Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det vore något om fler är sugna!Dom har ju dubblat priset ☹
Surt nu när pundet står ganska lågt.
Gruppköp kanske... fri frakt från 100 pund
Mjo men jag tror 36mm blir för stort. Jag har en nätt liten handled på 14cm.Låg en Davosa dykare på 36 mm till salu på K&S nyligen...
Edit... va fan är det för fel på citeringen... @Triumf
Det vore något om fler är sugna!
Jag kan sköta frakten isf! Har vi fler tro?Kan kolla om jag ev. Skulle ha något läder... glöm inte watchgecko10 heller för 10 % rabatt
Mjo men jag tror 36mm blir för stort. Jag har en nätt liten handled på 14cm.
Kanske funkar för henneMmm... det har min tjej också men hon har ändå en rosa Zodiac på 39mm... men ja, den används ju inte varje dag direkt![]()
Tack för tipsen! Hur upplever du dem i storlek? Större än sina 34mm?Squale 1515 eller Squale Medium som den kallas i folkmun finns. Jag har haft tre stycken (varav PescaSuben finns kvar i min ägo) och jag tycker att de är fantastiska. 34mm, väldigt snygg asymmetrisk boett och finns i massor av olika utföranden. Brukar dyka upp titt som tätt på Ebay för inte alls mycket pengar och finns med både automat och kvarts.
Här är de jag har haft.
![]()
![]()
![]()
![]()
Då Watchgecko nu tar 222:- i frakt, ingen som har ett gummi från Bonetto (22 mm) att sälja mig?![]()
Isofrane är inte stelt. Bara lite tjockare jämfört med Borealis. Dock 1200kr dyrare nytt...och så vore det toppen om hela tråden kunde säga åt borealis att få tummen ur nån jävla gång och tillverka några 22 mm vulkaniserade. Vad har vi egentligen för bra gummin? Bonetto, Borealis, Bonnie o Bibbi den där franska, squale (nja, lite för dyrt), Isofrane (lite stelt har jag hört?)
Det är ju galet! Vad hände med deras standard-/enhetsfrakt på £10?Nej dom ska vara momsreggade här. Men bandet kostar 312:-, inte en sportmössa att jag pyntar 222:- i frakt![]()
Försvann i höstas. Nu endast DHL Express. Men när jag skulle beställa innan jul var det 120kr. Höjdes efter Brexit kanske?Det är ju galet! Vad hände med deras standard-/enhetsfrakt på £10?
Skulle tro att en 36 DJ bärs större än en dykare. Detta m.a.a. att urtavlan är större. 36mm brukar vara damstrl när det kommer till dykare. Tror det är svårt att hitta mindre (iaf inom micro världen).Kanske funkar för hennemen alltså en 36mm Datejust är för stor för mig t.o.m. så
![]()
Nja det var lite häftigt. Har inte provat Maranez men Armidas tycker jag är lite stelt. Beror kanske på vad man har för handled oxå. Kanske ska koka det?![]()
DYKARMBAND - BONETTO 284 - BLACK DIVER
Zuludiver 284 tillverkas av Bonetto Cinturini i Italien.www.royalstraps.se
Isofrane är inte stelt. Bara lite tjockare jämfört med Borealis. Dock 1200kr dyrare nyttInte motiverat...
Synd att inte Maranez mfl väljer att sälja sina "isofrane" då det är bra skit![]()
Det är ju galet! Vad hände med deras standard-/enhetsfrakt på £10?
Säkert så, beställde oxå kring jul för runt 100-lappen.Försvann i höstas. Nu endast DHL Express. Men när jag skulle beställa innan jul var det 120kr. Höjdes efter Brexit kanske?![]()
Kan ju vara så. Och vilken klocka man har det på spelar nog med roll.Nja det var lite häftigt. Har inte provat Maranez men Armidas tycker jag är lite stelt. Beror kanske på vad man har för handled oxå. Kanske ska koka det?
