Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha! Mest nyfiken faktisktLåter som om detta barkar iväg åt fel håll...
Önskar att jag oxå hade nyfikenhet. För mig är det mer habegär och total mani.Haha! Mest nyfiken faktiskt![]()
Stort grattis!! -87 är en bra årgångJahapp, imorgon klockar jag in på 34 bast alltså. Vilken grej, det får man ju ändå fira lite! Trevlig kväll
![]()
![]()
Som Tyko Jonsson gör varje julafton!Så pass? Just nu genomgår jag en inre kris.
Väcker liv i ett gammalt inlägg. Har börjat fundera lite på denna. Pris c.a 3300 eur. Vad finns det för andra independent märken som kan konkurrera? Lutar mest mot salmon eller burgundy. Man kan välja "fritt" chapter ring och visare.Sartory-Billard SB04 40mm med värmebehandlad titantavla i spegelblank finish, något säger mig dock att den inte kommer vara särskilt affordable
![]()
Helt enig!Stort grattis!! -87 är en bra årgång![]()
Jag får ge bifall, har en bror född -87. Han är huvudsakligen en klok man (men ingen klockmanHelt enig!![]()
Ljuga för mor på julafton? Eller rakryggat erkänna sanningen.Som Tyko Jonsson gör varje julafton!
Köpte delarna separat. Boetten är tillverkad på 70- eller 80-talet och kommer som sagt från MRP SA - välkänd schweizisk boettillverkare som levererat boetter till mängder av märken som Heuer, Breitling, Monnin, Aquastar, CWC, City etc.Den ser jäkligt trevlig utHar du mer info om den? Köpt i detta utförande eller byggt ihop den själv? Vet du något mer om den som du inte skrivit i annonsen?
![]()
En sån har jag beställt
Trevligt! En homage till Gruppo Gamma, ser jag.En sån har jag beställthttps://komandirskie.com/catalog/amfibiya/amfibiya_klassika/170k/chasy_amfibiya_170964/
Sååå omoddad Amphibia-Vostok!
Haha eeh, just detTrevligt! En homage till Gruppo Gamma, ser jag.![]()
Det är Vostok klockor som Von har byggt ihop av olika delar
Helt enkelt en riktigt trevlig klockaKöpte delarna separat. Boetten är tillverkad på 70- eller 80-talet och kommer som sagt från MRP SA - välkänd schweizisk boettillverkare som levererat boetter till mängder av märken som Heuer, Breitling, Monnin, Aquastar, CWC, City etc.
Tavlan är också från 70-/80-talet och samma design har använts av många olika märken, t.ex. Rolex-återförsäljaren Bucherer (jag hade en sån förut, se bild nedan). Eftersom lysmassan på min urtavla är lite kluddig på tvåan i "12" så gissar jag att den klassades som andrasortering och därför aldrig fick någon logga och hamnade i en byrålåda i 30-40 år istället.
ETA-verket och visarna köptes som nya på ebay för några år sedan.
En snarlik variant jag hade tidigare:
![]()
Grattis i förskott unga man.Jahapp, imorgon klockar jag in på 34 bast alltså. Vilken grej, det får man ju ändå fira lite! Trevlig kväll
![]()
![]()
Stort grattis till hela familjen. Hoppas att allt gick bra.Haha, det blev en liten flicka så ingen Seiko referens![]()
Haha, det blev en liten flicka så ingen Seiko referens![]()
Jahapp, imorgon klockar jag in på 34 bast alltså. Vilken grej, det får man ju ändå fira lite! Trevlig kväll
![]()
![]()
Grattis!... men dålig ursäkt, min lilla tjej gick under ”Sumo” väldigt längeHaha, det blev en liten flicka så ingen Seiko referens![]()
För att inte tala om drottning Silvias släktskap (fast hon är väl inget företag iofs...eller)
Bruntavlad Vostok
![]()
Jahapp, imorgon klockar jag in på 34 bast alltså. Vilken grej, det får man ju ändå fira lite! Trevlig kväll
![]()
![]()
Haha, det blev en liten flicka så ingen Seiko referens![]()