Ser inte ut som detNågon som vet om länken smalnar av vid låset? Är ju 22 mm vid boetten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser inte ut som detNågon som vet om länken smalnar av vid låset? Är ju 22 mm vid boetten.
Nä, jag tyckte inte det heller.Ser inte ut som det
![]()
Vet en som redan nappat (inte jag).Pre-order har startat för nya Magrette Moana Pacific Waterman Bronze, ser lovande ut.
CASE DIMENSIONS: 42mm x 51mm lug to lug, 22mm lug width, 15.3mm tall.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mikrovärlden är som att handla i en smågodisbutik, finns så himla mycket att välja bland och det kostar inte en förmögenhet att prova alltVet en som redan nappat (inte jag).
Är Magrette bra? De bör sälja en hel del med tanke på antalet enheter per edition. Kvaliteten är över medel bland micromärken? Långt över medel?Pre-order har startat för nya Magrette Moana Pacific Waterman Bronze, ser lovande ut.
CASE DIMENSIONS: 42mm x 51mm lug to lug, 22mm lug width, 15.3mm tall.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, vem kan det vara...Vet en som redan nappat (inte jag).
Ja dom är ritktigt bra, de flesta mikromärken har ju i och för sig skärpt till sig på den fronten och beställer sina komponenter från samma leverantörer.Är Magrette bra? De bör sälja en hel del med tanke på antalet enheter per edition. Kvaliteten är över medel bland micromärken? Långt över medel?
Långt över medel, ja.Är Magrette bra? De bör sälja en hel del med tanke på antalet enheter per edition. Kvaliteten är över medel bland micromärken? Långt över medel?
Vad skulle du jämföra dem med? Zelos? Anonimo? Steinhart?Långt över medel, ja.
Ja dom är ritktigt bra, de flesta mikromärken har ju i och för sig skärpt till sig på den fronten och beställer sina komponenter från samma leverantörer.
Chris Ward är jämnbördiga med Magrette. Låt säga betyget 7 av 12 (allt bra går till 12). Anonimo är bättre, säg 9. Allt i mikromärkesväg förutom Magrette som jag testat tycker jag håller lägre kvalitet, inkl. Zelos och Steinhart, typ max 5. Panerai är 11 av 12.Vad skulle du jämföra dem med? Zelos? Anonimo? Steinhart?
Nu är jag helt med! Kan relatera till allt utom Chris Ward som jag faktiskt inte klämt på. Tack!Chris Ward är jämnbördiga med Magrette. Låt säga betyget 7 av 12 (allt bra går till 12). Anonimo är bättre, säg 9. Allt i mikromärkesväg förutom Magrette som jag testat tycker jag håller lägre kvalitet, inkl. Zelos och Steinhart, typ max 5. Panerai är 11 av 12.![]()
Nu är jag helt med! Kan relatera till allt utom Chris Ward som jag faktiskt inte klämt på. Tack!
Jag skulle nog placera Magrette i samma fack som Zelos och Gruppo Gamma av de jag testat. Jag tycker faktiskt att Steinhart har bättre kvalité men nästintill obefintlig fantasi vilket kan dra ner betyget för de flesta. Anonimo Firenze är i samma klass som Ennebi Fondale och betydligt högre än någon av de ovanstående, dagens Anonimo kanske snäppet högre ändå.Vad skulle du jämföra dem med? Zelos? Anonimo? Steinhart?
Här är svaret gällande TSAO's stållänk, direkt från KS om någon mer skulle undra:Någon som vet om länken smalnar av vid låset? Är ju 22 mm vid boetten.
Ingen micro, men affordable...
Pågår just en massdrop som avslutas om tre dagar gällande Combat Classic 6 för den som är intresserad:
https://www.massdrop.com/buy/glycine-combat-classic-watch
Ca 290$ + moms och tull känns som en ganska ok deal. Ska dock erkänna att jag inte har full koll på prisbilden historiskt på denna klocka...![]()
Nytt band, inte klockrent kanske men inte fult heller. Passar bäst i solljus när tavlan är ljusare blå. Ändå trevligt band för sin lilla peng @Yoshiikee
![]()
Hmm, har både Zelos o Panna, no disrespect, men no way så stor skillnad ...Chris Ward är jämnbördiga med Magrette. Låt säga betyget 7 av 12 (allt bra går till 12). Anonimo är bättre, säg 9. Allt i mikromärkesväg förutom Magrette som jag testat tycker jag håller lägre kvalitet, inkl. Zelos och Steinhart, typ max 5. Panerai är 11 av 12.![]()
Och skulle man lägga till pris, bang for the buck så får Pannan storstryk såklartHmm, har både Zelos o Panna, no disrespect, men no way så stor skillnad ...
Den var fin, men vad är det för loggor och text?Jag skulle nog placera Magrette i samma fack som Zelos och Gruppo Gamma av de jag testat. Jag tycker faktiskt att Steinhart har bättre kvalité men nästintill obefintlig fantasi vilket kan dra ner betyget för de flesta. Anonimo Firenze är i samma klass som Ennebi Fondale och betydligt högre än någon av de ovanstående, dagens Anonimo kanske snäppet högre ändå.
![]()
![]()
Jag är tyvärr benägen att hålla med, har ingen Panerai själv men känner till två stycken i 100-200tkr klassen och en i 60tkr som brakade ihop långt innan den rekommenderade tre års servicen och då som nya. De två i övre spektrat var en Tutto Nero PAM438 som började förlora tid och reserven 1,5år efter köp och av någon anledning ansåg inte Panerai att det låg inom garantin så man fick betala service avgift på 10tkr ur egen ficka och den andra en Submersible PAM508 i keramik som först fick lämnas in för lös vridring och sedan för att den inte höll tätt. Vet inte om man ska skratta eller gråta.Hmm, har både Zelos o Panna, no disrespect, men no way så stor skillnad ...
Den var fin, men vad är det för loggor och text?![]()