• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M26

Rolex
2-Faktor
Grattis till 2st trevliga klockor :D
Satt faktiskt och tittade på PRXen alldeles nyss, hur känns den?
Mycket bra, fantastiskt fin för sitt ringa pris!
Shit va nice :) Blir nog mitt nästa köp när jag sparat lite. Bärs den stort? 40mm känns lite stort.
Tack Leo! Jag har ca 17cm handled, tycker inte den bär så stort men naturligtvis större än vad tidstypiska ur skulle göra helt klart.
Wow, grymt fin! Som vanligt gör du väldigt roliga köp :)
Tackar ödmjukast vännen!
Dan Eliasson? 🤔😉😂

Sedär ja grattis! 😊 Det diskuterades om just den klockan i tråden "Officiella Quartztråden för kvarts-samtal" tidigare idag. Verkar mycket intressant! Berätta gärna mer om den 😊
Tackar! Mycket bra överlag med fin och följsam länk. Jag var rädd att den skulle bära lite för stort men tycker faktiskt att den bär otroligt bra för den typ av klocka, kanske just för att den uppfattade storleken är boett (L2L ca 45mm) utan länk. Tycker också att Tissot gjorde helt rätt här och valde en helt clean och klassisk tavla med mycket passande visare.
Grymt, what's the verdict? Är själv sugen på att beställa en så småningom. Köpt utomlands?
Mycket bra! Köpt hemma i Svearike faktiskt men jag lade också beställning samma dag som Tissot släppte nyheten eller om det var dagen efter, de var lite försenade men börjar komma ut till handlare nu. För 3550kr är det ju ett givet köp enligt min ödmjuka mening ☺️

Snygg! Berätta gärna mer om den fina pjäsen. :)
Tackar, har tagit upp lite mina första intryck här ovan i mitt svar till @Lundgren🥊
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Vad konkret, pekar på att det kommer komma en zombieapokalyps ?
Man måste ju alltid förbereda sig för det värsta ;)

På tal om great minds...trodde först det var min kommentar. Vi hade den här diskussionen för ett tag, lite spooky faktiskt.

"Diggar Marathon som tusan, bra köp! MEN fattar inte varför alla prompt väljer kvarts när zombieapokalypsen kommer (det gör den), vill man inte en mekanisk klocka när batteriet tar slut? Är väl skitsvårt att tillverka ett nytt mikroskopiskt batteri tänker jag?🤔 "
Haha, jag tror nog de flesta någon gång suttit och diskuterat apokalyps-scenarion och i de flesta scenarion man att man skulle klara sig jävligt mycket bättre än i filmerna:D Såklart man måste ha en mekanisk klocka när all elektronik dött! Allt annat är ju dömt att misslyckas

Vet att jag är fjantig, är sådana petitesser som gör att man avskriver klockor från intresselistan :/
Fjantig vet jag inte om jag skulle säga. Det är nog största anledningen till att jag började modda/bygga klockor. Finns alltid någon liten del man vill ändra på alla klockor så då är det enklare att göra sin egen :)
 
Det kanske blir mer relevant om du lyssnar? :)

Nä nu ska jag inte retas, här är min klocka. Piskar Monta avseende kvalitet och pris måste jag säga. Den drar upp som lent som smör (fritt översatt från engelska) och har en finish i par med Omega, lätt!

05C388D8-09B4-4393-8813-86EDE2430283.jpeg
Ruggigt snygg på länken
 
Senast ändrad:

Herr Gås

Banned
Har i princip helt gått över till quartz så jag säger bara DO IT!

Men vad gör du sen när zombieapokalypsen kommer och batterier inte går att få tag på? Då står du helt plötsligt där utan att veta vad klockan är ;)
Skämt åsido så tycker jag på något vis att mekaniska urverk är mer fascinerande än quartz och dessutom är sekundvisaren mkt trevligare att titta på :) Men visst är är quartz betydligt enklare i vardagen. Speciellt om man byter klocka som kalsonger.
Ja sekundvisarens svep är ett plus helt klart, annars är jag likgiltig egentligen. Tyvärr har många klockor jag gillar automatiskt urverk, däribland min Breitling Colt.

Får se hur det blir framöver...
 

AndyJ

Panerai
Jag försökte hålla mig in i det längsta men ack mina arma nerver som inte klarade påfrestningen.
IMG_20210126_230517.jpg
IMG_20210126_230536.jpg
IMG_20210126_230618.jpg

.
.
.
Jag vet att denna pjäs inte hör hemma här men jag hoppas att jag i alla fall gör det och vill gärna dela denna upplevelse med er.
IMG_20210126_230702.jpg
IMG_20210126_231049.jpg

.
.
.
Jag lovar att komma med ett affordable alternativ inom ett par veckor men under tiden vill jag önska alla glada själar här inne en härlig bronsdag!!😍
IMG_20210126_231210.jpg
IMG_20210126_231338.jpg
IMG_20210126_232304.jpg
IMG_20210126_232317.jpg
IMG_20210127_004712.jpg
Vilka fina bilder på en så fin klocka! Wow! Grymt band med.
Jag har den där halvbronsiga varianten och den är sjukt svår att fota. Försökte ikväll med😊 Ett mörkblått tropic med bronsspänne hade varit något om det finns?
PXL_20210127_215553537.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Olivgrön stämmer bäst och gäller i dagsljus, är det sen lite mörkare så mörknar även tavlan.
Den gröna såldes bara i 500 ex och dom är numrerade, lite kul 😊. Djävulskt svårt att göra den rättvisa på bild.
Är det din som räknas som den gröna, eller finns det en grönare? :)
Lite bilder ikväll tycker jag. Ahh jag får väl ställa upp då 😊.
PSX_20210127_225822.jpg
Nu set jag toner av en champagnefärgadd sunburst! Jag kallar den för Champagne Supernova, ett namn jag själv kommit på. 🤞🏻
 
Topp