Ahhh gammal kärlek rostar aldrig...Nog tjötat då. Jubilee-länken åkte på idag igen på min SKX Helt klart affordable, och så jäkla skön
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ahhh gammal kärlek rostar aldrig...Nog tjötat då. Jubilee-länken åkte på idag igen på min SKX Helt klart affordable, och så jäkla skön
Affordabiliteten är ett faktum!Nog tjötat då. Jubilee-länken åkte på idag igen på min SKX Helt klart affordable, och så jäkla skön
Undrar om de firar plagiat-tisdag i paneraitråden också?Plagiat-tisdag idag ju.
Fast med de skillnader som trots allt finns i färger på visare och tavla känns den inte så plagiatig, mer av en homage, eller på sin höjd copage! Kanske skulle utforma någon sort skala för det?Plagiat-tisdag idag ju.
En härlig traditionUndrar om de firar plagiat-tisdag i paneraitråden också?
Vill minnas att jag faktiskt myntade uttrycket i somras, kanske får föra det vidare till dem också.
Där är den, den skyldige, den som förde många av oss in i detta fördärv Det är något visst med 007/009Nog tjötat då. Jubilee-länken åkte på idag igen på min SKX Helt klart affordable, och så jäkla skön
Och den gode @Nilas som frekvent påpekar att han oftast har felJa det var absolut inte meningen att inte ge ett vettigt svar på din fråga
Men det ligger lite i det du skriver. En "dyr" klocka kan ju vara affordable i det segmentet och vad som är affordable för den ena är kanske inte det för någon annan. Lite rörigt som jag skrev men man får helt enkelt känna efter lite själv
Edit: Hur ska vi klara oss utan dig i 3 veckor @Nilas? Tänk om folk ska förlita sig på mina svar liksom
Jodå, om man är färgblind då är det ett plagiat i alla fall. Snyggare än ursprungsmodellenFast med de skillnader som trots allt finns i färger på visare och tavla känns den inte så plagiatig, mer av en homage, eller på sin höjd copage! Kanske skulle utforma någon sort skala för det?
Grymt cool. En bra sommarklossNå vem kniper denna? Bra pris och grym design
Avslutad - Boldr Odyssey Whitestorm
En Boldr Odyssey Whitestorm till försäljning, köptes av mig för ca. ett år sedan. Klockan går finfint och kommer i fullset med sert och box, armbanden är ej använda. Finns i Malmö trakten f2f eller med skicka lätt. Betalning gärna med Swish. Undrar du något så är det bara att höra av sig:)...klocksnack.se
Jag förstår dig och det var absolut inget illa menat mot dig Allt kändes bara som ett sammanträffande tillskrivet denna dag.Känns väl rimligt m en sammanfattning för rookies ibland, hade inte tid å skumma igenom 3500 sidor
Den är rätt rejäl. 45 mmNå vem kniper denna? Bra pris och grym design
En Boldr Odyssey Whitestorm till försäljning, köptes av mig för ca. ett år sedan. Klockan går finfint och kommer i fullset med sert och box, armbanden är ej använda. Finns i Malmö trakten f2f eller med skicka lätt. Betalning gärna med Swish. Undrar du något så är det bara att höra av sig:)...klocksnack.se
Jag kanske missade något när jag läste ikapp tråden men tog inte hela diskussionen avstamp i illegala kopior som San Martins "Panerai" och Marinemastermärkta klockor? Det är inte meningen att trampa någon på tårna men i dessa fall rör det sig ju uppenbarligen om illegala kopior och jag har svårt att förstå hur någon skulle kunna försvara det. Om samma klockor tillverkas utan upphovsrättsskyddade logotyper, fraser m.m. så är det naturligtvis 100% OK rent juridiskt även om man kan ha varierande åsikter om verkshöjd osv.Håller med, onödig kommentar från min sida, men varför är det så viktigt för dig att övertyga andra om att lagliga klockor med lånad design är något att välja bort? Alla måste väl få bära det de själva gillar? Personligen har jag många mikroklockor som inte är direkta designstölder, men även de som är det. Jag gillar dem lika mycket.
