• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det har du iofs rätt i men ska ju gå att mått beställa am glas till de flesta iallafall minns att det var nån diskussion om detta tidigare!☺️
Låter bra! Jag tänker iofs också att glas borde gå att göra ganska enkelt med lite moderna maskiner. Men bra att höra att det finns! Man ville ju gärna lura dig till att tro att dom klockorna man har skall vara livet ut och gå i arv. Faaaast om man inte flippar dom så är det ju ändå högst oklart om någon vill gå med en Monta Triumph på armen om 50år.... 😃
 

Kreacon

Audemars
Grymt 👍🏻 Men varför nämns sällan Royal Straps? Han har ju en del av watchgecko och zuludivers sortiment i Sverige och levererar på en dag 🤷🏻‍♂️ Många kanske har missat det 🤷🏻‍♂️😊

Själv blev jag med Uncle Seiko GL831 idag. Väldigt likt Bonetto 284, det som skiljer är framförallt att US är något kortare och doftar mindre. Annars, enligt mig, väldigt lika i kvalité och utseende 😊
Guld på Bonetto, Silver på Uncle Seiko 😊
IMG_20210114_172554.jpg
IMG_20210114_171504.jpg
IMG_20210114_171456.jpg
Klart! Tänkte inte på det. Klart man ska stötta RS om man kan! Sjukt bra bandstift har han oxå. Den enda svenska sidan jag hittade med detaljerad angivelse för mått på alla delarna.
Får tilläggas att US kan vara nått på spåren, jag är på näst sista hålet på mina bonettos, så lite långa är de.

edit: kom precis på att banden är designade för att bäras utanpå tröjan. Inte så konstigt att de är långa mao.
 
Senast ändrad:

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Ser ut som klockåret kan börja riktigt billigt och bra. Ska hålla tummen för dig 😊👍

Spännande.. min ser ut att ha fastnat i tullen. Har inte fått något meddelande men inga uppdateringar sedan 8 imorse. Står dock frtf att levereras ska ske idag innan dagens slut :banghead:
Edit: upp med foton!! :D

Nu försvann det en slant från krediten så CW har fått sitt.
Kommer faktiskt avvakta avplasting och kortning av länk tills jag ser utfallet med tanke på momsen och om CW lyckats lösa detta på ett bra sätt.

Egentligen inte den klocka jag hade längst upp på listan men efter att ha läst på mig lite växte begäret....
Ganska så innovativ fast konceptet är gammalt.

Lite teasers...



1610653523609.png


1610653683596.png


1610653751543.png
 

Hellmao

Panerai
2-Faktor
Nu försvann det en slant från krediten så CW har fått sitt.
Kommer faktiskt avvakta avplasting och kortning av länk tills jag ser utfallet med tanke på momsen och om CW lyckats lösa detta på ett bra sätt.

Egentligen inte den klocka jag hade längst upp på listan men efter att ha läst på mig lite växte begäret....
Ganska så innovativ fast konceptet är gammalt.

Lite teasers...



1610653523609.png


1610653683596.png


1610653751543.png
Riktigt nice:) Hur mycket extra fick du betala? Är det procent på vad klockan kostar?
Saknar min CW och funderar på en ny....
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Nu försvann det en slant från krediten så CW har fått sitt.
Kommer faktiskt avvakta avplasting och kortning av länk tills jag ser utfallet med tanke på momsen och om CW lyckats lösa detta på ett bra sätt.

Egentligen inte den klocka jag hade längst upp på listan men efter att ha läst på mig lite växte begäret....
Ganska så innovativ fast konceptet är gammalt.

Lite teasers...