@SpaceAce du har inga planer på att starta en gummiträdsodling?![]()
Nej, jag tycker att den bärs som sina mått. Däremot så upplever jag att en 34mm dykare bärs betydligt mindre än en modell utan vridring eftersom tavlan generellt är mindre. Såhär ser det ut på min 16,5cm handled.Tack för tipsen! Hur upplever du dem i storlek? Större än sina 34mm?
Jag kan sköta frakten isf! Har vi fler tro?
Det har även med den nya mutationen av covid att göra, vi har haft samma problem med dhl på mitt arbeteFörsvann i höstas. Nu endast DHL Express. Men när jag skulle beställa innan jul var det 120kr. Höjdes efter Brexit kanske?![]()
Säkert! Deras tropic finns väl i lager? Men det var iso du var sugen på misstänker jag?Kan ju vara så. Och vilken klocka man har det på spelar nog med roll.
Jag skulle vilja få tag på ett 20mm Borealis i 20mm![]()
JappSäkert! Deras tropic finns väl i lager? Men det var isot misstänker jag?
Ledsamt att det blev problem, speciellt när det blir så här för det suger bara massa energi. Hoppas den ska gå som smort nu!Då var den hemma igen efter ungefär 6 veckor på vift. Fortfarande en grym klocka men garantin lämnade en sur eftersmak. Kontakten med San Martin var väldigt trevlig och Glenn var snabb på att svara men resten gör att jag kanske tänker till en gång extra innan jag köper en San Martin igen, speciellt begagnad. Först så kräver dem originalkvittot, det räcker alltså inte med ett stämplat garantikort. Så är det för flera andra märken också men ändå lite irriterande om man köper en nästan ny klocka beggad och råkar vara ägare 3+. Som tur är så är KP/KS:are väldigt trevliga och hjälpsamma så kvittot dök snabbt upp. Jag mailade över kvittot och bad om en fraktsedel och med vändande mail fick jag veta att jag får stå för frakten själv och får inte deklarera ett värde över 30usd och frakten måste vara både försäkrad och spårbarEn sådan tjänst erbjuder inte Postmord till Kina så alternativen som finns kvar är DHL/FedEx och portot springer iväg över tusenlappen. Jag mailade tillbaka igen och menade på att det inte var rimligt. Tillslut fick jag skicka ej spårbart med Postmord men fick stå för fraktkostnaden själv, även om den nu ”bara” var 221kr. Det tog en vecka ner till Dongguan, sen satt den fast i en vecka till eller så i tullen där nere. Klockan reparerades och så kom nästa meddelande, jag skall betala för frakten hem med DHL Express via Paypal?! Lägg av skrev jag och att de minsan får stå för frakten. Svaret jag fick från den alltid lika tålmodiga och trevliga men bakbundna Glenn var att de brukar stå för returfrakten men då med China Post och inte med DHL. Pga Corona måste de skicka med DHL så därför måste jag betala. Jahaja, jag gnisslar tänder och betalar och påminner dem att de skall deklarera warranty return och 0usd i värde...... får till svar att det ej är möjligt och att de MÅSTE deklarera ett värde på minst 70usd. Tog fyra dagar innan paketet väl dök upp här hemma och sen följde en dryg vecka på DHL att det faktiskt är en retur och nu, äntligen, är den hemma igen. Kontentan är att om man köper en San Martin så lägg inget värde på att det är garanti kvar på den för det hade kostat mig lika mycket att köpa ett verk själv och bara bytt ut det framför att skicka ner den på reparation. Den går bra iallafall... får bara hoppas att PR är mer än två timmar när jag lägger ifrån mig den.
