• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tänkte det kunde vara lite kul med ett ovanligt märke och en lite ovanligt bra "Unboxing-upplevelse". Får ursäkta om det blev många bilder men som sagt, här var själva paketeringen som var lite extra. (Förutom att klockan faktiskt är det också men det kan vi ta någon annanstans...)
IMG_20210112_093305.jpg

Snyggt packat och personlig hälsning från Chase!
InkedIMG_20210112_101904_LI.jpg

Ingen box alltså?
IMG_20210112_101957.jpg

Men en slags "Resepouch" kanske?
IMG_20210112_102100.jpg

Och något inuti också möjligen?
IMG_20210112_102139.jpg

Just ja, jag beställde ju en klocka!
IMG_20210112_102234.jpg

IMG_20210115_152514.jpg

Riktigt riktigt bra är den också. 38mm, sandwich dial, ETA 2892, riktigt fin finish och suvveränt proffsigt levererat från relativt nya mikromärket "Oak & Oscar".
Kul köp nu när dollarn är lite trevligare än den varit tidigare!
Dubbelpostar från paketöppningstråden. Det är väl mest denna tråden som är intresserad ändå kanske 😁. Återkommer med recension på dinkan i sig men den är bra!

Hoppas det är U1:an som är kvar!
Tyvärr inte. Det är en klocka som jag funderat på om jag skulle skaffa igen. Jag skaffade en U1 S E (Schwarz Ecru) istället, som ser heeeeeeeeeelt wow ut på alla bilder, verkligen en toppenklocka, men jäklar vad den drog åt sig damm som syntes lite väl mycket. :D Jag gillar U1 B ... kanske blir en sån en dag. Fantastisk klocka.

Nej, den jag sparade ser ut så här idag. Också dammig :D :D :D

Nya kläder. Hoppas pandemin är över snart, nu ligger klockorna mest hemma ju så bandbyte kändes inte så nödvändigt.

Fortfarande osäker med sailcloth på Phoibos, bra kvalité på bandet men vet inte om det är snyggt? DH är snygg på både läder och BoR, synd att det är lite krångligt att få loss länken medan lädret har quick release. Väldigt nöjd med mörkblå Bonetto på Turtlen.
20210115_174909.jpg
20210115_175922.jpg
20210115_174559.jpg

Mycket bra. Ett orange typ Borealisgummi på den och du är hemma.
Nja, inget fan av isofrane-liknande banden😇
Har känslan kommit så vet vi svaret 😄 Matic är riktigt jäkla bra. Men det finns ju så mycket som är intressant 😍
Det behöver inte vara avgörande dock, kan svänga lika fort! Jag gillar den som fasen men vi lirar inte riktigt ihop på handleden😬
Den är kanonfin, meshlänken ger äkta strandraggarvibes 😍 speedos, backslick, ray-ban aviators och squale på meshlänk (alt GMT i 18k med Jubilee) 5/5!
Det där gör nästan att jag vill ge bort den till någon långt härifrån 😂
Älskar de orangea accenterna på tavlan samt minutvisaren!
Vad har den för mått?
Bezeln mäter 44 mm men boetten mäter 42 mm :)

Nu har den kommit 🥰 kör med single pass tills jag justerat länken. Tycker det passar perfekt.
Fick dock nästan inte ut klockan då de skrivit c/o Christopher Ward :banghead:
20210115_145755.jpg
Supersnygg. Grattis!
Hade samma problem när jag hämtade ut min från ICA, Killen i kassan hade svårt att acceptera att det stod Morten... på körkortet.

Nu hann jag äntligen avplasta min Super Compressor.
Länken är lite bökig att korta så det får vänta tills i morgon.
Fick också sätta på ett gammalt Nato tillsvidare.

Boetten! Tavlan! Glaset! Superbra.
Sen hela idén att göra en nykonstruerad kompressorboett på riktigt i 2020. Grymt!

1610736994405.png

1610736993992.png

1610736993242.png

1610737303368.png

Tillbaka
Topp