1610653523609.png


1610653683596.png


1610653751543.png
Ett bra val. Den är riktigt bra den där 👍.
Hoppas det löser sig bra, jag vill nämligen se den utan plast 😊
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Klart! Tänkte inte på det. Klart man ska stötta RS om man kan! Sjukt bra bandstift har han oxå. Den enda svenska sidan jag hittade med detaljerad angivelse för mått på alla delarna.
Får tilläggas att US kan vara nått på spåren, jag är på näst sista hålet på mina bonettos, så lite långa är de.

edit: kom precis på att banden är designade för att bäras utanpå tröjan. Inte så konstigt att de är långa mao.
Ligger ju något dyrare i pris men brukar gå att få lite rabatt om man snackar med honom och jag har fått bra service så har bara gott att säga 😊

Ja de flesta gummin är tyvärr lite långa av den anledningen 😬 Tror det är 12mm kortare men ändå märkbar skillnad. Det har även fler hål närmare boetten. @SpaceAce hade testat den korta modellen och tyckte det kändes på håret till för kort för honom. Vet dock inte hur stor handled den mannen har 😊
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Ligger ju något dyrare i pris men brukar gå att få lite rabatt om man snackar med honom och jag har fått bra service så har bara gott att säga 😊

Ja de flesta gummin är tyvärr lite långa av den anledningen 😬 Tror det är 12mm kortare men ändå märkbar skillnad. Det har även fler hål närmare boetten. @SpaceAce hade testat den korta modellen och tyckte det kändes på håret till för kort för honom. Vet dock inte hur stor handled den mannen har 😊
Det handlar nog mest om personlig preferens. Jag gillar originallängden bäst. :D

edit: Jag skrev ett långt inlägg om hål och utstick och 17,5cm men när jag läste igenom det så fick jag helt fel vibbar. Det blev delete. :hilarious:
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Det handlar nog mest om personlig preferens. Jag gillar originallängden bäst. :D

edit: Jag skrev ett långt inlägg om hål och utstick och 17,5cm men när jag läste igenom det så fick jag helt fel vibbar. Det blev delete. :hilarious:
Det hade jag velat läsa 😂🤣
Nu tappar vi mej. Vad är det för kort version @KlockTotte pratar om? Och ang klockan utanpå så var det en halvkass flört med italienaren tidigare, som körde både brillor och klocka utanpå. 🙂

Man kan välja 22mm Short 🤷🏻‍♂️
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Nato och alla dessa val, jag ser denna nya optimala remmen från UTE på Hodinkee https://shop.hodinkee.com/blogs/jou...al&utm_medium=hodinkee&utm_campaign=hod-posts

Jag tycker den ser identisk ut med mina favoriter Premium

All hårdvara är samma och efter att ha fotat mina remmar så många gånger tycker jag mig känna igen struktur och lyster.
Tror ni på storyn att den här herren i skogen i USA står och gör 13 hål själv i remmarna? Känns som han köper från samma leverantör som ett flertal andra. Jag blev sugen på att köpa för att jämföra men det blir så dyrt.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Riktigt nice:) Hur mycket extra fick du betala? Är det procent på vad klockan kostar?
Saknar min CW och funderar på en ny....

Har fortfarande ingen aning. CW verkar tyvärr ingen vidare koll på konsekvenserna av Brexit så allt är lite oklart.
I princip skall väl engelsk moms dras av vid köp och svensk betalas vid införsel.
Jag har köpt klockan med engelsk moms (som egentligen inte skall betalas).
Faktura för infortullning/moms brukar komma lite senare när Dhl sköter transporten. Vet ej inte vad den blir,
Enligt rykten kommer CW betala motsvarande den engelska momsen (20%) så det bara blir ett lite påslag för svensk (25%) Helt ok i så fall.
I sämste fall får man betala båda engelsk och svensk moms. Tänker kanske returnera i så fall...
Ett bra val. Den är riktigt bra den där 👍.
Hoppas det löser sig bra, jag vill nämligen se den utan plast 😊
Jag med :)
 
Senast ändrad:

monoton

Omega
Nato och alla dessa val, jag ser denna nya optimala remmen från UTE på Hodinkee https://shop.hodinkee.com/blogs/jou...al&utm_medium=hodinkee&utm_campaign=hod-posts

