätet​

• All distanshandel med länder utanför EU beskattas med svensk moms oavsett värdet på varorna. Köper du en vara före årsskiftet och den skickas från Storbritannien senast den 31 december 2020 betalar du ingen importmoms även om varorna kommer hit efter årsskiftet. Däremot får du betala importmoms om en vara du beställer från Storbritannien skickas först efter den 31 december, även om du beställt och betalat för varan före årsskiftet.

• Om du handlar varor som kostar mer än 1 600 kronor kan du, förutom momsen, behöva betala tullavgifter. Om du har en ursprungsförsäkran där säljaren intygar att varorna har ursprung i Storbritannien kan du slippa betala tull även om varan kostar mer än 1 600 kronor.

Om du tar emot en försändelse​

• Du får tull- och momsfritt ta emot en försändelse från en privatperson om värdet är högst 1 600 kronor och försändelsen inte består av alkohol, tobak eller parfym. Även om du inte behöver betala tull och moms måste varorna ändå anmälas till Tullverket. Normalt sett är det företag som transporterar din vara, till exempel Postnord eller en speditör, som gör detta åt dig.

• En vara med ursprung i Storbritannien som skickas från en privatperson till en annan privatperson får tas in tullfritt om den är värd högst 500 euro. Däremot ska du betala moms och andra eventuella skatter för varan.

Efter att övertrakasserat klockkontot det grövsta genom att handla en sinn igår så måste jag sälja av.

Dessa kommer jag nog lägga ut till försäljning. Om det är någon som är sugen hör av er!

Har ett strapcode och ett orginalgummi att trolla med till mini turtlarna.

IMG_20201229_142109.jpg IMG_20201222_152519.jpg IMG_20201219_142438.jpg

556 I eller A? Fortfarande sugen på en 556A.
I, nöp denna😊

Tillbaka
Topp