Har hört det kallas ”sun and moon” för att inte förväxla det med månfas.Enklare månfas med bara dag och natt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har hört det kallas ”sun and moon” för att inte förväxla det med månfas.Enklare månfas med bara dag och natt.
CWC SBS igen. Ganska exakt 1 år senareFortfarande lika stenhård
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tuff klocka. Och riktigt grymma bilder!
Kul med tågjobb. Jag tycker om tåg. Har du funderat på tågrelaterade armbandsur? Jag bär denna idag!
![]()
Jag brukar sällan tänka på vad tiden är när jag kollar på klockan. Förutom digitalare. Blir lätt så? Allra mest på bilder här. Tittar och beundrar klockan, men noterar aldrig tiden.![]()
Precis, antingen borde momsen dras av helt och debiteras vid import eller så tar de ut det vid köptillfället och ombesörjer inbetalningen vilket verkar vara fallet när man handlar i USD då momssatsen ändras beroende på vilket mottagarland man fyller i.
Spännande. Jag har aldrig hört talas om att man skulle kunna jämka moms på detta vis i samband med import (däremot ska det som sagt gå att lösa i efterhand) men vi får väl se.Dessutom märkligt att man skulle betala moms i avsändarlandet, så vitt jag förstår så räknas det som att varan omsätts inom Sverige (därav 25% moms).
Lite rolig läsning om man har tid över: https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/2777.html?date=2020-01-01#section-1
Med reservation för feltolkning men så uppfattar jag det i alla fall.Det bästa vore så klart att maila skatteverket och be om ett förtydligande så får man svaret svart på vitt och har dessutom ett skriftligt utlåtande att hänvisa till om problem skulle uppstå.
Helt galet! Det finns alltså inga minimikrav på dygnsvila?![]()
Förlåt för att jag/vi har kapat tråden och transformerat den till momssnack.se!Jag ska inte kommentera mer utan inväntar istället svar/beslut från skatteverket/tullverket.
![]()
Förlåt för att jag/vi har kapat tråden och transformerat den till momssnack.se!Jag ska inte kommentera mer utan inväntar istället svar/beslut från skatteverket/tullverket.
![]()
![]()
Slösurfade lite på lunchen, och såg en review av ett mikromärke från vårat grannland, Norge. Jag gillade vad jag såg, så i den goda trådandan delar jag givetvis med mig.
Hemsidan finns här: https://forteller-watches.com/
Reviews finns på Youtube om man söker efter Forteller Watches
Priset då, €169 på Kickstarter. Tyvärr ser den inte ut att backas till målet. Så det lär väl inte bli något, men för det facila priset av €169 kunde det varit värt att testa.
Här är review´n jag såg, men det finns flera.
Jag har inte hängt med i snacket men tror jag förstår ungefär vad ni skrivit om.Jag uppskattar dina skattejuridiskainlägg! Är själv väldigt intresserad över hur det kommer bli postbrexit då jag brukar köpa en del från Cousins.
Jag gillar också tåg, problemet är att det inte finns några jobb som lokförare på IslandTuff klocka. Och riktigt grymma bilder!
Kul med tågjobb. Jag tycker om tåg. Har du funderat på tågrelaterade armbandsur? Jag bär denna idag!
![]()
Jag brukar sällan tänka på vad tiden är när jag kollar på klockan. Förutom digitalare. Blir lätt så? Allra mest på bilder här. Tittar och beundrar klockan, men noterar aldrig tiden.![]()
Tycker den är så grym, hade jag haft medlen har jag köpt den av dig på studs.Jobba hemifrån är inte lika roligt som att skolka hemifrån. Skönt att man kunde ta en lång sväng i snöfallet. Tar med kvällshimlen på armen!![]()
Vi kan säkert hitta nån bytescombodeal eller dyliktTycker den är så grym, hade jag haft medlen har jag köpt den av dig på studs.
Jag har inte hängt med i snacket men tror jag förstår ungefär vad ni skrivit om.
"The UK is leaving the EU - how does this affect VAT? | Geckota | Geckota" https://www.geckota.com/blog/the-uk-is-leaving-the-eu-how-does-this-affect-vat/ Där står lite info. om hur Geckota gör. Gissar att många kör samma.
Ber om ursäkt om jag är som Donnie i The big Lebowski
Måste vara min gamla. Trevlig den där
Tack själv kompis! Slit den med hälsanNu har den kommit! Pärlan från @Lindellc ! Tack som attan för smidig affär. Som ny o så jäkla snygg! Happy camper!![]()
Yep! Då kommer dess rätta retro-jag komma fram!Måste vara min gamla. Trevlig den däroerhört mycket kvalitet för pengen!! Störde mig bara på spännet, fattar inte varför Parnis envisas med det.
Tack själv kompis! Slit den med hälsankommer nog bli riktigt cool med lite patina sen.
Måste vara min gamla. Trevlig den däroerhört mycket kvalitet för pengen!! Störde mig bara på spännet, fattar inte varför Parnis envisas med det.
Tack själv kompis! Slit den med hälsankommer nog bli riktigt cool med lite patina sen.
Vad tycker du? Är nöjd med minnytt från våran kinesiska urtillverkare![]()
![]()
Haha ett tag i alla fall. Får se hur länge jag lyckas behålla denTillbaka där den hör hemma!
Riktigt tung kombo med det där single pass natot också. Tillverkad av ks profil?![]()
Hehe, har inget jag vill bli av medVi kan säkert hitta nån bytescombodeal eller dylikt![]()
Va? Vad är det för tillstånd? Känner inte igen...does not compute!Hehe, har inget jag vill bli av med![]()
Jag är jäkligt nöjd, mycket bang for the buckVad tycker du? Är nöjd med min
Jag funderar på att sälja av det mesta fram till 1 mars och köra OWG-March med min beater för att sedan köpa mig någonting icke affordable från någon av de stora...
Vad är det för fel på mig?
Vad kallas denna åkomma?
Den var fin!!! Vinterklocka =)
Klocka hemifrån! Det hade varit nåt
Har inget Norskt i samlingen.
Lite väl generisk tyvärr, fast priset är bra.
Verkar inte vara så bra på att marknadsföra sig så Kickstarterkampanjen lär inte gå bra.