Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fördelen med vostok24 är ju att man inte åker på några extra avgifter som händer ibland när man privatimporterar direkt (50/50 chans typ)Ok! Jag köpte min från Vostok-watches, tog väääääl 1.5 vecka tror jag. Så 2-3 dagar är bra!
Ahaa just det ja. Vostok24 hade skrivit "repaired watch" på paketet och värde "10 euro" haha.Fördelen med vostok24 är ju att man inte åker på några extra avgifter som händer ibland när man privatimporterar direkt (50/50 chans typ)
1,5 vecka var bra, sitter i detta nu och väntar på en beställning som är inne på tredje veckan![]()
vostok24 skickar dessutom via något dotterbolag i Nederländerna så tror det är därför det blir fritt fram som slutkund.Ahaa just det ja. Vostok24 hade skrivit "repaired watch" på paketet och värde "10 euro" haha.
Ja 1,5 var ändå okej, jag var beredd på minst 2, i alla fall.
Finns hemma här:Ok! Jag köpte min från Vostok-watches, tog väääääl 1.5 vecka tror jag. Så 2-3 dagar är bra!
Edit: slut på Meranom![]()
För att inte tala om drottning Silvias släktskap (fast hon är väl inget företag iofs...eller)
Riktigt bra skit som man säger. Svårslaget för dom pengarnaJag kan inte riktigt låta bli att jämföra denna med dyrare klockor. Den är så välgjord och bekväm.
Trots att den är en härmapa så gillar jag den skarpt!
![]()
Har inte kännt på en (än) men de ser grymma ut!Jag kan inte riktigt låta bli att jämföra denna med dyrare klockor. Den är så välgjord och bekväm.
![]()
@KandreasF Har ju en till salu för en vettig peng. Just sayin'Har inte kännt på en (än) men de ser grymma ut!
Har lite köpförbud, men har sett den... behöver bli av med min Aquaracer först. Sugen är jag dock!@KandreasF Har ju en till salu för en vettig peng. Just sayin'![]()
Bisarr bild, varför äter det läskiga gänget pannkakor på döingen?
Det är pizza.Bisarr bild, varför äter det läskiga gänget pannkakor på döingen?
Då lärde vi (jag) oss något nytt idag, känner igen delar av soppan men har nog valt att inte ta för stora slevar av den.Det är pizza.Kungen med vänner äter den från Camilla Henemarks nakna kropp.
Det är ett satiriskt konstverk som kom i kölvattnet av boken Den Motvillige Monarken, där det bland annat kom fram att kungen haft en affär med ”La Camilla” och att han med sina vänner ofta hade unga kaffeflickor som sällskap i samband med sina herrmiddagar. Valet av pizza symboliserar det geggiga i männens beteende.
Det var även i samband med denna bok som Silvias pappas nazistkopplingar kom fram. Han (Walther Sommerlath) fick med hjälp av nazisterna ta över ett stort företag som en jude hade. Drottningen försökte med en egen utredning sopa nazistkopplingen under mattan och samtidigt framhålla att pappan hjälpte den judiske affärsmannen när han övertog företaget. Att hon dessutom tittar bort från Kungens beteende är en vinkning till det faktum att hon valt att blunda helt för Kungens otrohetsaffärer, som även innefattade en hel del bordellbesök.
Och finns billigt häromkring har jag hört!Jag kan inte riktigt låta bli att jämföra denna med dyrare klockor. Den är så välgjord och bekväm.
![]()
Riktigt fin, synd att priset åkte upp. Men jag förstår varför
Så sjukt ball!Denna tilltalade mig en hel delhttps://klocksnack.se/threads/vintagedykare-500-meter-automatic-mrp-sa-milsub.144252/
Provar ett nato som fanns hemma, helt ok ändå om inte perfekt
Har själv gjort det misstaget. Prova att använda multicitat (+ Citat) istället för Svara, så kan man samla på sig citeringar och svara när man läst alla inlägg.Och finns billigt häromkring har jag hört!
Edit: läs alla nya inlägg innan du svarar nån gång då!
Jäkligt krispiga bilder medSå sjukt ball!
’Lite’ köpförbudHar lite köpförbud, men har sett den... behöver bli av med min Aquaracer först. Sugen är jag dock!
Jäkligt krispiga bilder med
Måste, motstå, FRESTELSEN!![]()
Men vad är det för nåt? Spelar väl ingen roll om man gillar den iofs men ett märkeslöst hemmabygge är ju tämligen svårvärderat så settDenna tilltalade mig en hel delhttps://klocksnack.se/threads/vintagedykare-500-meter-automatic-mrp-sa-milsub.144252/
Ja jag tänkte med på detMen vad är det för nåt? Spelar väl ingen roll om man gillar den iofs men ett märkeslöst hemmabygge är ju tämligen svårvärderat så sett![]()
Blev mest nyfiken, den ser kool ut inget snack men vetefåglarna vad det kan vara. Boetten ser dessutom helt ny utJa jag tänkte med på detMen det kan man såklart fråga om
OM man ska köpa, vilket jag absolut inte ska!
![]()
Zodiaken är fantastisk, hade huggit direkt om budgeten tillätJa, idag var det mkt kul på k&s...
Dessa 2 också... zodiacen är ju ba
Avslutad - Zodiac Deep Dive Professional 200m, "Spirotechnique", 41 mm (1/2: -1 000 kr)
Den här är verkligen less than skitvanlig. I kombination med att också vara tämligen skitcool. En rejäl klump på armen. Annars är det ju lite "den som vet den vet" om Spirotechnique-klockorna. Den som inte vet, men vill veta mer läser med fördel här...klocksnack.se
Avslutad - MARES Chroma Professional Vintagedykare med "Certificat"märkning. 2k!
Cool vintagedykare från dykföretaget Mares. Intressant "Certificat" märkning som enligt uppgift kommer från Longines I Milano. Känd från att italienska Marina Militare lämnade sina klockor dit för trycktest och certifiering. 40mm i diameter och funkar som en kvarts ska. 2000kr inkl rek frakt.klocksnack.se