• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kör vidare med min Tjeckiska skönhet. Den är i så larvigt bra skick att det nästan känns lite helgerån att använda den, men inga safe queens här inte :) Kanske fel att kalla något i den här prisklassen för safe queen dessutom.

prim_sport_1_5.jpg

Har ni hunnit bekanta er något?😇
Nu har den suttit på handleden sedan i fredags.
Mitt första intryck är bra, riktigt bra!

Varit sugen på att testa B&R ganska länge men inte riktigt kommit till skott, mycket p.g.a. Boetten som jag inte är så bekant med, denna är väl standard 42x42- Egentligen lite för stor för mina handleder om man kollar måttet på papper. På armen dock sitter den riktigt bekvämt då den är tunn.

Använder den på original gummi som är väldigt bra! Följde med 2st tyg remmar som jag inte testat ännu. Verktyg för bandbyte ligger i boxen vid köp :)

Lumen har jag egentligen inte heller testat mer än ytterst snabbt och det var ingen Seiko men lyste och gjorde sitt jobb.

Tidshållningen ligger kring +2sek / 24h vilket bör ses som mycket väl godkänt.

Känslan just nu är att den stannar och kandidat för att bli en riktig favorit faktiskt vilket är riktigt bra betyg hos mig, men man vet aldrig. Hur som helst- Riktigt bra och rolig klocka, ni som har ögonen för B&R bör absolut testa modellen! :)

WristShot, @Weberg :
278F8343-32AF-445B-B6D9-B49232433A47.jpeg

Varit sugen på att testa B&R ganska länge men inte riktigt kommit till skott, mycket p.g.a. Boetten som jag inte är så bekant med, denna är väl standard 42x42- Egentligen lite för stor för mina handleder om man kollar måttet på papper. På armen dock sitter den riktigt bekvämt då den är tunn.

Använder den på original gummi som är väldigt bra! Följde med 2st tyg remmar som jag inte testat ännu. Verktyg för bandbyte ligger i boxen vid köp :)

Lumen har jag egentligen inte heller testat mer än ytterst snabbt och det var ingen Seiko men lyste och gjorde sitt jobb.

Känslan just nu är att den stannar och kandidat för att bli en riktig favorit faktiskt vilket är riktigt bra betyg hos mig, men man vet aldrig. Hur som helst- Riktigt bra och rolig klocka, ni som har ögonen för B&R bör absolut testa modellen! :)

WristShot, @Weberg :
Riktigt bra! Ska man ha kvadratisk boett är det definitivt B&R som gäller. Kul med nåt som sticker ut lite också. 👍😀

Grymma bilder och snyggt redigerat! Vad använder du för objektiv?

Tack mannen! 🙏🏼

IMG_20210110_124538_733.jpg

Första bilden tog jag med ett vintage Carl Zeiss Planar T* 50mm F1.7

Tillverkades på 90-talet. Jag använder adapter för Sony E-mount. Inte jättebra för "flat lay" men väldigt ljusstarkt. Perfekt för typ porträtt eller annat med lite djup och grym bokeh.

Hittar du ett beggat så köp för guds skull! 👍🏼

Gick att få för en tusing för några år sedan men dom har gått upp i pris nu. Grym old-school glugg.

Närbilderna tog jag med ett 7Artisans 60mm F2.8 macro. Bra pris, robust konstruktion, helt ok bilder. Helt manuellt och har begränsningar men bra bilder för lågt pris.

Redigerade gjorde jag i Instagram. Basic verktyg men snabbjobbat och fungerande och räcker långt tycker jag.

Autocrop är ju inte optimalt men formatet funkar ju bra på insta och här tex.

Min sambo som är grafisk designer tycker dock att jag är dum i huvudet som använder insta när hon har hela Adobe katalogen här hemma! 😅

Men tycker inte man ska pilla för mycket i redigeringen heller. Bättre man jobbar med ljus och vinklar samt inställningar på kamera och objektiv istället. 👍🏼

Älskar dina foton! Färgklickarna i allt det svarta på både Squalen och Nezumin är underbara. 😊👌

Stort tack mannen! 🙏🏼😊

Senast ändrad:
En likadan som din hade nästan varit roligare då min bättre hälft har en exakt likadan fast dammodellen... men jag är förvånad över hur bra överens jag kommer överens med Certinan också, den känns knappt alls så jag glömmer nästan bort att jag har den på mig :) En fördel med Certinan jämfört med Tissoten är att den har vanliga 20mm luggar ;)

