Läste noga igenom mina inlägg här idag och kunde konstatera ivriga försök till att förklara det hela på ett konstruktivt sätt. Dina svar på dessa? Ja se efter..
"Hur du beter dig i tråden"? Tja, klanderfritt om du frågar mig. Argumenterande för sakfrågan men icke-konfrontativt och genuint undrande.
Du har till och med varnats för avstängning på annat stort forum för ditt användande av klocka som inkräktar på immateriella rättigheter hos annat märke men du tar uppenbarligen inte lärdom av det, liksom jag tolkar det som att du rycker på axlarna åt Awskys dom och tycker att dessa olagliga plagiat är ok (förklarar ju iofs din brist på vettig respons).
Här ett exempel på modell som av kinesiskt rättsväsende (!!) ledde till fällande dom gentemot Awsky. Då har man ändå sett mycket tydligare exempel på plagiat.. Det är nästan än större likheter mellan vissa San M-modeller och Paneraimodeller, för att inte tala om en viss San M-"Marinemaster" och originalet där..
Jag vill gärna återgälda vänligheten att respektera din åsikt, men du har tyvärr inte delgett den annat än att påpeka att du är "likgiltig inför hommager".
Nu är det ju dock inte hommager vi talar om utan plagiat med ett annat namn på. Det är alltså inte jag som säger det utan motsvarande Patent- och Registreringsverket i olika länder (som valt att juridiskt skydda diverse design/funktionslösningar och benämningar), ledningen på Uhrforum och lite annat löst folk..
Fan, trodde jag var klar med den här diskussionen men så noterade jag de tråkiga anklagelserna följt av översittartonen i ditt inlägg ovan..
Det sista jag gör är att "klaga på lokalbefolkningen"; lokalbefolkningen här är ju störtskön och 99% av alla klockor som visas är reko, hommager eller inte. Inte bara reko; det myllrar av skitfina klockor här! Lite trist att bemötas som att jag pissar på allt det när det är det sista jag gör.
Är jag verkligen en sån skurk när jag tycker att olaga alternativt högst tveksamma intrång på annans immateriella rättigheter är fel?
Jaja, jag inser att vad jag än skriver i detta ämne här är det som att försöka rå på hela ryska armén med ett par ätpinnar , så jag lägger ner..
Avslutar med något som inte bara är extremt affordable, utan i mitt tycke bland den överlägset största bang for buck-pjäsen som finns.. Skott från tidigare ikväll på Casio Worldtimer.
Jag antar att de som tjafsar emot eller likgiltigt fortsätter posta varumärkeskopior inte känner till historien om Watchuseek och Marina Militare. Det höll kort sagt på att bli en fullkomlig nedstängning av hela forumet eftersom en liten del av forumet postade Paneraikopior med den texten på urtavlan när juristerna knackade på dörren. Därmed finns regeln mot MM även på detta forumet, om ni inte läst ordentligt. Så, nu när det uppenbart är företag som gör "sämre" kopior utan kronskydd som har åkt dit, känner ni att ni fortfarande vill riska KS genom att posta klockor med Panerais kronskydd som vi vet har ett starkare juridiskt skydd än vad som fällde Awsky?