Jag tycker den ser identisk ut med mina favoriter Premium

All hårdvara är samma och efter att ha fotat mina remmar så många gånger tycker jag mig känna igen struktur och lyster.
Tror ni på storyn att den här herren i skogen i USA står och gör 13 hål själv i remmarna? Känns som han köper från samma leverantör som ett flertal andra. Jag blev sugen på att köpa för att jämföra men det blir så dyrt.
Orka inte läsa ”artikeln” men UTE är iaf föredetta ToxicNato så mycket vet jag, så är det dom du har sen tidigare är dom identiska skulle jag tro 😅
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har fortfarande ingen aning. CW verkar tyvärr ingen vidare koll på konsekvenserna av Brexit så allt är lite oklart.
I princip skall väl engelsk moms dras av vid köp och svensk betalas vid införsel.
Jag har köpt klockan med engelsk moms (som egentligen inte skall betalas).
Faktura för infortullning/moms brukar komma lite senare när Dhl sköter transporten. Vet ej inte vad den blir,
Enligt rykten kommer CW betala motsvarande den engelska momsen (20%) så det bara blir ett lite påslag för svensk (25%) Helt ok i så fall.
I sämste fall får man betala båda engelsk och svensk moms. Tänker kanske returnera i så fall...

Jag med :)
Enl. info jag fått från CW customer service så ska inget ytterligare tillkomma. Tolkar det som om de säljer med "duty pre paid". Skulle någon ytterligare kostnad tillkomma så får de stå för det (man får hoppas) iom att det då står fel i deras "terms and conditions".

Hur blir det med moms om du returnerar (om även 25% tillkommer). Blir du inte skyldig denna iaf då du hämtat ut paketet? Eller kan man begära tillbaka denna när man skickar tillbaka? Gäller dock att bevisa att det är samma paket man skickar tillbaka och det kan nog bli svårt.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Dagens! Den är väldigt, väldigt bra. Zelos när Zelos var som bäst tror jag.

C8A2264F-4D0F-4095-BC6F-A9B029873FE5.jpeg
Jag sticker ut hakan och vill nog nästan påstå att Mako v2 är den enda riktigt lyckade modellen han har lyckats åstadkomma. Visst, han har släppt en del annat bra också men ingenting på den här nivån.
Den här fina Poseidon behöver nytt hem och finns nu på K&S 😉
... nej, den känns så stor och majestätisk att den stannar... och det nya bandet är beställt 😁

9761A8BE-4A01-42D8-9DF1-A920454C06C8.jpeg
Skulle vara kul att se ett wristshot med 26mm bredd och 55L2L! 😁 Du brukar ju kika in en del i G-shocktråden så du vet att det alltid är storleken som räknas! ;)

@Nilas (citatfunktionen ballade ur, jag kanske överbelastade systemet? 😁)
Inte ovanligt att DHL skickar angående tull/moms efter att man har fått paketet. Brukar vara lite 50/50 när det gäller före eller efter.
Jag vet faktiskt inte vad det är som avgör om man betalar in i förskott eller efterskott och jag har varit med om båda delarna men de verkar ha en viss övre gräns där man måste betala i förskott för att få ut sitt paket. Så var det i alla fall på Montan som skulle momsas med ~5' men gränsen kanske är ännu lägre?

Kom hem och hittade en Rek lapp i brevlådan. Hade ingen aning vad det kunde vara då jag inte väntade något Rek.
Visade sig vara ett Aquastar spänne som skickats från Synchron Group Austria 😍 (Ägarna till Aquastar, Aquadive, ISOfrane och Tropic)
Edit: Och Doxa då 😄 och säkert fler "undermåliga" märken 😉 Tack för god service 👌🏻👍🏻😁
IMG_20210113_211953.jpg
IMG_20210113_211914.jpg
IMG_20210113_211906.jpg
Visst känner du skillnaden? ;) Snyggt av dem att skicka över den utan kostnad! Lite creepy med kommentaren dock, har de någon bevakning på sökorden och får notiser eller blev du stalkad när du nämnde KS? Synchron Group be like:

u2ct6.jpg


Superhäftiga! Dock väldigt stora L2L som SL nämnde. Jag såg att det dök upp ett gäng på Blocket i höstas eller när det var och det verkar som att det numera finns någon typ av återförsäljare som är baserad i Sigtuna om jag inte minns fel.
Apropå Versace 🙂

26714D21-1FB7-488E-9946-7FA44A051D5C.jpeg
Jag tycker att modeklockor får ta emot oförtjänt mycket skit. Visst är de ofta överprissatta i förhållande till urverk osv. men det gäller väl nästan hela klockindustrin och modemärkena är, ironiskt nog, ganska innovativa i sin design (åtminstone när det gäller high-end).

