• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Helt ok! Jag är sjukt sugen på en dykare 😍 Målet är att få hem en innan sommaren :)

Bulova Ocean Star kanske kan vara något? 🤔

Jag köpte nästan en sån till tjejen. Blev till slut en annan Bulova men tycker den här var intressant.

Screenshot_20210112_214710.jpg

34mm, pärlemo tavla och fem diamanter. 3200:- inkl. frakt.

Tyvärr mineral glas på den modellen. Dom har andra med safir men hittar inte nån av dom nu. Ska ta en titt på ett annat ställe.

Certina DS Action Quartz i 34mm (dam). Kostar 5ksek, finns nu i många färger och är dessutom COSC certifierad/HAQ

Ett exempel.
Screenshot_20210112-215826_Chrome.jpg
Screenshot_20210112-215842_Chrome.jpg
C032.251.11.051.09_SLD.png
@Triumf kan verkligen rekommendera Certina quartz med HAQ som klocka till damen.

Annars finns även denna inom budget om det inte måste vara nytt:

Dock större klocka och dessutom automat men med riktigt bra gångavvikelse. Dessutom en ovanlig klocka ;)

Som @Equilibrium sa kommer du säkert hitta något förr eller senare.

Såg att den fanns i Schweiz. Då får man lägga på extra va? Och en liten service förmodligen... mm, känns som det börjar komma upp i en del..🤔
Får funderan på’t! Vad har då Squale och Doxa att erbjuda?
Hittar ingen lämplig Doxa just nu, men här har du en trycktestad och klar Squale rackare att dö för, skynda fynda innan nån annan gör det 🤪

Oris gör väl en schysst 36:a? Nu har jag noll erfarenhet av hur dom bär men bra kvalle iaf! @Triumf
Alltså mina små kvistar till handleder tror jag inte ens skulle bära upp den. Därav söker jag endast klockor som är max, men helst mindre än 35mm.
Här är en bild på min DJ 31mm. Mycket större än så fixar jag inte. Lug-to-lug på den är ca 36mm.

Bilagor

• 3BD4C506-D09D-4157-88C4-D1723B144575.jpeg
    3BD4C506-D09D-4157-88C4-D1723B144575.jpeg
    349.4 KB · Visningar: 47
Ja verkligen, synd att man inte har någon att köpa den till bara då min bättre hälft inte riktigt delar våran hrmmm....entusiasm för viktiga saker 😆
Jag har inte ätit sen jag såg den. I hopp om att det nog ska gå att banta ner handleden en smula. Men öppnade kylen nu så det är nog kört. Stekt ris med stekta grönsaker någon?

Senast ändrad:
Igår kom experimentklockan, oerhört generöst donerad av trådkändisen @FOQ . Tog isär den, fixade ett par småsaker med visarna, bytte batteri och tänkte att den skulle få ligga över natten för att bara se så allt fungerade. Det höll i ca fem minuter innan nyfikenheten tog över och jag inte kunde hålla mig från att oljefylla den. Hade köpt en silikonolja avsedd för rc-bilar. Valde den med lägst viskositet av samtliga de hade. Det hjälpte inte.... I samma ögonblick som urverket sänktes ned i oljan så stannade det. Tänkte först att det roliga redan var slut men kom sedan på att jag läst i en annan tråd att en medlem vid samma situation lagt klockan i lacknafta för att lösa upp oljan igen. Sagt och gjort, klockan började ticka igen efter en liten stund :) Där har den nu fått ligga över natten och verkar ha hållit tiden nu till morgonen när jag kollade till den. Nu får det bli en sväng till Jula och försöka hitta en tunnare olja för rond två. Om det inte funkar får jag väl helt enkelt bara fylla den med lacknafta :)
Fortsättning och bilder följer under förmiddagen (hoppas jag). Stay tuned.

Igår kom experimentklockan, oerhört generöst donerad av trådkändisen @FOQ . Tog isär den, fixade ett par småsaker med visarna, bytte batteri och tänkte att den skulle få ligga över natten för att bara se så allt fungerade. Det höll i ca fem minuter innan nyfikenheten tog över och jag inte kunde hålla mig från att oljefylla den. Hade köpt en silikonolja avsedd för rc-bilar. Valde den med lägst viskositet av samtliga de hade. Det hjälpte inte.... I samma ögonblick som urverket sänktes ned i oljan så stannade det. Tänkte först att det roliga redan var slut men kom sedan på att jag läst i en annan tråd att en medlem vid samma situation lagt klockan i lacknafta för att lösa upp oljan igen. Sagt och gjort, klockan började ticka igen efter en liten stund :) Där har den nu fått ligga över natten och verkar ha hållit tiden nu till morgonen när jag kollade till den. Nu får det bli en sväng till Jula och försöka hitta en tunnare olja för rond två. Om det inte funkar får jag väl helt enkelt bara fylla den med lacknafta :)
Fortsättning och bilder följer under förmiddagen (hoppas jag). Stay tuned.
Det här blir ju magiskt kul att få följa!

Tillbaka
Topp