• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Då var det på plats, det vida omtalade och lovordade gummit 😀
20210127_142449.jpg

20210127_142453.jpg

20210127_142501.jpg


Väldigt mjukt och skönt 😀
Den vanliga bonetto vaniljgummilukten... jag gillar den.

Sitter perfekt på denna låga och relativt lätta quartzare... men jag misstänker att det kan bli lite vingligt på en tyngre/högre klocka pga avsmalningen till 16mm vid spännet.... men @Von kör det ju på en 43mm som är 15 mm hög(!)
Och jag har det på min Aquastar. Nemas problemas för min del 😊👍🏻 Grymt bekvämt gummi 👌🏻
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Med jämna mellanrum får jag samma tanke - jag ska sälja mina automatiska klockor och bara köra kvarts för enkelhetens skull.



181051251261400x1942-fl-Automatic_vs_quartz-infographic3b-01_6033f8a6-c100-400e-bea1-bd1c56e74...jpg
Men vad gör du sen när zombieapokalypsen kommer och batterier inte går att få tag på? Då står du helt plötsligt där utan att veta vad klockan är ;)
Skämt åsido så tycker jag på något vis att mekaniska urverk är mer fascinerande än quartz och dessutom är sekundvisaren mkt trevligare att titta på :) Men visst är är quartz betydligt enklare i vardagen. Speciellt om man byter klocka som kalsonger.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Och jag har det på min Aquastar. Nemas problemas för min del 😊👍🏻 Grymt bekvämt gummi 👌🏻

Jag har ju fantiserat lite om att det skulle sitta bra på den här:

men men... den ska jag inte köpa :angel:
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jag har ju fantiserat lite om att det skulle sitta bra på den här:

men men... den ska jag inte köpa :angel:
KÖÖP! :angel:
 

v0n

Patek
2-Faktor
Då var det på plats, det vida omtalade och lovordade gummit 😀
20210127_142449.jpg

20210127_142453.jpg

20210127_142501.jpg


Väldigt mjukt och skönt 😀
Den vanliga bonetto vaniljgummilukten... jag gillar den.

Sitter perfekt på denna låga och relativt lätta quartzare... men jag misstänker att det kan bli lite vingligt på en tyngre/högre klocka pga avsmalningen till 16mm vid spännet.... men @Von kör det ju på en 43mm som är 15 mm hög(!)
Sitter som en hallonkyss. Håller med Totte Tuff, förvånansvärt stabilt även på större pjäser 👍🏼
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Men vad gör du sen när zombieapokalypsen kommer och batterier inte går att få tag på? Då står du helt plötsligt där utan att veta vad klockan är ;)
Skämt åsido så tycker jag på något vis att mekaniska urverk är mer fascinerande än quartz och dessutom är sekundvisaren mkt trevligare att titta på :) Men visst är är quartz betydligt enklare i vardagen. Speciellt om man byter klocka som kalsonger.
Min arnie är solcellsdriven så den slår din mekaniska i en zoombieapokalyps😉:p
 

v0n

Patek
2-Faktor
Men vad gör du sen när zombieapokalypsen kommer och batterier inte går att få tag på? Då står du helt plötsligt där utan att veta vad klockan är ;)
Skämt åsido så tycker jag på något vis att mekaniska urverk är mer fascinerande än quartz och dessutom är sekundvisaren mkt trevligare att titta på :) Men visst är är quartz betydligt enklare i vardagen. Speciellt om man byter klocka som kalsonger.
På tal om great minds...trodde först det var min kommentar. Vi hade den här diskussionen för ett tag sen, lite spooky faktiskt.

"Diggar Marathon som tusan, bra köp! MEN fattar inte varför alla prompt väljer kvarts när zombieapokalypsen kommer (det gör den), vill man inte en mekanisk klocka när batteriet tar slut? Är väl skitsvårt att tillverka ett nytt mikroskopiskt batteri tänker jag?🤔 "
 
Senast ändrad:

Nilas

Patek
2-Faktor
På tal om great minds...trodde först det var min kommentar. Vi hade den här diskussionen för ett tag, lite spooky faktiskt.

"Diggar Marathon som tusan, bra köp! MEN fattar inte varför alla prompt väljer kvarts när zombieapokalypsen kommer (det gör den), vill man inte en mekanisk klocka när batteriet tar slut? Är väl skitsvårt att tillverka ett nytt mikroskopiskt batteri tänker jag?🤔 "
Jo men tänk när du ska serva din mekaniska sen efter fem år, du har kanske inga pengar kvar och det är förenat med livsfara att ta sig igenom eländet på vägen till AD. Sug på den... 🤘
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
På tal om great minds...trodde först det var min kommentar. Vi hade den här diskussionen för ett tag, lite spooky faktiskt.

"Diggar Marathon som tusan, bra köp! MEN fattar inte varför alla prompt väljer kvarts när zombieapokalypsen kommer (det gör den), vill man inte en mekanisk klocka när batteriet tar slut? Är väl skitsvårt att tillverka ett nytt mikroskopiskt batteri tänker jag?🤔 "
Finns väl miljontals batterier som redan tillverkats? :) Ta med några kartor så klarar du dig. Men Rangeman är ju solar.

För övrigt lär det finnas miljontals klockor att välja på när det bara är 0,5-1 % av befolkningen kvar. :)
 
Topp