• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är verkligen en viljeprövning att inte köpa klockor hela tiden när man hänger här. Även om jag tycker att jag nu har en intressant och varierande samling så blir man sugen på annat hela tiden :/
Ja så är det. Man gör ju av med pjäser som man egentligen vill ha bara för att man är sugen på annat. Kul som tusan oftast men man hinner ju inte suga på dom karamellerna man har tyvärr.

Bra val! Min åttaåring är väldigt nöjd med sin :)

PXL_20210125_165938985.NIGHT~2.jpg

Har ställt in larmen också så att klockan säger till honom när han ska gå upp/gå till skolan etc. Han tycker att det är bättre att klockan påminner honom än att farsgubben tjötar på honom 😅
Kul att föra både klocka och pokémon vidare en generation till!😁 vet du hur det ser ut med pokémon i yngre ålder spelas det nått spel, samlas det kort eller har det helt dött ut?

Finns det nån outtalad prisgräns för att kvala in som "affordable" här? Spontant tänker jag mig ett övre tak på kanske 5000 spänn, eller tänker folket att begreppet är relativt? Kan en Tudor vara affordable bredvid en Rolex? Anar väl att merparten av klockorna här i tråden är i relativt lågt pris på, även om jag inte alltid har koll på priset.

Finns det nån outtalad prisgräns för att kvala in som "affordable" här? Spontant tänker jag mig ett övre tak på kanske 5000 spänn, eller tänker folket att begreppet är relativt? Kan en Tudor vara affordable bredvid en Rolex? Anar väl att merparten av klockorna här i tråden är i relativt lågt pris på, även om jag inte alltid har koll på priset.
Det är en enda stor röra egentligen det där begreppet 😂 Man får liksom smyga in vissa klockor lite försiktigt. Typ som när man vill äta godis mitt i veckan när barnen fortfarande är vakna 😬

Bild för Topic.
Screenshot_20210126_203721.jpg

Oj! Nu blev det fel 😳

Senast ändrad:
Haha, sant! Jag fick ge upp efter ett par försök när jag ville köpa min Smiths Everest Expedition. Gick helt enkelt inte att köpa direkt från Timefactors. Till slut köpte jag av en medlem här på forumet. Det var oerhört mycket smidigare!
20210111_144130.jpg
Så snygg 🤩
Gissar att man aldrig kommer få en chans genom deras sida, så sitter mest och hökar på att den ska komma ut på forumet. Den som väntar på något gott 😁
Verkar även vara rimligare priser här jämfört med typ Ebay. Hutlösa priser på Smiths där..

Här är högt till tak och väldigt lite gränser. Man får själv bedöma vad man tycker passar i en tråd för mikros/affordables. Om man säger som så att om trådföljare som brukar bidra med sina mikros i vanliga fall skulle få för sig att flasha sin Omega, Bratte eller dylikt vid några tillfällen ja då brukar det tas emot med öppen famn.
Hoppar man däremot in som gästspelare om man aldrig bidrar annars och börjar visa sin Rolex som man tycker var ett kap 🥴 ja då funkar det nog något sämre men det förstår man förhoppningsvis själv. Annars kan nog en affordable här ibland passera 10' eller mer utan att något är lustigt och det kan ju vara en mikropjäs ändå.
Finns ju en del dyrare grejer också.
Det blev kanske lite rörigt det här men det gillas också här i forumets storslagna gillestuga 😊.

Senast ändrad:
Här är högt till tak och väldigt lite gränser. Man får själv bedöma vad man tycker passar i en tråd för mikros/affordables. Om man säger som så att trådföljare som brukar bidra med sina mikros i vanliga fall skulle få för sig att flasha sin Omega, Bratte eller dylikt vid några tillfällen ja då brukar det tas emot med öppen famn.
Hoppar man däremot in som gästspelare om man aldrig bidrar annars och börjar visa sin Rolex som man tycker var ett kap 🥴 ja då funkar det nog något sämre men det förstår man förhoppningsvis själv. Annars kan nog en affordable här ibland passera 10' eller mer utan att något är lustigt och det kan ju vara en mikro pjäs ändå.
Finns ju en del dyrare grejer också.
Det blev kanske lite rörigt det här men det gillas också här i forumets storslagna gillestuga 😊.
Tack för bra svar 🙂

Känns väl rimligt m en sammanfattning för rookies ibland, hade inte tid å skumma igenom 3500 sidor 😊
Ja det var absolut inte meningen att inte ge ett vettigt svar på din fråga ❤️

Men det ligger lite i det du skriver. En "dyr" klocka kan ju vara affordable i det segmentet och vad som är affordable för den ena är kanske inte det för någon annan. Lite rörigt som jag skrev men man får helt enkelt känna efter lite själv 😊

Edit: Hur ska vi klara oss utan dig i 3 veckor @Nilas? Tänk om folk ska förlita sig på mina svar liksom 😱

Men det ligger lite i det du skriver. En "dyr" klocka kan ju vara affordable i det segmentet och vad som är affordable för den ena är kanske inte det för någon annan. Lite rörigt som jag skrev men man får helt enkelt känna efter lite själv 😊
No offense taken nånstans ❤️ ibland är det bara lite svårt att hänga med i svängarna 😊

Intressant, jag tror inte det går att köpa då Z troligen inte lagerhåller dessa, men det är bara vad jag tror. Det gäller fler av de modeller som ligger där.
Bra att få reda på hur det ligger till.
Och @MaBr Det brukar väl stå ”kan restnoteras” om de inte har det i eget lager? Ibland har man även kunnat se/välja vilket lager man vill köpa ifrån (deras eller leverantören) så att man vet leveranstid och så.

Edit: Hur ska vi klara oss utan dig i 3 veckor @Nilas? Tänk om folk ska förlita sig på mina svar liksom 😱

No offense taken nånstans ❤️ ibland är det bara lite svårt att hänga med i svängarna 😊
Vi har ju haft det öppet några gånger och egentligen bara kommit fram till att ”affordable” betyder överkomlig eller prisvärd, och att det inte riktigt går att göra en absolut definition.

Så: posta gärna här, allt du tycker passar in. :)

Kul att föra både klocka och pokémon vidare en generation till!😁 vet du hur det ser ut med pokémon i yngre ålder spelas det nått spel, samlas det kort eller har det helt dött ut?

Det lever! Min son på snart 11 år kör Pokemon Go och samlar på korten. Har gjort i 2-3 år och har flera klasskamrater som också gör! :)

Stämmer bra det @Remofflan skriver. Ska introducera grabben för 3DS/Switch spelen sen när han kan lite mer engelska :)

Tillbaka
Topp