Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väl skrivet och sammanfattat! Båda ser ju riktigt bra ut. Ett par frågor:Tänkte ge mig på en snabb jämförelse mellan Tisell sub och San Martin sub (v3).
Har alltid varit förtjust i Tisell och är fortfarande men nu är det frågan om....
Först och främst så är casen inte identiska.
Båda är riktigt trevliga men finishen på både case och länk är minst ett snäpp bättre på SM.
- Tisells sub är mer ett vintage-case (40mm) och San Martins ett Maxi-case (40,5mm).
- SM känns där av något större än T.
- SMs länk är ruggigt bra för pengen och ändlänken buktar inte ut som på Tisells sub.
Det var anledningen till att jag gärna körde med jubilee istället på mina Tisells.
Tisell har däremot ett dolt glidelock i sitt clasp som funkar riktigt bra, mycket trevligt som gillas.
- Passformen på ändlänkarna mot boetten är också betydligt bättre på SM även om Tisell inte är dålig där den heller.
- Båda länkarna är skruvade och 20mm-16mm.
Det har inte SM men ett mycket trevligt clasp
(6 st mikro-adjusthål) som är säkrat med både brygga och knappar under. Kraftigt och stabilt.
- SMs kanter på allt stål (länk och case) är skarpare än Tisells som är mer rundat vilket gör att SM känns modernare i sitt utseende och Tisell mer vintage.
- Sidorna på båda casen är blankpolerade men SMs är betydligt blankare än Tisellens.
- Tavlorna är grymt bra på båda, inget att anmärka på där alls. Svarta som natten.
För egen del så tycker jag att Maxi-caset är riktigt trevligt så om jag måste välja mellan dom båda så får det bli det.
(imorgon tycker jag tvärt om)
Nu är detta mina intryck och kan säkert tyckas annorlunda av någon annan. Som sagts tidigare så har jag oftast fel.
Over and out!
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag kan ställa upp och köpa ett band om ni behöver komma över 100 pund!Försöker se om vi kommer över 100 GBP imorgon då! Jag kan nog klippa två direkt om det är så
Obris vet jag sålde sina gummin och fraktade till Sverige. Dock vet jag inte om de är bra!...och så vore det toppen om hela tråden kunde säga åt borealis att få tummen ur nån jävla gång och tillverka några 22 mm vulkaniserade. Vad har vi egentligen för bra gummin? Bonetto, Borealis, Bonnie o Bibbi den där franska, squale (nja, lite för dyrt), Isofrane (lite stelt har jag hört?)
Snyggt! Personligen så gillar jag Tisells tavla bättre, tycker texten ger den mer symmetri. Och dina bilder är alltid så krispiga, så nu vill jag ha en svart TisellTänkte ge mig på en snabb jämförelse mellan Tisell sub och San Martin sub (v3).
Har alltid varit förtjust i Tisell och är fortfarande men nu är det frågan om....
Först och främst så är casen inte identiska.
Båda är riktigt trevliga men finishen på både case och länk är minst ett snäpp bättre på SM.
- Tisells sub är mer ett vintage-case (40mm) och San Martins ett Maxi-case (40,5mm).
- SM känns där av något större än T.
- SMs länk är ruggigt bra för pengen och ändlänken buktar inte ut som på Tisells sub.
Det var anledningen till att jag gärna körde med jubilee istället på mina Tisells.
Tisell har däremot ett dolt glidelock i sitt clasp som funkar riktigt bra, mycket trevligt som gillas.
- Passformen på ändlänkarna mot boetten är också betydligt bättre på SM även om Tisell inte är dålig där den heller.
- Båda länkarna är skruvade och 20mm-16mm.
Det har inte SM men ett mycket trevligt clasp
(6 st mikro-adjusthål) som är säkrat med både brygga och knappar under. Kraftigt och stabilt.
- SMs kanter på allt stål (länk och case) är skarpare än Tisells som är mer rundat vilket gör att SM känns modernare i sitt utseende och Tisell mer vintage.
- Sidorna på båda casen är blankpolerade men SMs är betydligt blankare än Tisellens.
- Tavlorna är grymt bra på båda, inget att anmärka på där alls. Svarta som natten.
För egen del så tycker jag att Maxi-caset är riktigt trevligt så om jag måste välja mellan dom båda så får det bli det.
(imorgon tycker jag tvärt om)
Nu är detta mina intryck och kan säkert tyckas annorlunda av någon annan. Som sagts tidigare så har jag oftast fel.
Over and out!
