• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@Von
Kan man få en profilbild på Certinan?
Funderar på att beställa en... men har den väldigt raka luggar eller?
Javisst, får bli arkivbilder för ligger så gött i soffan.
Ganska raka men har ändå hanterbar L2L, är övertygad om att den kommer sitta fint på din handled👌🏼 (har ca 18 själv tror jag, mest muskler men ändå).
4RF6uo3.jpg

AbRwaUK.jpg

Javisst, får bli arkivbilder för ligger så gött i soffan.
Ganska raka men har ändå hanterbar L2L, är övertygad om att den kommer sitta fint på din handled👌🏼 (har ca 18 själv tror jag, mest muskler men ändå).
4RF6uo3.jpg

AbRwaUK.jpg

Tack!
Ja ganska raka... mer ser ju ok ut.
Jag har 18.5 cm handled men mest fläsk... 😅

Glasringen är väldigt cool på den där... ser ut som ett kupat glas ur många vinklar!

Undrar om den skulle se bra ut på mesh förresten, jag har ett polerat staib som inte används.

Tack!
Ja ganska raka... mer ser ju ok ut.
Jag har 18.5 cm handled men mest fläsk... 😅

Glasringen är väldigt cool på den där... ser ut som ett kupat glas ur många vinklar!

Undrar om den skulle se bra ut på mesh förresten, jag har ett polerat staib som inte används.
😂 blir själv upphetsad av själva djupet ner till tavlan...eller ja det är väl mest en illusion men ser jäkligt sexigt ut.
Mesh är inte riktigt min grej men varför inte. Staib är ju lite lyxigare också så borde bli en fin kombo 👍🏼

Nu lider det mot sommar och då får man ju lite feeeeling på sommarklocka. Vilken av dessa ska jagsikta på OM jag skulle köpa en till klocka 2021?

Halios Seaforth bahama yellow som det ryktas om ska få en come back i vår. På plus-sidan är myten och andrahandsvärdet. På minussidan är den för stor och jag gillar inte datum i samma färg som tavlan, den tappar i dynamik, så saknar den länk.
F2BQB81.jpg

Nya Raven Trekker 39, den har ju allt Seaforth borde haft inkl rätt storlek. Den missar på andrahandsvärde och verk.
Raven Trekker 39 gul.jpg

Som bubblare har vi certina som jag hoppas gör om sin PH200 i mindre storlek. Se det här projektet:
Nyansen på bahama yellow är svårslagen. Tycker inte den är stor, den svarta bezeln gör att den upplevs mindre. Det enda som stör mig lite på klockan är lume i bezeln, men färgen på urtavlan överväger den lilla detaljen.
För övrigt är den snygg på svart sailcloth eller nato som jag kört på den senast den användes.
F9147E4F-7E58-4540-9961-EF227E8747A5.jpeg

Möjligtvis kommer Certinan i närheten med sin nästan lika läckra färg
Av jag var tvungen välja mellan dessa ille jag nog vald Certinan om den kommer i rätt färg.
har dock lite svårt för svart vridring mot gul tavla. Föredrar rostfritt eller annan färg

Du har väl tittat på CW?
Finns båda C60 och C65 i gult. Dock endast begagnad.

1611491008349.png
Den är inte dum heller, rostfritt är också en din kombination.
Halios Seaforth bahama yellow för min del om jag hade valt. Inte helt omöjligt att jag kommer att kika på en, men då utan bezel.
Hade varit intressant att se hur den blir.
Gammal bild för inspiration @Baramats blir inte bättre än så här, oavsett färgval.
20201108_133751.jpg
Denna blå är också magisk. Helt underbar tavla ❤️❤️❤️

Tillbaka
Topp