peppelito
Basic
Snygg, men tyvärr för "fjuttig" för mig med sina 36mm. Har dessutom svårt att förlika mig med namnet och loggan, men det är ju en smaksmak...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg, men tyvärr för "fjuttig" för mig med sina 36mm. Har dessutom svårt att förlika mig med namnet och loggan, men det är ju en smaksmak...
Någon som kan uttala sig om klockorna som släppts från Enoksen? Blev lite smått intresserad av den dykarklockan klockan som de har, Alexandra Cousteau deep dive.![]()
https://enoksenwatches.com/collections/watches/products/enoksen-deep-dive-watch-e01-c
Ja det var nog inte mycket för slantarna. Antar att just namnet Cousteau kostar i det här fallet. Bilderna på sidan var inte så bra heller. Ja ja...Designen tycker jag ser hemskt ut som något fult mellan submariner och sumoProduktbilder ovan gör den ser billig ut med. Och vad motiverar 400£? Ingen länk, seiko standardverk
Edit: nog billigare köpa en sumo och subnarinerdelar från yobokies/dagaz. Då vet en kvaliten är bra med![]()
Snygg klocka
Kul med heliumventil.Ja det var nog inte mycket för slantarna. Antar att just namnet Cousteau kostar i det här fallet. Bilderna på sidan var inte så bra heller. Ja ja...
Tror jag läste att den ska klara 1000m... men extremt tråkig designDesignen tycker jag ser hemskt ut som något fult mellan submariner och sumoProduktbilder ovan gör den ser billig ut med. Och vad motiverar 400£? Ingen länk, seiko standardverk
Edit: nog billigare köpa en sumo och subnarinerdelar från yobokies/dagaz. Då vet en kvaliten är bra med![]()
Tror jag läste att den ska klara 1000m... men extremt tråkig design
Har ingen erfarenhet men det verkar ju vara en robust dykare som hade kunnat lira men total avsaknad av text på tavlan får den dessvärre att se ut som en no-name moddad Seiko. Lite synd för allt annat än tavlan tycker jag faktiskt funkarNågon som kan uttala sig om klockorna som släppts från Enoksen? Blev lite smått intresserad av den dykarklockan klockan som de har, Alexandra Cousteau deep dive.![]()
https://enoksenwatches.com/collections/watches/products/enoksen-deep-dive-watch-e01-c
Håller med om Simon. Mycket pang för peng. Men 1000m dussin? What? Finns det många km-dykare för 5k?1000m känns dock dussin idag och inget superbra säljargument för egen del längre
Ja trist design. Föredrar sumon då, den är lyckad och beprövad![]()
Håller med. Den hade gjorts sig bättre med Cousteau Deep Dive på tavlan.Har ingen erfarenhet men det verkar ju vara en robust dykare som hade kunnat lira men total avsaknad av text på tavlan får den dessvärre att se ut som en no-name moddad Seiko. Lite synd för allt annat än tavlan tycker jag faktiskt funkar![]()
Grym historia och väldigt snygg klocka men jag har fortfarande svårt för tre loggor på urtavlan.Bifogar en länk till artikeln om den specifika modellen, samt några utdrag så man slipper läsa allt
http://www.deskdivers.com/Site/Polluce.html
"In 1998 Anonimo released a dive watch known as the ‘Millemetri’, which is Italian for ‘Thousand meters’. The watch was a sales success and industry recognition provided the opportunity for Anonimo to develop a close relationship with CNS (Cooperativa Nazionale Sommozzatori) who are internationally recognised as one of the major players in the commercial deep-sea diving industry. This partnership has provided Anonimo with opportunities to test their dive watches during CNS’s underwater operations in a manner analogous to the role COMEX played with Rolex and Omega in the late 1960’s and early 1970’s during the development of the Rolex Sea Dweller and Omega PloProf. CNS not only endorses, but also utilises, Anonimo dive watches when working at depth. The partnership has been key to the development of Anonimo’s Professionale, Hi-Dive, and Polluce models. For example the first 50 of the limited run of 250 Professionale models were issued to CNS divers"
"The Anonimo Polluce watch which is the subject of this article, was released to commemorate the successful rediscovery and salvage of the steamer ship ‘Polluce’ that sank in 1841 in the Tyrrhenian Sea, off the coast of Tuscany. The ship was said to be carrying gold bullion treasure valued at ‘hundreds of millions of dollars.
CNS and Marine Consulting Srl who both supplied the manpower for the recovery, chose to wear the Anonimo Millemetri timepiece during the operations.
In May 2006 Anonimo introduced a commemorative watch based on the Millemetri to celebrate the watch’s involvement in the operation to salvage the treasures from the shipwreck. That watch would of course be named Polluce..."
Det är naturligtvis en smaksak, de hade ju en drös med LTE versioner med alla möjliga tavlor men av någon anledning så gillade jag just denna mest. Den sista Pollucen dom släppte innan konkursen var helt utan loggor men den tavlan blev inte lika populär. Min är överst.Grym historia och väldigt snygg klocka men jag har fortfarande svårt för tre loggor på urtavlan.
Jag gillar! Snygg! Den är din?Venturo by Gruppo Gamma
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja pre-orderJag gillar! Snygg! Den är din?
De har tre olika konfigurationer enligt nedan, gillade creamfärgade med full lume mest och det är den som verkar vara mest populär av de tre rent generelltJag gillar! Snygg! Den är din?
Kikade hemsidan. Inga priser men ett NH35 och inga direkta utsvävningar i material bör innebära runt 399 frihetspengar?Ja pre-order
Helt korrektKikade hemsidan. Inga priser men ett NH35 och inga direkta utsvävningar i material bör innebära runt 399 frihetspengar?
Håller med om Simon. Mycket pang för peng. Men 1000m dussin? What? Finns det många km-dykare för 5k?
Hur många dykare här på forumet kommer ens i kontakt med vatten? HahaJa tycker jag, deep blue gör väll exempelvis flera olika för en billigare slant. Sen är ju 1000m ändå onödigt i praktiken, men visst kan det vara skoj ändå![]()
De har tre olika konfigurationer enligt nedan, gillade creamfärgade med full lume mest och det är den som verkar vara mest populär av de tre rent generellt
![]()
![]()
Sluta nu, jag har precis hoppat av med världens ångestRiktigt snygga!![]()
Sluta nu, jag har precis hoppat av med världens ångestDet här gör inte saken lättare
![]()
Håller fullständigt med dig och trots dimensionerna så är den riktigt läckerAlla dessa tunga beslut...
Hade mina personliga preferenser fått styra så hade den varit 40mm med 20 i luggvidd och då hade jag nog haft problem att hejda mig.
Huvudet på spiken redan i inledningen......This is particularly impressive given that Yao works solely in the world of homage watches — two words watch nerds tend to view with suspicion, disgust, or both. MKII is the exception
Väldigt trevlig artikel, passade bra till morgonkaffet. Nu måste jag ha en MKII. Damn you...Hej här kommet en färsk artikel om Bill Yao och lite bakgrund till den hatkärlek som delar oss i synen på hans arbete med MKII.
Helt klart värt att läsa.
https://gearpatrol.com/2019/02/13/bill-yao-mk-ii-interview/
Huvudet på spiken redan i inledningen......
Väldigt trevlig artikel, passade bra till morgonkaffet. Nu måste jag ha en MKII. Damn you...![]()