• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det får bli sarb ett par dagar framöver :)

Rätt så sugen på en Longines spirit 40mm men 20 lax är 20 lax.... :( så jag får nöja mig med en casio istället :)

01763F7E-EFF8-4AD7-BC6D-73EB2D60F646.jpeg

Det behöver det absolut inte vara! De snyggaste klockorna tycker jag är typiska herrklockor.. skulle velat ha massor som tyvärr aldrig lanseras i damstorlek:sorry:
Jag är sugen på antingen klassisk dykare, GMT eller kronograf.. Men @martaSM30 såg ju faktiskt fin ut! Bilderna på deras hemsida har inte talas till deras fördel tycker jag.
Ja, tror det är många som resonerar som du, klockbranschen som hamnat på efterkälken eller finns det ingen marknad för mindre klassiska modeller? 🤔
Har inget emot mindre klockor själv heller men ett torftigt utbud minst sagt. Om vi snackar vintage igen så finns det ju hur mycket som helst som är mindre men för den skull inte ser "brudigt" ut (obligatoriskt bling å blänk, ja du fattar), märkligt.

Slänger in purfärska Certina DS Action Diver som är ISO-certad, 38mm förvisso men ett steg i rätt riktning kanske 😊
yVx8dhr.jpg

A0xo21R.jpg

IMG_20210112_203628_239-picsay.jpg

Sorry for spam. För lite att göra idag.

Nedriven kontaktledning på två ställen på vår linje. Har haft totalt tre resenärer hittills och lång rast.

Squale 1521 livar upp lite på rasten iaf och nu äntligen dags för avgång. Hoppas man tar sig hela vägen fram till hotellet i Östersund. ❄

Ja, tror det är många som resonerar som du, klockbranschen som hamnat på efterkälken eller finns det ingen marknad för mindre klassiska modeller? 🤔
Har inget emot mindre klockor själv heller men ett torftigt utbud minst sagt. Om vi snackar vintage igen så finns det ju hur mycket som helst som är mindre men för den skull inte ser "brudigt" ut (obligatoriskt bling å blänk, ja du fattar), märkligt.

Slänger in purfärska Certina DS Action Diver som är ISO-certad, 38mm förvisso men ett steg i rätt riktning kanske 😊
yVx8dhr.jpg

A0xo21R.jpg
Jag har inget emot vintage. Problemet är att det ofta är svårt att få tag på. Vet du nått på rak arm?
Jag skulle gärna vilja ha en badvänligt klocka till sommaren. Då kanske inte vintage är rätt väg att gå.
Jag får kanske kika lite extra på victorinox igen..

Det är grymt kul att intresset har blivit så stort men jag måste hämta andan känner jag. Jobb och familj ska också få vara med och dela på dygnets 25 timmar. ;)
Jag kommer absolut att fortsätta med bandtillverkningen men kanske inte på nivån att ständigt ha tre-fyra band på kö. :nailbiting:
Ja så är det. Lagom är bäst som det så vackert brukar heta. Det kan bli för mycket av det goda men stanna inte upp riktigt än bara 😊.

Jag gjorde en googlig (i smyg, eftersom jag ej vat med i diskussionen) och Maverick 34mm kom jag också fram till. Sen såg jag att den redan kommit upp på förslag till @Triumf . Oväntat snygg!
Här behövs det inte smygas nånting, kliv ut i ljuset! 😄 Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få! Det är ju dessutom ett diskussionsforum där alla får vara med :)
Vilken färg tycker du var snyggast?
@martaSM30 vita såg ju riktigt sommarsnygg ut. Blå är ju iof alltid blå. Däremot har jag redan en blå klocka så skulle ju vara kul med en annan färg...

Jag har inget emot vintage. Problemet är att det ofta är svårt att få tag på. Vet du nått på rak arm?
Jag skulle gärna vilja ha en badvänligt klocka till sommaren. Då kanske inte vintage är rätt väg att gå.
Jag får kanske kika lite extra på victorinox igen..
Förutom Squale som tidigare nämnt så har DOXA gamla dykare runt 30mm som ser schyssta ut.
Certina såklart, klassiska alla dagar i veckan. Går att få badklara för billig peng, garanterat 👍🏼 (ursäkta om jag bara tjatar dykare, det är allt jag kan😆).

https://www.ebay.com/itm/CERTINA-DS...544330?hash=item2ae7f9f44a:g:kEcAAOSwIYBesbXJ

Jo det är den. Men den försvinner bra på armen. Och skx013 som är den mindre versionen av samma form kanske kunde vara aktuell? Eller alla Islander-varianterna!
Nja, är rätt säker att de blir förstora. Har haft en Citizen NY2300, 38mm som jag köpte i hopp att den skulle passa men även den var för stor..
Får googla islander, aldrig hört talas om :) tack!

Här behövs det inte smygas nånting, kliv ut i ljuset! 😄 Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få! Det är ju dessutom ett diskussionsforum där alla får vara med :)
Vilken färg tycker du var snyggast?
@martaSM30 vita såg ju riktigt sommarsnygg ut. Blå är ju iof alltid blå. Däremot har jag redan en blå klocka så skulle ju vara kul med en annan färg...
Haha jag har mest följt i periferin och inte haft något att tillföra men prova mig på en googling iaf :cool:
Vit va snygg! Men svart är svart? Tudor mini Sub? Vad ligger budget på?
E165A0AE-3332-4DAE-86E3-2755200087BB.jpeg

yVx8dhr.jpg

A0xo21R.jpg
Du behövde nog inte lägga dig i vattnet, men kudos för bra foto.

Haha jag har mest följt i periferin och inte haft något att tillföra men prova mig på en googling iaf :cool:
Vit va snygg! Men svart är svart? Tudor mini Sub? Vad ligger budget på?
E165A0AE-3332-4DAE-86E3-2755200087BB.jpeg
Jag har länge suktat Tudor mini-sub men kommer sällan ut till försäljning och de har stuckit i pris nu också..
så budget beror på klocka 😋
Om det skulle dyka upp en fin mini-sub i bra skick och rätt länk skulle jag kunna tänka mig en sådan.
Annars är det nog någon från denna tråd och då är nog budget upp 5000kr ca, tagit direkt ur luften på känsla 😅🤪

Jag har länge suktat Tudor mini-sub men kommer sällan ut till försäljning och de har stuckit i pris nu också..
så budget beror på klocka 😋
Om det skulle dyka upp en fin mini-sub i bra skick och rätt länk skulle jag kunna tänka mig en sådan.
Annars är det nog någon från denna tråd och då är nog budget upp 5000kr ca, tagit direkt ur luften på känsla 😅🤪
Låg en på KS För 17tkr nyss. Blev sugen på den själv. Vad jag skulle med den till vet jag ej. men fräna är dom!

hehe, tyckte länken såg mysig ut. Hade det varit en herrmodell hade den kostat det tiodubbla, köööp!
Såg att den fanns i Schweiz. Då får man lägga på extra va? Och en liten service förmodligen... mm, känns som det börjar komma upp i en del..🤔
Får funderan på’t! Vad har då Squale och Doxa att erbjuda?

Tillbaka
Topp