Jag föll för den vita - provade bara den, betalade o gick utBra där!
när jag har dig på tråden, provade du några fler färgen när du köpte victorinoxen? Som blå eller svart?..
![Smiling face :relaxed: ☺️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/263a.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag föll för den vita - provade bara den, betalade o gick utBra där!
när jag har dig på tråden, provade du några fler färgen när du köpte victorinoxen? Som blå eller svart?..
Såg inte att budgeten var 5000:-Den är förmodligen inte sämre än de andra kvartsarna i tråden men ryggar automatiskt tillbaka av märket.. länken var dessutom inte min smak alls. Har du en länk eller ett namn så man kan googla på’n?![]()
Helt ok! Jag är sjukt sugen på en dykareMålet är att få hem en innan sommaren
![]()
Vi verkar vara väldigt olika. Jag har väldigt lätt för att göra det svårt.Jag föll för den vita - provade bara den, betalade o gick ut![]()
Certina DS Action Quartz i 34mm (dam). Kostar 5ksek, finns nu i många färger och är dessutom COSC certifierad/HAQHelt ok! Jag är sjukt sugen på en dykareMålet är att få hem en innan sommaren
![]()
Så ja! Kul att lyckas hetsa till köpTur att inte @Triumf gillade, jag tryckte på köpknappen![]()
Will do!Så ja! Kul att lyckas hetsa till köpÅterkoppla gärna när den landat, skicket såg helt fantastiskt ut.
@Triumf kan verkligen rekommendera Certina quartz med HAQ som klocka till damen.Certina DS Action Quartz i 34mm (dam). Kostar 5ksek, finns nu i många färger och är dessutom COSC certifierad/HAQ
Ett exempel.
![]()
![]()
![]()
Ibland gäller det att klippa till innan man hinner tänka för mycketVi verkar vara väldigt olika. Jag har väldigt lätt för att göra det svårt.Ska fundera länge och väl innan jag slår till så att det blir rätt. Nackdelen är ju dock att man ofta kanske missar chansen..
Hittar ingen lämplig Doxa just nu, men här har du en trycktestad och klar Squale rackare att dö för, skynda fynda innan nån annan gör detSåg att den fanns i Schweiz. Då får man lägga på extra va? Och en liten service förmodligen... mm, känns som det börjar komma upp i en del..
Får funderan på’t! Vad har då Squale och Doxa att erbjuda?
Tack men fyrkantiga dykare är inget för mig tror jag. Den lämnar jag med varm hand till @martaSM30Hittar ingen lämplig Doxa just nu, men här har du en trycktestad och klar Squale rackare att dö för, skynda fynda innan nån annan gör det
![]()
Squale berios 250m Sub Automatic Vintage | eBay
Guardate le foto. Testato a impermutabilità 5 atm - Ok.www.ebay.com
Alltså mina små kvistar till handleder tror jag inte ens skulle bära upp den. Därav söker jag endast klockor som är max, men helst mindre än 35mm.Oris gör väl en schysst 36:a? Nu har jag noll erfarenhet av hur dom bär men bra kvalle iaf! @Triumf
Bra färgmatchning — viktigt!Grym gymklocka. Inte för jag blev starkare men det kändes rätt
![]()
Dämn den där alltsåHittar ingen lämplig Doxa just nu, men här har du en trycktestad och klar Squale rackare att dö för, skynda fynda innan nån annan gör det
![]()
Squale berios 250m Sub Automatic Vintage | eBay
Guardate le foto. Testato a impermutabilità 5 atm - Ok.www.ebay.com
Definitivt. Passar fint till skornaBra färgmatchning — viktigt!
Monokroma män matchar mest!Definitivt. Passar fint till skorna
![]()
Ja verkligen, synd att man inte har någon att köpa den till bara då min bättre hälft inte riktigt delar våran hrmmm....entusiasm för viktiga sakerDämn den där alltså![]()
Mest monokroma klockan jag haft. Det brukar väl annars bara vara tråkiga modeklockor som är det. Den här känns mycket roligareMonokroma män matchar mest!
Trodde först det var en Damasko, blev förvillad av skonDefinitivt. Passar fint till skorna
![]()
Jag har inte ätit sen jag såg den. I hopp om att det nog ska gå att banta ner handleden en smula. Men öppnade kylen nu så det är nog kört. Stekt ris med stekta grönsaker någon?Ja verkligen, synd att man inte har någon att köpa den till bara då min bättre hälft inte riktigt delar våran hrmmm....entusiasm för viktiga saker![]()
Certina fanns även i 29mmAlltså mina små kvistar till handleder tror jag inte ens skulle bära upp den. Därav söker jag endast klockor som är max, men helst mindre än 35mm.
Här är en bild på min DJ 31mm. Mycket större än så fixar jag inte. Lug-to-lug på den är ca 36mm.
Certina DS Action Quartz i 34mm (dam). Kostar 5ksek, finns nu i många färger och är dessutom COSC certifierad/HAQ
Ett exempel.
![]()
![]()
![]()
Certina fanns även i 29mm
![]()
Det här blir ju magiskt kul att få följa!Igår kom experimentklockan, oerhört generöst donerad av trådkändisen @FOQ . Tog isär den, fixade ett par småsaker med visarna, bytte batteri och tänkte att den skulle få ligga över natten för att bara se så allt fungerade. Det höll i ca fem minuter innan nyfikenheten tog över och jag inte kunde hålla mig från att oljefylla den. Hade köpt en silikonolja avsedd för rc-bilar. Valde den med lägst viskositet av samtliga de hade. Det hjälpte inte.... I samma ögonblick som urverket sänktes ned i oljan så stannade det. Tänkte först att det roliga redan var slut men kom sedan på att jag läst i en annan tråd att en medlem vid samma situation lagt klockan i lacknafta för att lösa upp oljan igen. Sagt och gjort, klockan började ticka igen efter en liten stundDär har den nu fått ligga över natten och verkar ha hållit tiden nu till morgonen när jag kollade till den. Nu får det bli en sväng till Jula och försöka hitta en tunnare olja för rond två. Om det inte funkar får jag väl helt enkelt bara fylla den med lacknafta
Fortsättning och bilder följer under förmiddagen (hoppas jag). Stay tuned.