• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

😀
83321E78-7791-4FED-93C3-ED1535603186.jpeg

Sartory-Billard SB04 40mm med värmebehandlad titantavla i spegelblank finish, något säger mig dock att den inte kommer vara särskilt affordable :arghh:

65427576_1073089909568117_6706629975740514304_o.jpg
Väcker liv i ett gammalt inlägg. Har börjat fundera lite på denna. Pris c.a 3300 eur. Vad finns det för andra independent märken som kan konkurrera? Lutar mest mot salmon eller burgundy. Man kan välja "fritt" chapter ring och visare.

Mycket fint på hans IG konto..

Den ser jäkligt trevlig ut 😍 Har du mer info om den? Köpt i detta utförande eller byggt ihop den själv? Vet du något mer om den som du inte skrivit i annonsen? 😊
Köpte delarna separat. Boetten är tillverkad på 70- eller 80-talet och kommer som sagt från MRP SA - välkänd schweizisk boettillverkare som levererat boetter till mängder av märken som Heuer, Breitling, Monnin, Aquastar, CWC, City etc.

Tavlan är också från 70-/80-talet och samma design har använts av många olika märken, t.ex. Rolex-återförsäljaren Bucherer (jag hade en sån förut, se bild nedan). Eftersom lysmassan på min urtavla är lite kluddig på tvåan i "12" så gissar jag att den klassades som andrasortering och därför aldrig fick någon logga och hamnade i en byrålåda i 30-40 år istället.

ETA-verket och visarna köptes som nya på ebay för några år sedan.

En snarlik variant jag hade tidigare:
Gx1v7sL.jpg

Är det en Vostok? De brukar la vara rätt prisvärda?

Förresten, jag får krypa till korset och erkänna att den här Vonstock-grejen flyger över huvudet på mig. Är det Vostok som @Von äger-använder? Eller moddar @Von har gjort av Vostockar? Eller har @Von beställt dem custom made från Vostok?
En sån har jag beställt :) https://komandirskie.com/catalog/amfibiya/amfibiya_klassika/170k/chasy_amfibiya_170964/
Sååå omoddad Amphibia-Vostok!

Är det en Vostok? De brukar la vara rätt prisvärda?

Förresten, jag får krypa till korset och erkänna att den här Vonstock-grejen flyger över huvudet på mig. Är det Vostok som @Von äger-använder? Eller moddar @Von har gjort av Vostockar? Eller har @Von beställt dem custom made från Vostok?
Det är Vostok klockor som Von har byggt ihop av olika delar 👍🏻 #Vonstock 🤷🏻‍♂️ Vi är ju några stycken som köpt av honom 🤓

Köpte delarna separat. Boetten är tillverkad på 70- eller 80-talet och kommer som sagt från MRP SA - välkänd schweizisk boettillverkare som levererat boetter till mängder av märken som Heuer, Breitling, Monnin, Aquastar, CWC, City etc.

Tavlan är också från 70-/80-talet och samma design har använts av många olika märken, t.ex. Rolex-återförsäljaren Bucherer (jag hade en sån förut, se bild nedan). Eftersom lysmassan på min urtavla är lite kluddig på tvåan i "12" så gissar jag att den klassades som andrasortering och därför aldrig fick någon logga och hamnade i en byrålåda i 30-40 år istället.

ETA-verket och visarna köptes som nya på ebay för några år sedan.

En snarlik variant jag hade tidigare:
Gx1v7sL.jpg
Helt enkelt en riktigt trevlig klocka 👌🏻😊
Tack för info 👍🏻😊

Alltså man får väl byta saker även när man har köpstopp. Tycker jag.
Denna kommer ut på KoS inom kort. PM vid intresse. Mycket pang för pengen och håller riktigt bra kvalité enligt mig. Fin finish och bra tryck i lumen. Kommer på Nato, lädret på bild stannar kvar hos mig. 🙂
Trevlig kväll!

Edit : Nae jag ångrade mig. Den får stanna.
CF369DE7-380B-4370-A192-EB9D39CC74DF.jpeg

Kommer lägga ut en länk till Armida a1 med. Lånad bild.
16A9979F-ED27-4BE5-8124-8129D3DEF212.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp