• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Slänger in en bild på en klocka om det går för sig 😁

Vet att det sannolikt kommer lugna ner sig, men i nuläget känns det som denna kommer ta all handledstid och att merparten av vad man har i lådan måste ut på K&S

1611655818943.png
Blev CW även här idag :)
PSX_20210126_111756.jpg

Sjukt trist om det uppfattas så, men jag förstår inte riktigt vad som kan tolkas nedvärderande? Särskilt inte när jag så många gånger påpekat min uppskattning för mikros- och affordables som gör åtminstone någonting eget.

Om jag säger att A, B, C, D, E, F, G och H som kostar 3000 kr/styck är härliga klockor.

Klocka E som också kostar 3000 kr är ett plagiat av samma eller värre kaliber som kusinen som dömts i rätten sålt och att det inte känns helt ok? Vari består den nedvärderande aspekten?

Hade tänkt dra mig ur här innan men ville bara få sagt att det absolut inte handlar om ens ett uns av nedvärderande syn på saker och ting.

Starten (första inlägget) kanske inte var så bra, men du hämtade in dig hyfsad :)
Tyvärr verkar det som att en del tycker att de som köper en "kopia" är "fattig, dum och ej klockintresserad"
En tråkig attityd som jag inte ger mycket för.
Saken är nog mera nyanserad än som så.
Tycker delar av klockmiljön är extremt fokuserad på "gamla värden" och rätt så elitiska.
Då har man nog svårt att fatta att någon tycker t.ex en Sub ser trevlig ut och att man gärna bär en klocka som ser (mer eller mindre) ut som en Sub men inte vill ha "originalet".
Inte för att man är "fattig och dum" men för att produkten/varumärket inte "levererar" i förhållande till vad man vill ha.

Ser faktiskt inte så mycket av samma tråkiga attityd inom andra lite nördiga områden.
Vill du ha en Sandberg California i stället för originalet (Fender P-bas) för att du vill ha utseendet av P-bas men ljud och andra egenskaper från Sandberg riskerar du inte att lynchas på t.ex Pratabas
Finns faktiskt också (hör och häpna) kopior som är dyrare (och bättre?) än originalet

Den föll mig i smaken, vad är det? 😀
En av Eddies berömda märken. :)
Speedbird från Timefactors, den här äldre med ETA, men finns att köpa med Miyota som nu används. Eddie håller butiken öppen ungefär 5min per månad så man skall vara snabb! Själv köpte jag den här på KS.
Tror det är var tredje månad nu. ;) Synd att han har så många fina modeller. :/
Eddie har jag förstått är lite speciell🙈

Mycket trevlig klocka hursomhelst😀
Mikrovärldens svar på Rolex.
Kund: Jag vill köpa en klocka av dig.
Eddie: Ok. Du får fem minuters fönster var tredje månad. Under de minutrarna kommer du bara åt sidan om du sitter på samma LAN som servern. Lycka till!

En av Eddies berömda märken. :)

Tror det är var tredje månad nu. ;) Synd att han har så många fina modeller. :/

Mikrovärldens svar på Rolex.
Kund: Jag vill köpa en klocka av dig.
Eddie: Ok. Du får fem minuters fönster var tredje månad. Under de minutrarna kommer du bara åt sidan om du sitter på samma LAN som servern. Lycka till!
Något i den stillen kör Jason med Halios också.

Och jag tycker mest det är märkligt att man orkar kommentera överhuvudtaget i en tråd där det florerar sådana klockor mest hela tiden. Vad väntar man sig för svar egentligen? Alla klockor är en kopia på en kopia på en kopia. Kan inte alla bara fatta det eller det är så jäkla kul med elitism och dryghet? Gissar på det senare...

Tack för mig, hej..

Jag nämnde det tidigare i tråden att jag tänker på Pagani när jag ser Rolex Hulken postas på forumet så man blir ju skadad. Att det inte finns så många copager av Omega SMP är, i min mening, ett plus då designen känns mer unik.

Bra val! Min åttaåring är väldigt nöjd med sin :)

PXL_20210125_165938985.NIGHT~2.jpg

Har ställt in larmen också så att klockan säger till honom när han ska gå upp/gå till skolan etc. Han tycker att det är bättre att klockan påminner honom än att farsgubben tjötar på honom 😅

Är man uttråkad i Teams-möte så kan man alltid ta lite bilder medans de andra käbblar. 😁
IMG_3171 (1).jpg

IMG_3182.jpg

Hur lyckas du komma undan med det :eek: !?

Jag tycker att det är skönt att ha en ställe där man kan få tycka olika om saker, diskutera det men samtidigt hålla en luftig och skön ton. Eller välja att inte diskutera utan bara kolla bilder om så önskas. Det är så jäkla få ställen kvar där det inte blir hetsigt och polariserat direkt. Så hoppas verkligen vi kan hålla det så och inte ramla ner i personangrepp och annat när någon tycker annorlunda. Jag tänker att om jag blir uppretad av någon så frågar jag om jag verkligen uppfattat rätt. Inte för att jag egentligen är så känslig. Bara det att är som en oas...eller jag vet inte.
Jag behöver en skx helt enkelt...
D0EE3315-F13F-4765-B7FD-67A8E4812CAB.jpeg

Bild...rip

Mycket, mycket bra! Visst är den alldeles förträfflig! Tavlan är bra på bild, men så mycket bättre i verkligenheten.

Nu när du haft båda, vilken är bäst. Tisellplorer eller denna?
Båda är trevliga men så här direkt så känns Adragan mer välarbetad och något kraftigare. Det är ju två homager men Adragan känns som den står lite mer på egna ben och då främst pga deras olika tavelkombinationer. Länkarna är bra på båda två men jag är ju svag för ett bra jubilee så dit går nog mitt val. Däremot så hade jag hellre sett att Adragan haft Tisells spänne med glidelock. Adragans länk smalnar av från 20mm-18mm vilket är lite synd, jag hade hellre sett Tisells mått på 20mm-16mm där.
Slutsats efter alldeles för lite kläm och känn är att båda har sina plus och minus men Adragan känns nog lite mer premium 😊.
PSX_20210126_134939.jpg

För att på vårt företag gillar man att dra in folk i helt irrelevanta möten. Så sjukt irriterande... :grumpy:

Myndigheten jag arbetar på är tyvärr inte mycket bättre. Blev föräldraledig precis efter Corona och nu när jag kom tillbaka jobbade jag bara fyra arbetsdagar innan pappadagarna kickade in. Behöver jobba upp min Zoom/Teams-Fu helt enkelt ^^

Fattigmans Aerospace för topic:

PXL_20210126_130756335.PORTRAIT~2.jpg

För att på vårt företag gillar man att dra in folk i helt irrelevanta möten. Så sjukt irriterande... :grumpy:
Det kanske blir mer relevant om du lyssnar? :)

Nä nu ska jag inte retas, här är min klocka. Piskar Monta avseende kvalitet och pris måste jag säga. Den drar upp som lent som smör (fritt översatt från engelska) och har en finish i par med Omega, lätt!

05C388D8-09B4-4393-8813-86EDE2430283.jpeg

Tillbaka
Topp