• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Äh. När jag i mitt affordables-esse så löste jag lätt det där. Eller ja, tills jag inte hade någon plats kvar, såklart. :D
2016-12.jpg
Jäklar ja! Där ligger man i lä.. men min låda har inga fru-klockor. Hon tror jag har 2.. 😇

Grymt 👍🏻 Men varför nämns sällan Royal Straps? Han har ju en del av watchgecko och zuludivers sortiment i Sverige och levererar på en dag 🤷🏻‍♂️ Många kanske har missat det 🤷🏻‍♂️😊

Själv blev jag med Uncle Seiko GL831 idag. Väldigt likt Bonetto 284, det som skiljer är framförallt att US är något kortare och doftar mindre. Annars, enligt mig, väldigt lika i kvalité och utseende 😊
Guld på Bonetto, Silver på Uncle Seiko 😊
IMG_20210114_172554.jpg
IMG_20210114_171504.jpg
IMG_20210114_171456.jpg
Nu kanske andra svarat på det redan. Men i mitt fall var royal straps extremt mycket dyrare. :/

Heads up!

På väg ut om någon i tråden är sugen.
Vostok Amphibia 41mm ref 170549 moddad och klar på blått läder samt en Rdunae Vintage Turtle 41mm.
Bra grejer det här till kanonpris som vanligt så passa på👍.
PSX_20210115_122211.jpg
PSX_20210115_121904.jpg
Ingen som är sugen på kanongrejer riktigt billigt?
Ahh jag tjuvstartar lördagsbytes med mina båda.
Helst säljes och båda tillsammans blir obehagligt billigt 💪.
Bytes kanske, är eventuellt sugen på San Martins DJ igen. Bara att dra ett PM 😊.

Det kan jag allt försöka, är (som du noterade) inte en speciellt vass fotograf. La i ärlighetens namn inte många minuter på att ta de bilderna heller. Några tips på vad och hur jag ska tänka när nya bilder ska tas uppskattas!
How To Take Better Photos Of Your Watches – Without Buying A New Camera
https://www.hodinkee.com/articles/h...s-of-your-watches-without-buying-a-new-camera

denna länk postades väl i tråden för ett par dagar sen 👆

Det kan jag allt försöka, är (som du noterade) inte en speciellt vass fotograf. La i ärlighetens namn inte många minuter på att ta de bilderna heller. Några tips på vad och hur jag ska tänka när nya bilder ska tas uppskattas!

Ljuset är fotografens bästa vän 🙂
Och var noga med fokus. Med detta kommer du långt.

How To Take Better Photos Of Your Watches – Without Buying A New Camera
https://www.hodinkee.com/articles/h...s-of-your-watches-without-buying-a-new-camera

denna länk postades väl i tråden för ett par dagar sen 👆
Kolla även in denna fin-fina tråd: https://klocksnack.se/threads/laketwig’s-enkla-tips-till-lite-bättre-klockbilder.121260/

Lite bra tips hittar du här..

Edit: Såg att @Remofflan hann före :)

Lördagsbytesobjektet, funderar som skrivet att släppa denna, dock med tillhörande scales-länk, se

8950E8E8-9374-47CE-AE6C-B15894C41D7E.jpeg

Bytes mot SqualeMatic med orange detaljer och lollipop-sekund, 40 mm Oris 65 på länk eller varför inte långskottet Seaforth med 24/dykarbezel.

Edit: howcouldiforget Seiko 143 provas gärna.

Senast ändrad:
Lördagsbytesobjektet, funderar som skrivet att släppa denna, dock med tillhörande scales-länk, se

8950E8E8-9374-47CE-AE6C-B15894C41D7E.jpeg

Bytes mot SqualeMatic med orange detaljer och lollipop-sekund, 40 mm Oris 65 på länk eller varför inte långskottet Seaforth med 24/dykarbezel.
39mm?

Tillbaka
Topp