Hehe, får väl göra det då.Glöm inte att posta lite bilder när den landar hösten 2025![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, får väl göra det då.Glöm inte att posta lite bilder när den landar hösten 2025![]()
Har hört gott om Ray II men undrar om inte gamla hederliga SKX är absolut bäst när det gäller beaters och tröttnar man så är det inte dyrt att förnya utseendet.Ska hämta en Oris Aquis imorrn hos AD, funtar på att ta ut en hederlig beater samtidigt, Orient Ray II, ngn som haft en ?
Lite GS vibbar. Misstänker dock att den är lite mer affordableWotd. Skulle vilja få fram det blå i visarna, får väl vänta till sommar och sol.
![]()
Den var riktigt snygg, härliga retrovibbar och grymma måttTissot har en riktig fin på gång, 40mm och Powermatic 80 med silikondelar. Pris $1300, låter dyrt för denna tråd men det verkar som att det inte är guldplättering på ringen utan solid. Snygg är den iallafall.
![]()
Visst är den, kittlar lite om ringen skulle vara solid.Den var riktigt snygg, härliga retrovibbar och grymma mått![]()
Verkligen!Visst är den, kittlar lite om ringen skulle vara solid.
Ja mycket mer affordable. Det är ju inte ens orient star, kommer jag ihåg rätt så var det drygt 3000 kr levererad och klar från Serious Watches för nåt år sen.Lite GS vibbar. Misstänker dock att den är lite mer affordable
Aggressivt prissatt måste jag säga, $1300 är ett kap med solid 18kt roséguld ringTissot har en riktig fin på gång, 40mm och Powermatic 80 med silikondelar. Pris $1300, låter dyrt för denna tråd men det verkar som att det inte är guldplättering på ringen utan solid. Snygg är den iallafall.
![]()
Undrar vad L2L mäterAggressivt prissatt måste jag säga, $1300 är ett kap med solid 18kt roséguld ring
"The Tissot Gentleman Automatic is comprised of four new dress watches that are made of stainless steel with a solid 18 kt pink-gold bezel. That’s right, the bezel uses bona fide gold rather than being plated for appearance’s sake. Each watch is nicely sized at 40 mm by 10.64 mm"
Mer info om den:
https://www.watchtime.com/featured/tissot-gentleman-automatic-silicon-powermatic-80/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Skulle gissa på runt 48mm, den creamfärgade på stållänk är nu officiellt på min inköpslista! Grymt fynd Andy!!Undrar vad L2L mäter![]()
Man kan hoppas, uppsatt på min lista medSkulle gissa på runt 48mm, den creamfärgade på stållänk är nu officiellt på min inköpslista! Grymt fynd Andy!!![]()
Än index och visare då? Borde inte de ha samma färg/egenskap/material? Hur blir det annars? Nyansskillnader?Aggressivt prissatt måste jag säga, $1300 är ett kap med solid 18kt roséguld ring
"The Tissot Gentleman Automatic is comprised of four new dress watches that are made of stainless steel with a solid 18 kt pink-gold bezel. That’s right, the bezel uses bona fide gold rather than being plated for appearance’s sake. Each watch is nicely sized at 40 mm by 10.64 mm"
Mer info om den:
https://www.watchtime.com/featured/tissot-gentleman-automatic-silicon-powermatic-80/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ingen aning men jag tycker mig i alla fall inte kunna skönja några nyansskillnaderÄn index och visare då? Borde inte de ha samma färg/egenskap/material? Hur blir det annars? Nyansskillnader?
Nä, då kanske det är guld det också, vore ju trevligt.Ingen aning men jag tycker mig i alla fall inte kunna skönja några nyansskillnader
Hoppas de inte kör silikondelar, men de har väl även plastdelar eller? Silicon är kisel.Den var riktigt snygg, härliga retrovibbar och grymma mått![]()
Tavlan skvallrar om att det ska vara silikon om det är vad syftade på?Hoppas de inte kör silikondelar, men de har väl även plastdelar eller? Silicon är kisel.
Hade jag lirat kostym oftare hade jag nog sltt till på den med cremetavla. Riktigt fin!Aggressivt prissatt måste jag säga, $1300 är ett kap med solid 18kt roséguld ring
Mer info om den:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha ja det är sant, det där namnet låter ju bra löjligt på svenska och om möjligt ännu värre på engelskaHade det inte varit för det jäkla namnet... Riktigt snygg
![]()
Haha ja det är sant, det där namnet låter ju bra löjligt på svenska och om möjligt ännu värre på engelskaGillar annars deras klockor utseendemässigt.
Ja, alla tre färger var ju fantastiska!Hade det inte varit för det jäkla namnet... Riktigt snygg
![]()
Har haft några SKX, men sitter dåligt på mig dessvärre, sedan är jag ej förtjust att man ej kan winda som vanligt, utan köra Seiko rycken....Har hört gott om Ray II men undrar om inte gamla hederliga SKX är absolut bäst när det gäller beaters och tröttnar man så är det inte dyrt att förnya utseendet.