• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

😂 blir själv upphetsad av själva djupet ner till tavlan...eller ja det är väl mest en illusion men ser jäkligt sexigt ut.
Mesh är inte riktigt min grej men varför inte. Staib är ju lite lyxigare också så borde bli en fin kombo 👍🏼
Sharkmesh för tusan, sharkmesh. Ett sprött kontorsmesh är ju att vanhelga den finingen.

I början var det ju helt klart ett nytt förhållandessätt gentemot dåtidens thrash och death metal. Jag fyller (tillsammans med dig) gärna upp med information.
@Von
Ska kolla igenom resten så kan vi snacka mer då om du vill...

OT som fan så tråden är väl inte bästa kanalen, men vi kan väl avslöja att Garth och Von har fantastiskt bra musiköron👌🏼

Grävde fram en bild till från i somras. Annan nyans i solljuset. Får en att vilja snabbspola vintern åtminstone fram till våren och ljusare tider.
9E8071AF-68F1-4F55-8A5E-5848740461BD.jpeg

Nyansen på bahama yellow är svårslagen. Tycker inte den är stor, den svarta bezeln gör att den upplevs mindre. Det enda som stör mig lite på klockan är lume i bezeln, men färgen på urtavlan överväger den lilla detaljen.
För övrigt är den snygg på svart sailcloth eller nato som jag kört på den senast den användes.
F9147E4F-7E58-4540-9961-EF227E8747A5.jpeg

Möjligtvis kommer Certinan i närheten med sin nästan lika läckra färg

Den är inte dum heller, rostfritt är också en din kombination.

Hade varit intressant att se hur den blir.

Denna blå är också magisk. Helt underbar tavla ❤️❤️❤️
Tackar din är också superfin, gillar att den skiftar mellan gult till nästan orange :) Men som du nämner så gör den svarta bezeln att klockan upplevs mindre en med stålbezeln, nättast blir den utan. Jag tycker att Seaforthen gör sig bättre IRL än på bild dessutom.

Senast ändrad:
Nyansen på bahama yellow är svårslagen. Tycker inte den är stor, den svarta bezeln gör att den upplevs mindre. Det enda som stör mig lite på klockan är lume i bezeln, men färgen på urtavlan överväger den lilla detaljen.
För övrigt är den snygg på svart sailcloth eller nato som jag kört på den senast den användes.
F9147E4F-7E58-4540-9961-EF227E8747A5.jpeg

Möjligtvis kommer Certinan i närheten med sin nästan lika läckra färg

Den är inte dum heller, rostfritt är också en din kombination.

Hade varit intressant att se hur den blir.

Denna blå är också magisk. Helt underbar tavla ❤️❤️❤️

Grävde fram en bild till från i somras. Annan nyans i solljuset. Får en att vilja snabbspola vintern åtminstone fram till våren och ljusare tider.
9E8071AF-68F1-4F55-8A5E-5848740461BD.jpeg

Tackar din är också superfin, gillar att den skiftar mellan gult till nästan orange :) Men som du nämner så gör den svarta bezeln att klockan upplevs mindre en med stålbezeln, nättast blir den utan. Jag tycker att Seaforthen gör sig bättre IRL än på bild dessutom.

Wow, färgen är ju underbar vid lite olika ljus, ser mer orange än gul ut 😍

Sharkmesh för tusan, sharkmesh. Ett sprött kontorsmesh är ju att vanhelga den finingen.

Kan absolut nada om mesh, vill bara klargöra 😂 Sharkmesh it is!

Inte min favvo heller men ska det tvunget vara mesh på divers så ska det vara ordentligt 🤘😊.
PSX_20210126_001704.jpg

Men ett staib är ju något helt annorlunda än "kontorsmesh" 😅
Typ lika fett som ett sharkmesh men lite kompaktare och med endlinks...

Bilder från google:
C145-C7-D2-FC70-44-B3-8879-3-A537-CD60612.jpg
71jYKl3QUkL._AC_UY350_.jpg

Jag gillar sharkmesh i teorin, men i praktiken föredrar jag mesh med endlinks... är väl mer städad än rocknroll... även om det inte stämmer med min självbild 😅

Senast ändrad:
Mäh, kastar in en brandfackla här men det där har väl passerat gränsen med god marginal för en rakt av kopia? Gillar verkligen affordables och även homager men den där känns sådär kul :rolleyes:
Helt rätt * 100.