Vore kul att se de mikroklockor/affordables du äger och gillar, istället för att du bara fliker in en gång i halvåret för att gnälla lite på homager. Det är väl roligare att höja det man gillar än att gnälla på det man ogillar?
Perfekt storlek! Visst är den 34mm eller blandar jag ihop den med någon annan Fortis som förekommit i tråden?
Det är märkligt hur otroligt flyktigt klockintresset är för de flesta av oss. Precis som du säger så kan man precis ha köpt en jättefin klocka och är nöjd med samlingen men lik förbannat sitter man där och spanar efter nytt, uppdaterar k&s osv. Folk gillar att skämta om att det inte skulle gå att vara OWG men jag tror fan att man skulle vara lika nöjd som det för det verkar inte spela någon roll hur många klockor man har eller hur komplett samlingen än är, de tycks alltid finnas plats för en till...Är verkligen en viljeprövning att inte köpa klockor hela tiden när man hänger här. Även om jag tycker att jag nu har en intressant och varierande samling så blir man sugen på annat hela tiden :/
Det är märkligt hur otroligt flyktigt klockintresset är för de flesta av oss. Precis som du säger så kan man precis ha köpt en jättefin klocka och är nöjd med samlingen men lik förbannat sitter man där och spanar efter nytt, uppdaterar k&s osv. Folk gillar att skämta om att det inte skulle gå att vara OWG men jag tror fan att man skulle vara lika nöjd som det för det verkar inte spela någon roll hur många klockor man har eller hur komplett samlingen än är, de tycks alltid finnas plats för en till...
Läste noga igenom mina inlägg här idag och kunde konstatera ivriga försök till att förklara det hela på ett konstruktivt sätt. Dina svar på dessa? Ja se efter..@Palenkovich för övrigt respekterar jag din åsikt men inte sättet du lägger fram den på eller hur du beter dig i tråden.
Du påminner om en irriterande badgäst som kommer och klagar på de åsikter lokalbefolkningen har.
Nå vem kniper denna? Bra pris och grym design
Då har vi nästan betat av alla återkommande ämnen på en dag! Klassas X som ett mikromärke, homage/copage/plagiat-frågan & vad klassas som affordable-frågan! Trevlig kväll hörrni
Härligt köp, den tickar väldigt många boxar. Kul att se en i tråden!Jag försökte hålla mig in i det längsta men ack mina arma nerver som inte klarade påfrestningen.
.
.
.
Jag vet att denna pjäs inte hör hemma här men jag hoppas att jag i alla fall gör det och vill gärna dela denna upplevelse med er.
.
.
.
Jag lovar att komma med ett affordable alternativ inom ett par veckor men under tiden vill jag önska alla glada själar här inne en härlig bronsdag!!
Grattis! Makalöst vacker klocka.Jag försökte hålla mig in i det längsta men ack mina arma nerver som inte klarade påfrestningen.
.
.
.
Jag vet att denna pjäs inte hör hemma här men jag hoppas att jag i alla fall gör det och vill gärna dela denna upplevelse med er.
.
.
.
Jag lovar att komma med ett affordable alternativ inom ett par veckor men under tiden vill jag önska alla glada själar här inne en härlig bronsdag!!
Den där måste la ändå vara en keeper. Den sitter ju helt perfekt på din handled.Jag försökte hålla mig in i det längsta men ack mina arma nerver som inte klarade påfrestningen.
.
.
.
.
.
.
Alltså wow! Den knep du! Otroligt häftig, gratulerar!Jag försökte hålla mig in i det längsta men ack mina arma nerver som inte klarade påfrestningen.
.
.
.
.
.
.
Jag försökte hålla mig in i det längsta men ack mina arma nerver som inte klarade påfrestningen.
.
.
.
.
.
.
Grattis till en finfin klocka. Hoppas ni skall finna varandraJag försökte hålla mig in i det längsta men ack mina arma nerver som inte klarade påfrestningen.
.
.
.
.
.
.