• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

PNM

Panerai
Det är nog lättare att skaffa sig en påse batterier som prep för zombieapokalypsen än att hitta en öppen urmakare när det mekaniska uret börjar hosta... kanske skaffa två påsar, kanske blir hårdvaluta :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Finns väl miljontals batterier som redan tillverkats? :) Ta med några kartor så klarar du dig. Men Rangeman är ju solar.

För övrigt lär det finnas miljontals klockor att välja på när det bara är 0,5-1 % av befolkningen kvar. :)
Redan avhandlat. Du kommer inte veta exakt när apokalypsen sker men visst om du går runt med massor med batterier i fickan redan nu.
Vågat, vågat...klockorna sitter på övriga 99% som dessvärre är zombiehandleder enligt mina beräkningar.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jo men tänk när du ska serva din mekaniska sen efter fem år, du har kanske inga pengar kvar och det är förenat med livsfara att ta sig igenom eländet på vägen till AD. Sug på den... 🤘
Apokalypses vara inte längre än 6-7 år, lita på mig. Se bara till att serva klockan precis innan så är det lugnt.
Eller gör som många här i tråden och ha minst 7 automatiska ur, ett för varje apokalyps-år.

Förresten, var ses vi och pratar klockor IRL, kanske bör vi ha en plan?
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Krispig dag med enhörningen 😍

3F776EB6-BE07-40DD-846D-9CF047F84E53.jpeg
 

Crispie

Rolex
Tycker att CW för många grymt snygga klockor, men stör mig något så otroligt på treudden :banghead:
Äh! Skärp dig. Den är ju cool 😎. Nä men skämt å sidor tyckte jag också den var rätt lökig inledningsvis men de är ändå lite charmigt och något unikt. Jag tänker på det som ett W = begynnelsebokstaven i mitt efternamn då är det helt plötsligt en klocka gjord för mig.

Rekommenderar dig dock verkligen att prova en CW om du får tillfälle. Dom är riktigt bra och beggade priserna är oslagbara.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Äh! Skärp dig. Den är ju cool 😎. Nä men skämt å sidor tyckte jag också den var rätt lökig inledningsvis men de är ändå lite charmigt och något unikt. Jag tänker på det som ett W = begynnelsebokstaven i mitt efternamn då är det helt plötsligt en klocka gjord för mig.

Rekommenderar dig dock verkligen att prova en CW om du får tillfälle. Dom är riktigt bra och beggade priserna är oslagbara.

Vet att jag är fjantig, är sådana petitesser som gör att man avskriver klockor från intresselistan :/
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad konkret, pekar på att det kommer komma en zombieapokalyps ?
Dan Eliasson? 🤔😉😂
Vilket tjusigt påskägg du har från Новодевичий монастырь, present?


Som lovat ett lite mer affordable alternativ idag ;)
IMG_20210127_163758.jpg
IMG_20210127_164801.jpg
IMG_20210127_163954.jpg
IMG_20210127_164000.jpg
IMG_20210127_164009.jpg
IMG_20210127_164044.jpg
IMG_20210127_164117.jpg
IMG_20210127_164147.jpg
Sedär ja grattis! 😊 Det diskuterades om just den klockan i tråden "Officiella Quartztråden för kvarts-samtal" tidigare idag. Verkar mycket intressant! Berätta gärna mer om den 😊
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Redan avhandlat. Du kommer inte veta exakt när apokalypsen sker men visst om du går runt med massor med batterier i fickan redan nu.
Vågat, vågat...klockorna sitter på övriga 99% som dessvärre är zombiehandleder enligt mina beräkningar.
Jag menar i butiker! :) Du får väl loota.

Ja, är nog bäst att vara prepper. Vilket man ju redan nästan är om man tänker på och skaffar en klocka att ha till det. ;) Men antingen extra batterier – jag har i och för sig en del klockbatterier hemma – eller en Rangeman. Om det blir nukleär vinter och/eller kolsvart tillräckligt länge för att klockan ska ladda ur så kanske man själv avlider ändå?
 

PNM

Panerai
Tissot PRX är riktigt bra. Kanske kunde de varit lite mer kreativa med tavlan men nådastöten för mig tyvärr är storleken. Verkar som alla märken går på 40 mm som något slags magiskt tal när det beror helt på typen av klocka - bredd på vridring, sub dials, stil på länk osv. Hoppas de släpper en 36 mm ”dam-modell”, då är jag intresserad.
 
Topp