• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som har annat band på sin Phoibos Voyager eller provade annat när några körde pass around?

Har burit min Cadisen Datejust senaste dagarna, sjukt imponerad på alla sätt. Jag måste fått ett bra ex för linjerar bra osv. Har provat i olika positioner och den går +/-0 sek per dag hittils. Enda problemet var att länkbitarna satt tight som attan, fick köpa en Bergeon 7230 så gick det till slut. Slänger upp nån bild senare.

Hursomhelst så har det varit så skönt med en "lätt" klocka på länk (som är asskön btw.) så nu är jag trött på tyngden på Voyagern. Men undrar om Voyagern kanske blir lite "top heavy" på ett gummi eller liknande?

Den här är ju fräsch!
Skärmavbild 2021-01-06 kl. 18.28.30.png

Dåliga nyheter, såg just detta på mitt kontoutdrag. ChrWard blev plötsligt 25% dyrare :banghead: Ska se vad de svarar men blir nog att ångra köpet :(
Screenshot_20210106-183915_PayPal.jpg

Aj aj, dåliga nyheter. Nu tänker då inte jag trycka på köpknappen ☹️
Allt är relativt men med tanke på de grymma priserna så gör man ju en rätt bra deal ändå. Det var någon som tog upp en viss modell i CW-tråden (minns inte vilken) där rabatten landade på 37% även med 25% moms inräknat vilket knappast är dåligt, särskilt med tanke på att man vanligtvis bara har 10-15% eller någon voucher på £100/€120 så handla på om ni är sugna för så här billigt blir det nog inte på länge. ☺️

Inget illa menat men om man ska försöka att se på det ur ett objektivt perspektiv så hade ni väl säkert uppskattat 37% rea tänker jag? ☺️

Allt är relativt men med tanke på de grymma priserna så gör man ju en rätt bra deal ändå. Det var någon som tog upp en viss modell i CW-tråden (minns inte vilken) där rabatten landade på 37% även med 25% moms inräknat vilket knappast är dåligt, särskilt med tanke på att man vanligtvis bara har 10-15% eller någon voucher på £100/€120 så handla på om ni är sugna för så här billigt blir det nog inte på länge. ☺️

Inget illa menat men om man ska försöka att se på det ur ett objektivt perspektiv så hade ni väl säkert uppskattat 37% rea tänker jag? ☺️
Jo, hänger med på resonemanget men för mig är det inte bra nog för att våga testa märket helt enkelt.
Med i beräkningen att en CW verkar sjukt svårflippat om man nu inte gillar den...speciellt en brun super compressor tänker jag, smalt smalt 🤔

Nja, hur menar du? Här blir rabatten nu 30% innan tull och moms (630gbp ist för 900gbp). Med det inräknat så blir det dyrare nu än om man köpt klockan med 15% rabatt som var innan årsskiftet. Den jag köpte är dessutom "begagnad". Priset ser ut att vara samma som innan Brexit fast då var det inkl. moms.
Med moms och tull så landar man på 9kSEK

Nja, hur menar du? Här blir rabatten nu 30% innan tull och moms (630gbp ist för 900gbp). Med det inräknat så blir det dyrare nu än om man köpt klockan med 15% rabatt som var innan årsskiftet. Den jag köpte är dessutom "begagnad". Priset ser ut att vara samma som innan Brexit fast då var det inkl. moms.
Med moms och tull så landar man på 9kSEK
När jag går in på hemsidan är ordinarie pris 1080gpb. Får du upp 900 alltså? Det är ju också lite skumt 😅
Screenshot_2021-01-06-20-32-28-478_com.android.chrome.jpg

Edit. Pudlar. Det där är ju inte GBP, det där är ju euro 😂😂

Jo, hänger med på resonemanget men för mig är det inte bra nog för att våga testa märket helt enkelt.
Med i beräkningen att en CW verkar sjukt svårflippat om man nu inte gillar den...speciellt en brun super compressor tänker jag, smalt smalt 🤔
Märket i sig är kanon och kvaliteten är väldigt svårslagen i prisklassen (till och med till ordinarie pris, ännu mer så till massiv rabatt) IMO så köp om du är sugen. Skulle du tröttna så lovar jag att köpa den av dig med en £100 voucher! 😂
Nja, hur menar du? Här blir rabatten nu 30% innan tull och moms (630gbp ist för 900gbp). Med det inräknat så blir det dyrare än om man köpt klockan med 15% rabatt som var innan årsskiftet detta är dessutom "begagnad". Priset ser ut att vara samma som innan Brexit fast då var det inkl. moms.
Jag vet inte om de kör samma rabatt rakt av på alla modeller eller hur prissättningen ser ut på enskilda modeller men alla klockor som jag tittade på och exemplet som jag tog upp tidigare hade 50% rabatt. Ser nu att det var en lätt begagnad du hade köpt som verkar ha haft lägre rabatt och då blir det så klart en annan sak och jag hade nog inte heller nappat på ett begagnat ex till det priset.

Om moms tillkommer då borde man from. nu välja USD. Det var det lägsta priset.
Det verkar vara väldigt rörigt på CW-kontoret just nu. Priserna i GBP borde rimligtvis inkludera 20% moms då UK-siten riktar sig till den inhemska marknaden så det verkar jättekonstigt att de angett att moms inte har debiterats på ditt kvitto men att priset är detsamma. USD-priserna är alltid exkl. moms vilket även EUR-priserna borde vara (samt även GBP-priserna när man anger en adress utanför UK) efter Brexit.

Fast när man väljer det läggs det moms (eller något) på totalen
Skumma affärer :)

Total:

$687.00

Watch Pod
Gift Wrap: No
In Stock
$12.50

Qty: 1
Total:

$12.50
Subtotal
$699.50
Shipping
$0.00
Total
$874.38
Ja, när man handlar i USD verkar det som att 25% moms debiteras automatiskt men inte när man handlar i EUR/GBP så de verkar ha missat att uppdatera hemsidan med detta då det även ska ske i dessa valutor (samt att priserna ska visas exkl. moms vilket de f.n. inte verkar göra). Rörigt deluxe! :eek: Enligt deras FAQ så är de ju som sagt fortfarande en del av EU...jäkligt slarvigt av dem att inte ha ordnat detta vid det här laget.

Fast när man väljer det läggs det moms (eller något) på totalen
Skumma affärer :)

Total:

$687.00

Watch Pod
Gift Wrap: No
In Stock
$12.50

Qty: 1
Total:

$12.50
Subtotal
$699.50
Shipping
$0.00
Total
$874.38
Ja, när man handlar i USD verkar det som att 25% moms debiteras automatiskt men inte när man handlar i EUR/GBP så de verkar ha missat att uppdatera hemsidan med detta då det även ska ske i dessa valutor (samt att priserna ska visas exkl. moms vilket de f.n. inte verkar göra). Rörigt deluxe! :eek: Enligt deras FAQ så är de ju som sagt fortfarande en del av EU...jäkligt slarvigt av dem att inte ha ordnat detta vid det här laget.
Verkligen rörigt. Jag reagerade inte vid köp då moms fanns specat (och fick även tidigare idag svar från jura att man betalar UK moms om man handlar via dem, att de hade någon agreement.)
Ser nu att moms finns specat men verkar inte summeras. Jättekonstigt minst sagt.
Tycker att summan borde minskats med momsen men verkar vara netto??

Ingen annan som handlat på rean?
Screenshot_20210106-224339_Gmail.jpg

Tillbaka
Topp