Så manskulle kunna kalla honom Watch Nazi? 😏
Det börjar bli många som slåss om titeln... 😅
1517493371083.jpg

post_7_6485.jpg
ezgif-2-082e5b7e82d5.png

Ah fan tackar! men jag måste ta det lite lugnt med köp 🙈 sen var det det där med Sinn, Baltic, speedmaster, explorer 2 osv osv osv🤯😭💸💸
075.jpg

Nu försvann det en slant från krediten så CW har fått sitt.
Kommer faktiskt avvakta avplasting och kortning av länk tills jag ser utfallet med tanke på momsen och om CW lyckats lösa detta på ett bra sätt.

Egentligen inte den klocka jag hade längst upp på listan men efter att ha läst på mig lite växte begäret....
Ganska så innovativ fast konceptet är gammalt.

Lite teasers...



1610653523609.png


1610653683596.png


1610653751543.png
Fasen vilken fräck modell och helt rätt färgval dessutom! Ser fram emot fler bilder på den. ☺️
Enl. info jag fått från CW customer service så ska inget ytterligare tillkomma. Tolkar det som om de säljer med "duty pre paid". Skulle någon ytterligare kostnad tillkomma så får de stå för det (man får hoppas) iom att det då står fel i deras "terms and conditions".

Hur blir det med moms om du returnerar (om även 25% tillkommer). Blir du inte skyldig denna iaf då du hämtat ut paketet? Eller kan man begära tillbaka denna när man skickar tillbaka? Gäller dock att bevisa att det är samma paket man skickar tillbaka och det kan nog bli svårt.
Eftersom de sålde klockorna med 20% moms så antar jag att de i så fall står för mellanskillnaden som goodwill men som du (?) påpekade tidigare så verkar beställningar i USD både vara billigare och dessutom debiteras korrekt moms i samband med köp baserat på mottagaradressen.
Det går att kräva tillbaka momsen men du måste kunna bevisa att varan är returnerad och att pengarna har återbetalats till ditt konto: https://www.tullverket.se/sv/privat...illbakaavgifter.4.78aa922815794d801e21c0.html
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har fortfarande ingen aning. CW verkar tyvärr ingen vidare koll på konsekvenserna av Brexit så allt är lite oklart.
I princip skall väl engelsk moms dras av vid köp och svensk betalas vid införsel.
Jag har köpt klockan med engelsk moms (som egentligen inte skall betalas).
Faktura för infortullning/moms brukar komma lite senare när Dhl sköter transporten. Vet ej inte vad den blir,
Enligt rykten kommer CW betala motsvarande den engelska momsen (20%) så det bara blir ett lite påslag för svensk (25%) Helt ok i så fall.
I sämste fall får man betala båda engelsk och svensk moms. Tänker kanske returnera i så fall...

Jag med :)
Har varit i kontakt med importavd. på DHL då min "fastnade" i tullhanteringen. Frågade då om något ytterligare kommer att tillkomma. Fick då svaret "Alla importavgifter skickas tillbaka till avsändaren." Borde vara fritt fram att avplasta :D
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Det verkar som att tråden har plockat upp tempot på sistone. Kul att se men samtidigt lite stressande eftersom man måste plöja igenom den varje dag för att slippa citera 142 inlägg samtidigt... 😅
Visst är det kul? 😄 Men det är inte lika mkt aktivitet varje dag 😊

Ja det var verkligen en trevlig gest att skicka ett spänne. Både gratis och som Rek 😊
Jag kan ha råkat nämna att jag var medlem på KS och att jag skrivit en kommentar här redan. Men lite creepy ändå kan jag hålla med om 😱😄
 
Topp