![]()
![]()
![]()
Dåligt skött av dem. Vid garantiärenden ska man ju inte betala frakt. Och returfrakten får de väl självklart stå för på det sätt som det går att skicka på! Usch!Då var den hemma igen efter ungefär 6 veckor på vift. Fortfarande en grym klocka men garantin lämnade en sur eftersmak. Kontakten med San Martin var väldigt trevlig och Glenn var snabb på att svara men resten gör att jag kanske tänker till en gång extra innan jag köper en San Martin igen, speciellt begagnad. Först så kräver dem originalkvittot, det räcker alltså inte med ett stämplat garantikort. Så är det för flera andra märken också men ändå lite irriterande om man köper en nästan ny klocka beggad och råkar vara ägare 3+. Som tur är så är KP/KS:are väldigt trevliga och hjälpsamma så kvittot dök snabbt upp. Jag mailade över kvittot och bad om en fraktsedel och med vändande mail fick jag veta att jag får stå för frakten själv och får inte deklarera ett värde över 30usd och frakten måste vara både försäkrad och spårbarEn sådan tjänst erbjuder inte Postmord till Kina så alternativen som finns kvar är DHL/FedEx och portot springer iväg över tusenlappen. Jag mailade tillbaka igen och menade på att det inte var rimligt. Tillslut fick jag skicka ej spårbart med Postmord men fick stå för fraktkostnaden själv, även om den nu ”bara” var 221kr. Det tog en vecka ner till Dongguan, sen satt den fast i en vecka till eller så i tullen där nere. Klockan reparerades och så kom nästa meddelande, jag skall betala för frakten hem med DHL Express via Paypal?! Lägg av skrev jag och att de minsan får stå för frakten. Svaret jag fick från den alltid lika tålmodiga och trevliga men bakbundna Glenn var att de brukar stå för returfrakten men då med China Post och inte med DHL. Pga Corona måste de skicka med DHL så därför måste jag betala. Jahaja, jag gnisslar tänder och betalar och påminner dem att de skall deklarera warranty return och 0usd i värde...... får till svar att det ej är möjligt och att de MÅSTE deklarera ett värde på minst 70usd. Tog fyra dagar innan paketet väl dök upp här hemma och sen följde en dryg vecka på DHL att det faktiskt är en retur och nu, äntligen, är den hemma igen. Kontentan är att om man köper en San Martin så lägg inget värde på att det är garanti kvar på den för det hade kostat mig lika mycket att köpa ett verk själv och bara bytt ut det framför att skicka ner den på reparation. Den går bra iallafall... får bara hoppas att PR är mer än två timmar när jag lägger ifrån mig den.
![]()
![]()
![]()
Jag kan sköta frakten isf! Har vi fler tro?
Försöker se om vi kommer över 100 GBP imorgon då! Jag kan nog klippa två direkt om det är såJag skulle kunna köpa 2 såna här i såna fall, 1 i 20 mm och 1 i 22 mm, båda mörkbruna:
![]()
Simple Handmade Italian Leather Watch Strap - Reddish Brown
Our Simple Handmade Italian Leather Strap offers timeless simplicity, making it a popular choice for anyone after a quality leather strap. With a 4mm to 3.5mm tapering thickness the Italian leather is able to stand up to a great deal of wear, whilst still being pliable from the outset and it...www.watchgecko.com
Eterna har sina Kontiki i 36 mm om quarts funkar, men den är nog för stor, tenderar att vara långa. Borde gå att hitta till hyfsade priser på begagnade. Hos zackrissons finns kod för 25 % rabatt.Ja den såg fin utMen som jag befarade, alldeles för stor.. Finns det något märke här i tråden som gör roliga klockor (inte "fin/dressare") i damstorlek? Dvs <35mm?!
![]()
Försöker se om vi kommer över 100 GBP imorgon då! Jag kan nog klippa två direkt om det är så
Jag är sugen på ett 295Försöker se om vi kommer över 100 GBP imorgon då! Jag kan nog klippa två direkt om det är så
Samma härJag är sugen på ett 295
Min tar nog ett par dagar till innan den landar... om ens denna veckan :/Samma här
Men inväntar nog mina klockor, som förhoppningsvis dyker imorgon vid lunch, innan jag beställer band..
Så fina plagiatLaddar för plagiattisdag
![]()