• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Enl. info jag fått från CW customer service så ska inget ytterligare tillkomma. Tolkar det som om de säljer med "duty pre paid". Skulle någon ytterligare kostnad tillkomma så får de stå för det (man får hoppas) iom att det då står fel i deras "terms and conditions".

Hur blir det med moms om du returnerar (om även 25% tillkommer). Blir du inte skyldig denna iaf då du hämtat ut paketet? Eller kan man begära tillbaka denna när man skickar tillbaka? Gäller dock att bevisa att det är samma paket man skickar tillbaka och det kan nog bli svårt.

Har varit i kontakt med importavd. på DHL då min "fastnade" i tullhanteringen. Frågade då om något ytterligare kommer att tillkomma. Fick då svaret "Alla importavgifter skickas tillbaka till avsändaren." Borde vara fritt fram att avplasta :D

Det låter bra. Skönt att någon har koll på läget
Med facit i hand borde jag själv kollat upp lite mera aktivt men jag verkar gilla/behöva lite dramatik och spänning i livet :)
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Grym bild! Vad kör du för setup i sådana mörka förhållanden?

Tackar! Tog några bilder igår men blev tamefan inte nöjd med ljus och färger på någon av dom 🥴👍🏼

Analogt objektiv så ingen info sparades på bilden. Sony A5000, vintage Carl Zeiss objektiv, och typ 1/200 slutartid F5.6 och ISO 1600 har jag för mig på den 🤔

Ganska stark spot ovanför klockan så faktiskt mer ljus än vad det ser ut att vara på bilden. Men vinkeln gör att inte mycket av ytorna reflekterar ljuset, bara halva tavlan som är i vinkel.

DSC06116.JPG


Syns bättre på den där.👆🏼

IMG_20210114_160259_902.jpg


Halvdann macro på kontoret igår också. Hade inte tid att fixa ljuset där heller dock 😅
 

Kreacon

Audemars
Tackar! Tog några bilder igår men blev tamefan inte nöjd med ljus och färger på någon av dom 🥴👍🏼

Analogt objektiv så ingen info sparades på bilden. Sony A5000, vintage Carl Zeiss objektiv, och typ 1/200 slutartid F5.6 och ISO 1600 har jag för mig på den 🤔

Ganska stark spot ovanför klockan så faktiskt mer ljus än vad det ser ut att vara på bilden. Men vinkeln gör att inte mycket av ytorna reflekterar ljuset, bara halva tavlan som är i vinkel.

DSC06116.JPG


Syns bättre på den där.👆🏼

IMG_20210114_160259_902.jpg


Halvdann macro på kontoret igår också. Hade inte tid att fixa ljuset där heller dock 😅
Sweet! Tack för det!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det verkar som att tråden har plockat upp tempot på sistone. Kul att se men samtidigt lite stressande eftersom man måste plöja igenom den varje dag för att slippa citera 142 inlägg samtidigt... 😅
Ja, för man måste bara citera allt, galning! 😂
Är farbrorn på bilden Eddie? Såg nån videoreview nån gång där han hade sjukt äckligt långa smutsiga naglar, passar bra in på den bilden 🤮
1517493371083-jpg.1647876
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ja, för man måste bara citera allt, galning! 😂
Är farbrorn på bilden Eddie? Såg nån videoreview nån gång där han hade sjukt äckligt långa smutsiga naglar, passar bra in på den bilden 🤮
1517493371083-jpg.1647876
Hade inte tänkt ge honom mina pengar innan och nu sprang plånboken helt och gömde sig.
Är det denna bilden som menas?
Notera att han har vigselringen på fel finger 😨.
PSX_20210115_110725.jpg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Väldigt fina! Men vad är grejen med så många runda datumfönster? Har svårt för det. Har det på Traska Humanium, och den är knappt avläsbar.

Meteoriten, är det den där från norra Sverige för 500.000 år sen som alla använder till sina meteorittavlor?
Sent svar men ja, det är meteoriten från Norrbotten. Muonionalusta-meteoriterna (ber om ursäkt till alla norrbottningar för eventuellt bristfällig stavning)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, för man måste bara citera allt, galning! 😂
Är farbrorn på bilden Eddie? Såg nån videoreview nån gång där han hade sjukt äckligt långa smutsiga naglar, passar bra in på den bilden 🤮
1517493371083-jpg.1647876
Kul för alla med klockor från Timefactors att behöva tänka på – och nu bli påminda om – att den gubben, och hans äckliga fingrar, har hanterat och rört ens klocka. 🤮
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Kul för alla med klockor från Timefactors att behöva tänka på – och nu bli påminda om – att den gubben, och hans äckliga fingrar, har hanterat och rört ens klocka. 🤮

Ja, can't be unseen kanske, jag får lära mig hålla igen kakhålet...förlåt :sorry:


Vill bara säga att han har iallafall många fina modeller och han var ju även tidig med att som oberoende sälja klockor på nätet. Sen har nog tiden sprungit ifrån hans tillvägagångssätt och definitivt hans kundbemötande. 🙂
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vill bara säga att han har iallafall många fina modeller och han var ju även tidig med att som oberoende sälja klockor på nätet. Sen har nog tiden sprungit ifrån hans tillvägagångssätt och definitivt hans kundbemötande. 🙂
Som en till åren kommer bitter man, som givit upp hela sitt liv för detta är det inte underligt! Halleluja!

Jag gillar också hans utbud och är spekulant på ett par olika modeller.
 
Topp