• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

CA7C5735-362C-4203-8895-3F3D17CA0710.jpeg

Okej, mikro och affordable nerdz. Nu har jag landat i att jag är redo att släppa SM DJn och har prisbumpat. flaggar här om någon känner sig sugen på den härliga biten. Har du en CWC G10 vill jag gärna ha den i byte annars pengar som ska gå till inköp av en.

Har han höjt priserna? Freediver för $600. Jag har för mig att de kostade typ hälften (eller åtminstone <500)? 🤔

Edit: Jag googlade och hittade den här artikeln som nämnde $400. Det kan hända att de har uppgraderats med bättre verk osv. (Miyota 9-serie vs NH38) men 50% höjning?

Senast ändrad:
Väldigt fina! Men vad är grejen med så många runda datumfönster? Har svårt för det. Har det på Traska Humanium, och den är knappt avläsbar.

Meteoriten, är det den där från norra Sverige för 500.000 år sen som alla använder till sina meteorittavlor?
Själv föredrar jag runda!
B9670FB4-5400-4E79-87EF-0D9D7F0ED729.jpeg

Försöker för övrigt att förstå mig på kameran i den nya telefonen. Det var bättre förr. Eller nja.

Du har rätt, Freedivern skall tydligen vara omarbetad med ny boett och Miyota istället för NH. Ingen aning om det är värt extra kulorna.
Tycker personligen Freedivern var bra som den var, men men...
Ja, jag såg att de hade bytt från NH38/35 till Miyota 9039/9019 men annars verkar de vid en snabb anblick rätt lika och verket är väl inte direkt någon jätteuppgradering för $200?

Tack för info! Skulle vilja hitta något bra macro-objektiv som inte kostar mer än kameran... Tyvärr verkar det där inte finnas till min Nikon vad jag kan googla mig till

Gör en sökning på blocket "Nikon macro".
Spara som bevakning och så googlar du när det dyker upp något.

Eller så köper du ett macro för annan fattning (tex Sony E som det finns många macro till) och köper sedan en adapter Sony E > Nikon. En adapter kostar bara några hundra 👍🏼

Screenshot_20210110_174004.jpg

Slog till på en vit Commuter. Ser för mig ut att vara en perfekt avvägning mellan dress och sport.

Spot on proportioner tillsammans med den fullt artikulerade länken gör att jag misstänker att det där blir en favorit både till vardags och finare tillfällen.

Du har rätt, Freedivern skall tydligen vara omarbetad med ny boett och Miyota istället för NH. Ingen aning om det är värt extra kulorna.
Tycker personligen Freedivern var bra som den var, men men...

Ja tunnare boett och även ändrad form i generation tre.

Har gått mot finare form och dimensioner och tycker den verkar tappa tool känslan helt.

Generation två var ju perfekt. Finns nog ingen annan dykare jag gillar mer sett från sidan 👍🏼

Ingen som är sugen på att köpa en Raymond Weil för 1300€ och flippa till mig billigt? :angel: :cool:

Som tack kan jag flippa vidare min Marathon eller Combat Sub. Eye for an eye, flip for a flip liksom :hilarious:

Screenshot_20210110_181058.jpg
z4U8Yrm.jpg

Senast ändrad:

Slog till på en vit Commuter. Ser för mig ut att vara en perfekt avvägning mellan dress och sport.

Spot on proportioner tillsammans med den fullt artikulerade länken gör att jag misstänker att det där blir en favorit både till vardags och finare tillfällen.

Har gått mot finare form och dimensioner och tycker den verkar tappa tool känslan helt.

Generation två var ju perfekt. Finns nog ingen annan dykare jag gillar mer sett från sidan 👍🏼
Slog till på en Commuter jag med fast grön. Tror den blir riktigt bra :)

Tror den är helrätt i grönt!

Misstänker att den är lite mörkare irl än på produktbilderna och troligtvis riktigt fin och mer skiftande och intressant än den vita👌🏼

Jag fegade ur och valde den moderata vägen den här gången men nån gång måste man göra det också 🙃
Kan ju säga att jag var nära att lägga en vit i korgen med :) Den var också riktigt bra tycker jag. Vi får väl byta framledes på byteslördag ;) Hade lätt slagit till på en Summiteer med om den varit i 36mm.
Hade föregångaren av den men tyckte att 38mm kändes marginellt för stort.

Jag fick mail från Jon på Traska för ett par veckor sedan att jag hade påverkat hans beslut att köra på closed caseback istället för glasbaksida som han hade tänkt från början. Det var lite kul tycker jag :)
Glasbaksida hade varit en dealbreaker för mig.

Har han höjt priserna? Freediver för $600. Jag har för mig att de kostade typ hälften (eller åtminstone <500)? 🤔

Edit: Jag googlade och hittade den här artikeln som nämnde $400. Det kan hända att de har uppgraderats med bättre verk osv. (Miyota 9-serie vs NH38) men 50% höjning?
Traska höjd från $500 till $550 och där var väl förändringarna högst marginella?

Håller med dig angående freedivern. Jag menar, både den nya commuter och summiteer är ju mer åt det slimmade hållet. Håller lite span efter en freediver generation II med silvrig bezel och tråksvart tavla 😎

Är det någon som inte höjt priserna? 😜

Tillbaka
Topp