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag tar mig friheten att svara:Väl skrivet och sammanfattat! Båda ser ju riktigt bra ut. Ett par frågor:
1. Vad kostar respektive ur, inklusive frakt och eventuella importavgifter?
2. Vad sitter det för urverk i dem?
Ledsamt att det blev problem, speciellt när det blir så här för det suger bara massa energi. Hoppas den ska gå som smort nu!
Vilken tafflig kundservice, tycker de kunde lyft alla tänkbara lösningar och givit dig valmöjligheter. I slutändan kaffepengar för dem, en undermålig service som i sin tur sprider dåligt anseende likt ringar på vattnet beträffande företaget i fråga.
Edit. Fick du någon kompensation över huvud taget?
Dåligt skött av dem. Vid garantiärenden ska man ju inte betala frakt. Och returfrakten får de väl självklart stå för på det sätt som det går att skicka på! Usch!
Hur blev det du fick betala till slut för vad som borde varit ett för dig kostnadsfritt garantiärende?
Grymt snygg och bra prissattDen här gillade jag!
![]()
![]()
Edit: 43,4mm diameter, 51,1mm lug-lug och 14,8mm tjock. Biiiig boy!Kostar $338 och kör Seiko NH70a. Also, lume!
![]()
Tack. Just det där tycker jag gör stor skillnad. Många verkar ha en förkärlek till Seiko-verken, kanske pga varumärket, men tyvärr är de ju low-beat (21.600 vph), medan Miyota kör standard beat (28.800 vph) vilket man ju märker när man bär klockeliton.Miyota 9015 i Tisell och Seiko NH35 i SM
Både dom och klocka är på
Hade den varit något mindre så hade den definitivt varit på min lista men jag kan nog inte hantera 51,1mm lug-lug.Grymt snygg och bra prissattEn sån hade jag lätt kunnat tänka mig.
Försöker se om vi kommer över 100 GBP imorgon då! Jag kan nog klippa två direkt om det är så
Nej det måttet är klart avskräckande, men det finns ju bara ett sätt för dig att säkert veta: köööööööp!Hade den varit något mindre så hade den definitivt varit på min lista men jag kan nog inte hantera 51,1mm lug-lug.![]()
Haha, du tycker det va?Nej det måttet är klart avskräckande, men det finns ju bara ett sätt för dig att säkert veta: köööööööp!![]()
Yes, den där är grymt kool! Ska kollas in direktDen här gillade jag!
![]()
![]()
Edit: 43,4mm diameter, 51,1mm lug-lug och 14,8mm tjock. Biiiig boy!Kostar $338 och kör Seiko NH70a. Also, lume!
![]()
Andra lösningar kan ju vara;Jag tycker nog inte att andra lösningar spelar någon större roll, skall man laga något så får man stå för transportkostnaderna tycker jag, speciellt returfrakten
Jag fick en rabattkod på 20usd när jag visade mitt missnöje, men det täckte inte ens frakten på köpet
... lite skillnad mot t.ex. Steinhart... då dök det en DHL-gubbe som hämtade klockan, kostade inte en spänn
Jag betalde inte för reparationen men för frakten både fram och tillbaka.... vilket är lite tjorvigt då Kina ligger ganska långt bort.
Haha, nej där drar jag nog gränsen.@SpaceAce du har inga planer på att starta en gummiträdsodling?![]()
Tack. Just det där tycker jag gör stor skillnad. Många verkar ha en förkärlek till Seiko-verken, kanske pga varumärket, men tyvärr är de ju low-beat (19.600 vph), medan Miyota kör standard beat (28.800 vph) vilket man ju märker när man bär klockeliton.
Ja, det var det jag skulle skriva! Sorry. 19.600 är ju mer på vintage.Ursäkta om jag är petimeter men 21,600 är det väl ändå på Seikos "low-beat".![]()
Uh, bra fångst! Gillade också, så stor var den väl inte ändå (?) meeen kickstarter igen naturligtvisDen här gillade jag!
![]()
![]()
![]()
Jag tycker inte att Kickstarter är några problem, alla jag har backat har varit ok.Uh, bra fångst! Gillade också, så stor var den väl inte ändå (?) meeen kickstarter igen naturligtvis![]()
Tror faktiskt inte den boetten bär så stort med betoning på tror. Maticen är ju 51 och typ högre på pappret, men visst den är väldigt böjdJag tycker inte att Kickstarter är några problem, alla jag har backat har varit ok.51,1 lug-lug är stort på min klena handled, speciellt om den inte är väldigt böjd.
![]()
Ja det hade ju varit trevligtAndra lösningar kan ju vara;
-Gå till närmaste urmakare, vi står för alla kostnader
-Vi skickar en ersättningsklocka, gör vad du vill med den gamla
Etc..
Tänker att det skulle kunna ha varit lönsingar som du hade varit villig att acceptera.