Ja det är ett stort plus att kunna byta band på klockan. Lite tråkigt att länken är som den är men jag har vant mig 😅

WristShot, @Weberg :
Snyggt och tack! Jag gillar den verkligen! Snygg som attans 💪

Tack mannen! 🙏🏼

IMG_20210110_124538_733.jpg

Första bilden tog jag med ett vintage Carl Zeiss Planar T* 50mm F1.7

Tillverkades på 90-talet. Jag använder adapter för Sony E-mount. Inte jättebra för "flat lay" men väldigt ljusstarkt. Perfekt för typ porträtt eller annat med lite djup och grym bokeh.

Hittar du ett beggat så köp för guds skull! 👍🏼

Gick att få för en tusing för några år sedan men dom har gått upp i pris nu. Grym old-school glugg.

Närbilderna tog jag med ett 7Artisans 60mm F2.8 macro. Bra pris, robust konstruktion, helt ok bilder. Helt manuellt och har begränsningar men bra bilder för lågt pris.

Redigerade gjorde jag i Instagram. Basic verktyg men snabbjobbat och fungerande och räcker långt tycker jag.

Autocrop är ju inte optimalt men formatet funkar ju bra på insta och här tex.

Min sambo som är grafisk designer tycker dock att jag är dum i huvudet som använder insta när hon har hela Adobe katalogen här hemma! 😅

Men tycker inte man ska pilla för mycket i redigeringen heller. Bättre man jobbar med ljus och vinklar samt inställningar på kamera och objektiv istället. 👍🏼

Stort tack mannen! 🙏🏼😊
Tack för info! Skulle vilja hitta något bra macro-objektiv som inte kostar mer än kameran... Tyvärr verkar det där inte finnas till min Nikon vad jag kan googla mig till

Nytt från Direnzo, DRZ 04 Mondial
40 mm, 48 mm l2l, integrerad länk och ett Selitta SW200-verk i sig. Priset kommer ligga på 620 usd om man förköper den.
Meteoritevarianten är limiterad till 40 exemplar.
DSC00696-Revised_1-1024x683.jpg
DSC00694-Done-1024x683.jpg
DSC00686-Done-1024x683.jpg
DSC00698-Revised_1-1024x683.jpg
DSC00536-Edit-1024x683.jpg
DSC00691-Done-1024x683.jpg
DRZ04-Rev04-LATERAL-DoF-Copy-1024x509.jpg
Väldigt fina! Men vad är grejen med så många runda datumfönster? Har svårt för det. Har det på Traska Humanium, och den är knappt avläsbar.

Meteoriten, är det den där från norra Sverige för 500.000 år sen som alla använder till sina meteorittavlor?

Väldigt fina! Men vad är grejen med så många runda datumfönster? Har svårt för det. Har det på Traska Humanium, och den är knappt avläsbar.

Meteoriten, är det den där från norra Sverige för 500.000 år sen som alla använder till sina meteorittavlor?
Bra fråga, ska väl se enhetligt ut. På deras tidigare modell hade jag inga problem med läsbarheten. Jag ska forska i vart meteoriten är ifrån 🙂

Jag tänker på Uncle Seiko. Har tidigare beställt därifrån utan problem, mycket trevligt. Jag talar nu om UK-butiken, inte US.

Kan man beställa därifrån nu utan tull/moms? Jag försökte fråga Mr. Griffiths, men fick så kryptiskt svar om att ”Yes, we will ship to the EU”. Tänkte med anledning av de långa och trevliga mikrotrådsrelaterade diskussioner som varit här att ni kanske har koll på läget (KPL). :)

Ska man behöva lägga ut annons på Borealisen och Venturon alltså!? :eek:

Ni brukar vara snabba på att hugga här i tråden men ovanligt segt den här gången kan jag tycka.
Är det segt att sälja över lag nu?
Har mest köpt och bytt senaste tiden :p

Ska man behöva lägga ut annons på Borealisen och Venturon alltså!? :eek:

Ni brukar vara snabba på att hugga här i tråden men ovanligt segt den här gången kan jag tycka.
Är det segt att sälja över lag nu?
Har mest köpt och bytt senaste tiden :p
Det är nog ganska segt överlag. Man får antingen ha ett väldigt attraktivt objekt eller sälja det man har till ett pris som passerar smärtgränsen, då går det men hur kul är det 😨.

Tillbaka
Topp