• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är Christopher och hans klockor fortfarande ett mikromärke? Eller har verksamheten vuxit till en rätt professionell sådan och borde kanske räknas till etablerad och en betydande del av industrin?

Hur som. Jag kör vidare på mitt nyförvärv!

BCDE4AB3-FBDB-45D8-A678-CF184DF23631.jpeg

På tal om Christopher Ward. Om någon missat det så skickade man i ett nyhetsbrev ut denna information:
"For five days only we are offering 15% off the entire C60 Trident Collection until midnight on Monday 25 February.
Simply enter TRIDENT15 in the promo code box at checkout to apply the saving."

Jag är sugen på att köpa en field watch som jag kan ha med som en beater på fjällvandringar, ute i skogen m.m.. Har satt en gräns för mig själv på ca 2000 kr i och med att klockan mestadels kommer att användas som en expeditionsklocka :).

Den modell som jag är mest sugen på är en Seiko femma (SNZG15K1). Har även kikat på två stycken Citizen Eco Drive (BM8470 11EE, respektive AW5000), men jag vill helst ha ett mekaniskt ur så att jag inte helt plötsligt får slut på batteri ute i vildmarken. Visserligen har båda Citizen modellerna eco drive så de borde ju iofs inte få slut på soppa ändå. AW5000 är 43 mm stor och det är lite gränsfall vad det gäller storlek för undertecknad.

Så det jag vill fråga forumet är väl egentligen om jag har tänkt rätt när det gäller klockorna jag valt att fokusera på? Har jag missat någon klocka som borde kika närmare på?

Jag är sugen på att köpa en field watch som jag kan ha med som en beater på fjällvandringar, ute i skogen m.m.. Har satt en gräns för mig själv på ca 2000 kr i och med att klockan mestadels kommer att användas som en expeditionsklocka :).

Den modell som jag är mest sugen på är en Seiko femma (SNZG15K1). Har även kikat på två stycken Citizen Eco Drive (BM8470 11EE, respektive AW5000), men jag vill helst ha ett mekaniskt ur så att jag inte helt plötsligt får slut på batteri ute i vildmarken. Visserligen har båda Citizen modellerna eco drive så de borde ju iofs inte få slut på soppa ändå. AW5000 är 43 mm stor och det är lite gränsfall vad det gäller storlek för undertecknad.

Så det jag vill fråga forumet är väl egentligen om jag har tänkt rätt när det gäller klockorna jag valt att fokusera på? Har jag missat någon klocka som borde kika närmare på?
Det beror lite på hur hård du ska vara mot klockan. Ska du hugga ved och sånt så hade jag hellre satsat på Citizen för quartz tål stötar mycket bättre än ett mekaniskt ur. När det gäller att få slut på kräm så är du safe med både men även här vinner Citizen för den håller ju i 25-30 år så länge du inte förvarar den i en mörk låda...

Något över din budget men fortfarande bra prissatt, Hamtun Nanok för $349 på läder och $389 på stållänk plus $15 för frakt

ci5py8zya1jzkarxe2vc (1).png

På tal om Christopher Ward. Om någon missat det så skickade man i ett nyhetsbrev ut denna information:
"For five days only we are offering 15% off the entire C60 Trident Collection until midnight on Monday 25 February.
Simply enter TRIDENT15 in the promo code box at checkout to apply the saving."
Ja men de har ju ingen 38 mm GMT kvar. Frågade dem om de inte kunde göra några till men de vägrade... :angel:

Japp. Det hade varit fantastiskt!
Snackade lite med Ross på Hamtun i går och det verkar tyvärr som att Nanok inte säljer så bra. Riktigt, riktigt synd. Jag tycker det är en klocka som förtjänar framgång i mikromärkesvärlden.

Håller med. Det är en av de klockor som jag är mest sugen på just nu

Ja jag gillar den skarpt. Missat den förut men den klättrade långt upp på "vill ha" listan. Riktigt bra pris särskilt på pre-ordern som verkar vara öppen nu. Får se om jag hinner få fram likvida medel :greedy:

Fina! Tänk om dom gjort dag och datumhjulen svarta med vit text istället också..
Det fanns en diskussion om det på KS när kampanjen fortfarande var aktiv men det fanns en anledning till att Ross inte ville ha det i svart, han är annars väldigt lyhörd.

Japp. Det hade varit fantastiskt!
Snackade lite med Ross på Hamtun i går och det verkar tyvärr som att Nanok inte säljer så bra. Riktigt, riktigt synd. Jag tycker det är en klocka som förtjänar framgång i mikromärkesvärlden.

Ja det är synd men jag misstänker att det beror på att steget upp till en Hamilton Khaki King inte är särkilt högt vilket sätter Nanok i en svår sits tyvärr.

Boldr Globetrotter GMT någon? Använd nedan kod för 25% rabatt. Vet ej om det är engångskod eller går att använda fler gånger.
"Starting today, get 25% off on these items till 25th February! Apply this code at checkout and get tough on your travels: [ 7MRSX5DPK3HF ]"

Specifications

• Case: 44mm 316L Stainless Steel Case
  • Movement: Swiss ETA 2893-2 Elabore-grade automatic movement with independent adjustable GMT-hands
  • Water Resistance: 300m (990ft) / 30ATM
  • Crown: Screw-down crown with custom embossed BOLDR logo
  • Bezel: Bidirectional Ceramic bezel
  • Dial: Applied indexes with Swiss Superluminova BGW9
  • Hands: Custom hands with Swiss Superluminova BGW9
  • Lens: Flat sapphire crystal with Anti-Reflective coating
  • Strap: Custom moulded natural rubber strap with dive-extension buckle
  • Case Thickness: 14.5mm
  • Lug size: 22mm
  • Lug to lug: 50mm
  • Case Back: See-through sapphire crystal and screw-down stainless steel caseback
FB_IMG_1550854201025.jpg
FB_IMG_1550854204861.jpg
FB_IMG_1550854240566.jpg
FB_IMG_1550854274318.jpg

Senast ändrad:

Lite sent med synpunkter kanske men kika in Ray Mears Citizen varianter. Jag har 2 st och de är riktigt bra. Kika även på Citizen BM6400 och då på länk.
Screen_Shot_2018-06-25_at_06.29.46_large.png

20181130_202218-01.jpeg

Kan skriva under på bm6400! Toppenklocka. Dock lite luriga att hitta, och ray mears-modellerna är rätt dyra nu har jag för mig.
Letar man ny Citizen så kan UK vara rätt ställe. Jag har en bm6400 med Promaster loggan och länk och som sagt inte helt vanlig.
Har även en blå Ray Mears Mont Bella limited på länk som jag kan avvara om någon är intresserad

Tillbaka
Topp