• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Supersnygg. Grattis!
Hade samma problem när jag hämtade ut min från ICA, Killen i kassan hade svårt att acceptera att det stod Morten... på körkortet.

Nu hann jag äntligen avplasta min Super Compressor.
Länken är lite bökig att korta så det får vänta tills i morgon.
Fick också sätta på ett gammalt Nato tillsvidare.

Boetten! Tavlan! Glaset! Superbra.
Sen hela idén att göra en nykonstruerad kompressorboett på riktigt i 2020. Grymt!

1610736994405.png

1610736993992.png

1610736993242.png
Ser helt fantastisk ut, det kittlar till ordentligt och det händer faktiskt inte så ofta nuförtiden. Extra fränt att det är en SC "på riktigt tycker jag👌🏼

Nja, inget fan av isofrane-liknande banden😇

Det behöver inte vara avgörande dock, kan svänga lika fort! Jag gillar den som fasen men vi lirar inte riktigt ihop på handleden😬

Det där gör nästan att jag vill ge bort den till någon långt härifrån 😂

Bezeln mäter 44 mm men boetten mäter 42 mm :)
Prova något annat orange då eller om det måste vara ett mesh så ett sharkmesh. Det gör den mindre späd och mer powerful.
Tunna mesh oavsett om det är original eller inte ger ingen riktig diver feeling (enligt mig men jag har oftast f..). Det blir lätt lite Stureplan plaskar i handfatet-känsla. (så, nu kan ni doppa mig i tjära och fjädrar 😊)

Nja, inget fan av isofrane-liknande banden😇

Det behöver inte vara avgörande dock, kan svänga lika fort! Jag gillar den som fasen men vi lirar inte riktigt ihop på handleden😬

Det där gör nästan att jag vill ge bort den till någon långt härifrån 😂

Bezeln mäter 44 mm men boetten mäter 42 mm :)
Jag bor långt bort.. (känns som Sibirien ute iaf)
Fast då faller jag ju bort ändå... ingen vinterbadare 🤪
Behåll den och använd den så svänger det nog. Alldeles för snygg för att flippa iväg imho

Du måste bara testa någon gång men dessa görs sig helt klart bäst på sommaren så förstår faktiskt hur @TerryTee resonerar 😊
Jag håller med! Han får följa regeringens råd för att inte flippa, håll i och håll ut!
Här på min sparris! 16,5cm för övrigt. 😁 Matic sitter väldigt bra trots ganska lång lug-lug för boetten följer armen.
PSX_20200816_095743.jpg
PSX_20200417_164045.jpg
PSX_20200326_102146.jpg
Ja jäklar! Sitter som ett smäck! Jag har 16,7 cm så den borde passa mig med 🙃

Supersnygg. Grattis!
Hade samma problem när jag hämtade ut min från ICA, Killen i kassan hade svårt att acceptera att det stod Morten... på körkortet.

Nu hann jag äntligen avplasta min Super Compressor.
Länken är lite bökig att korta så det får vänta tills i morgon.
Fick också sätta på ett gammalt Nato tillsvidare.

Boetten! Tavlan! Glaset! Superbra.
Sen hela idén att göra en nykonstruerad kompressorboett på riktigt i 2020. Grymt!

1610736994405.png

1610736993992.png

1610736993242.png

1610737303368.png
Den var grym 👍. Riktigt retro. Ett orange eller brunt gummi på den... 🤤.
Natot var märkligt, går hålen ända upp till boetten?

Det kan jag tänka mig var en dum idé!
Påminner mig om när jag på förra jobbet skulle skaffa fram en vägmarkeringsfärg som hette Atlas Striper.... Som Atlas antyder så handlade inte resultatet av sökningen om damer iaf (striper fick ett extra p av Google, mycket vänligt kan man tycka.. ) 🤪
Bild eller så har det inte hänt. Passa på att bifoga det där om 17,5 cm, utstick och hål när du ändå är på’t. 😬
Håller med naturligtvis, lägg in en dutch rudder där också så har vi en vinnare 👍🏼
Googla inte heller ”space docking”!
Haha, nej nej och nej era galningar. Nu är det slutgooglat. :hilarious:

Bild på KLOCKA. 😅
seiko 7548_w1.jpg

Ser ju ut att vara perfekt storlek 😍👍
Ja, den är kanon. 👌 Var en chansning när jag köpte den pga måtten men blev väldigt positivt överraskad!

Ja jäklar! Sitter som ett smäck! Jag har 16,7 cm så den borde passa mig med 🙃
Ska inte vara några som helst problem då ju. 😁 Man får ju vara beredd på att det är en rätt maffig klocka som väger sina gram men som sagt, den sitter väldigt bra. 😊

Mycket fin och betydligt bättre på ett sharkmesh än ett vanligt tunt 👍.
Snodde idén från någon på Instagram och ångrar inte det en sekund. Höjer kaxigheten på klockan många snäpp. 😁

Tillbaka
Topp