Släcker den elden med att säga att få här i tråden bryr sig.

kZIHiR6CKEnQDXRHE_XnLPZPKqN9gP05F0JhsyEG-coaSeZuQKbC7_fVR2FSEsQ37cW9H0rpp8wgogv2O_knTeKcII20fKpFbCqdoXnAlLEF5AS2Rc0UAAhEAUIBG5wf1rRsYlf9jQw
Uppenbarligen. Varför köpa klocka från något av 500 härliga mikromärken/affordables med någon form av originalitet som finns där ute när man kan köpa ett plagiat..

San Martin förtjänar samma öde som Awsky mötte i kinesiskt rättsväsende då man plagierar lika friskt och i många fall än mer.. Är bara en fråga om när/om någon av drakarna som plagieras orkar ta den fighten.

På tal om brandfacklor.. :hilarious:

Helt rätt * 100.

Uppenbarligen. Varför köpa klocka från något av 500 härliga mikromärken/affordables med någon form av originalitet som finns där ute när man kan köpa ett plagiat..

San Martin förtjänar samma öde som Awsky mötte i kinesiskt rättsväsende då man plagierar lika friskt och i många fall än mer.. Är bara en fråga om när/om någon av drakarna som plagieras orkar ta den fighten.

Så länge det är på den lagliga sidan så finns det i min mening inte någon vits att jaga copager. (Om det är olagliga intrång på patent eller trademark eller någon annan form av stöld är det så klart en annan sak).
Med det sagt, fundera på vad alla efterapare gjort för submarinern och för Rolex som varumärke, alla dessa homager skapar hela tiden nyheter och hype kring modellen i fråga, det vill säga håller den ständigt närvarande och aktuell. Jag tror företagen gör sig en otjänst genom att jaga efteraparna (de lagliga), istället borde företagen ta ett kliv utanför sin egna kavaj och betrakta det som gratisreklam, fortsätta att göra sin produkt och göra den jävligt bra.
Så här säger Carl Elsener (CEO på Victorinox) på frågan vad de har för försvar mot efterapare, -"Quality", -"We have exhausted all legal means for the brand protection of our products. Our best means of protection is quality wich remains unsurpassed and speak louder than words.". (källa Brandon-Jones, Slack, Operations and process management, 2018, sid. 463)
Only my five cents.
EDIT: Sen kommer vi ju alla alltid ha olika åsikter på vad vi tycker om homager/copager, och så får det ju så klart vara :)

Dagens. @JohnMonchard (Originallädret är grymt ju)
140802825_222564609499589_4257825383620919235_n.jpg

Senast ändrad:

Tycker mest det är ganska gulligt att det stör dig så mycket.
Håller i sak med men kommer förmodligen aldrig att ansöka till huvuddomarämbetet i klockrätten.

Men ett staib är ju något helt annorlunda än "kontorsmesh" 😅
Typ lika fett som ett sharkmesh men lite kompaktare och med endlinks...

Bilder från google:
C145-C7-D2-FC70-44-B3-8879-3-A537-CD60612.jpg
71jYKl3QUkL._AC_UY350_.jpg

Jag gillar sharkmesh i teorin, men i praktiken föredrar jag mesh med endlinks... är väl mer städad än rocknroll... även om det inte stämmer med min självbild 😅
Det där är som Squale original i 22mm som satt på min Matic. Jag diggade det som faen och det går precis som du säger inte att jämföra med andra sleeze mesh 😉😊 Kör på den kombon, kommer att bli grymt 🤩

Håller i sak med men kommer förmodligen aldrig att ansöka till huvuddomarämbetet i klockrätten.
Och jag tycker mest det är märkligt att man orkar kommentera överhuvudtaget i en tråd där det florerar sådana klockor mest hela tiden. Vad väntar man sig för svar egentligen? Alla klockor är en kopia på en kopia på en kopia. Kan inte alla bara fatta det eller det är så jäkla kul med elitism och dryghet? Gissar på det senare...

Tack för mig, hej..

Helt rätt * 100.

Vad vill du tillföra tråden? Nedan är samtliga dina inlägg, alla handlar om just detta ämnet.

Screenshot_20210126_095024.jpg

Vad vill du tillföra tråden? Nedan är samtliga dina inlägg, alla handlar om just detta ämnet.

Screenshot_20210126_095024.jpg

Och jag tycker mest det är märkligt att man orkar kommentera överhuvudtaget i en tråd där det florerar sådana klockor mest hela tiden. Vad väntar man sig för svar egentligen? Alla klockor är en kopia på en kopia på en kopia. Kan inte alla bara fatta det eller det är så jäkla kul med elitism och dryghet? Gissar på det senare...

Tack för mig, hej..
Ja så här har det ju varit med jämna mellanrum här i tråden, tyvärr. Plötsligt känner vissa att dom har lite extra luft över och tänker att idag ska vi kanske in och se om vi kan få igång något.

Tillbaka
Topp