Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu lider det mot sommar och då får man ju lite feeeeling på sommarklocka. Vilken av dessa ska jagsikta på OM jag skulle köpa en till klocka 2021?
Halios Seaforth bahama yellow som det ryktas om ska få en come back i vår. På plus-sidan är myten och andrahandsvärdet. På minussidan är den för stor och jag gillar inte datum i samma färg som tavlan, den tappar i dynamik, så saknar den länk.
![]()
Nya Raven Trekker 39, den har ju allt Seaforth borde haft inkl rätt storlek. Den missar på andrahandsvärde och verk.
![]()
Som bubblare har vi certina som jag hoppas gör om sin PH200 i mindre storlek. Se det här projektet:
Allt är relativt såklart, har inte fällt trädet själv och tagit hjälp för att såga till plankorna så de blev raka på de sidor vi ville ha dem raka osv. Men i övrigt så är det byggt och "designat" av mig och sambon![]()
Trekker är 39 mm, jag tror den bär stor mtp boetten är hyffsat skarp i kanterna och att bezeln bygger bra på höjden.
Jag lutar också åt Raven, känns bäst ur ett helhetsperspektiv. Men som sagt, nyfiken på vad Certina hittar på kring heritage-dykare. PH500 är grym men OM de gör något liknande kring 41 mm är det mer intressant. Jo, nu dissar jag Seaforth i 41 mm men Certinas profiler är mycket roligare.
@Silverglantz Doxa 200 beg är ett alternativ, men den känns inte som en ev keeper (lite tråkig, håller med).
Skitsnyggt! Bra jobbat!Helgens projekt färdigt (i stort sett)! Shockisen gjorde sällskap![]()
![]()
![]()
Nu har jag inte kollat videon men originalet var 38mm med lite bredare vridring, perfekta mått mao..inte en susning om varför dom biffade upp PH200 så mycket men behöll exakta måtten på SuperPH500Som bubblare har vi certina som jag hoppas gör om sin PH200 i mindre storlek. Se det här projektet:
Riktigt snyggt, bra jobbat.Helgens projekt färdigt (i stort sett)! Shockisen gjorde sällskap![]()
![]()
![]()
Nu vet viNu har jag inte kollat videon men originalet var 38mm med lite bredare vridring, perfekta mått mao..inte en susning om varför dom biffade upp PH200 så mycket men behöll exakta måtten på SuperPH500
Personligen önskar jag hellre en nytolkad (och bra) version av SuperPH1000.
Visste ni förresten att PH står för "Pressure Hydrostatique"![]()
Nu vet vitack för kunskap!
@MortenH jag är ingen fan av visarna på CW, tyvärr.
En trekker i gult med stål-bezel är också på kartan. Avvaktar köpläge och vad Certina hittar på. Eller så blir det en Maranez som jag varit sugen på innan, grym klocka! Tack @BjornAgain för påminnelsen!
Så, kikade igenom videon...ett typiskt resultat när röstning är inblandat, folk är dumma i huvudet och så var det med den sakenNu vet vitack för kunskap!
Precis en sån där skulle sitta som en fläskläpp i sommar!Förstår det
"Gamla" visarna kan vara en vattendelare.
Nyare C60 och C65 är väl lite mera "slätstrukna" (frånsätt sekundvisaren då)
(Snodd bild från Chrono24)
![]()
Jag. En tag carrera kaliber 5.Vilka i tråden äger Tag Heuer ?
Så, kikade igenom videon...ett typiskt resultat när röstning är inblandat, folk är dumma i huvudet och så var det med den saken![]()
Posta en bildJag. En tag carrera kaliber 5.
Splendido! Mycket snyggt!Helgens projekt färdigt (i stort sett)! Shockisen gjorde sällskap![]()
![]()
![]()
Man får gratulera!Tack allesammans för gratulationerna
Nyss hämtat frugan och bebisen från BB
![]()
Själv föredrar jag inbillningsradion.Urbildningsradion och matlagning med en folkis
![]()
Tack, äntligen fick söndagen ett syfte
Så här ser den ut, 34 mm och 20 mm mellan luggar. Handled platt-ish och ca 18-18.5 cm.
![]()
![]()
![]()
Yema som vilar
![]()
Byta blöjor?Casio Arnie får låna Seiko Arnies kläder inför morgondagens äventyr
![]()