• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

:banghead: Blir så less. Har burit min San Martin Pilot non-stop sedan jag fick den (fantastisk klocka). Skulle precis prova min Halios Seaforth och får nog inse att den inte funkar med min handled. Har liksom inte tyckt den känns rätt på handen sedan jag fick den. Extremt jobbigt eftersom jag älskar utseendet på klockan och har suktat efter just den konfigurationen jag har. Ska göra ett bandbyte och fundera på om den ska behållas eller får gå till någon lyckligt lottad person med bättre lämpade handleder.

Nåja, trevlig fredag på er och skål! :)

IMG_20190222_191454.jpg
Om du ska passa den vidare är jag intresserad! Magisk tavla på dessa

Jag är sugen på att köpa en field watch som jag kan ha med som en beater på fjällvandringar, ute i skogen m.m.. Har satt en gräns för mig själv på ca 2000 kr i och med att klockan mestadels kommer att användas som en expeditionsklocka :).

Den modell som jag är mest sugen på är en Seiko femma (SNZG15K1). Har även kikat på två stycken Citizen Eco Drive (BM8470 11EE, respektive AW5000), men jag vill helst ha ett mekaniskt ur så att jag inte helt plötsligt får slut på batteri ute i vildmarken. Visserligen har båda Citizen modellerna eco drive så de borde ju iofs inte få slut på soppa ändå. AW5000 är 43 mm stor och det är lite gränsfall vad det gäller storlek för undertecknad.

Så det jag vill fråga forumet är väl egentligen om jag har tänkt rätt när det gäller klockorna jag valt att fokusera på? Har jag missat någon klocka som borde kika närmare på?
Jag skulle lägga lite till och få en som lyser jämt. Min grymma beater har lett mig genom missioner i Mali, Pakistan såväl som Indien.
10 års batteri och T100-tritium. Svårslagen: https://www.nitewatches.com/store/gb/hawk/hawk-t100/
upload_2019-2-24_14-17-51.png

Tillbaka
Topp