• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

:banghead: Blir så less. Har burit min San Martin Pilot non-stop sedan jag fick den (fantastisk klocka). Skulle precis prova min Halios Seaforth och får nog inse att den inte funkar med min handled. Har liksom inte tyckt den känns rätt på handen sedan jag fick den. Extremt jobbigt eftersom jag älskar utseendet på klockan och har suktat efter just den konfigurationen jag har. Ska göra ett bandbyte och fundera på om den ska behållas eller får gå till någon lyckligt lottad person med bättre lämpade handleder.

Nåja, trevlig fredag på er och skål! :)

IMG_20190222_191454.jpg

:banghead: Blir så less. Har burit min San Martin Pilot non-stop sedan jag fick den (fantastisk klocka). Skulle precis prova min Halios Seaforth och får nog inse att den inte funkar med min handled. Har liksom inte tyckt den känns rätt på handen sedan jag fick den. Extremt jobbigt eftersom jag älskar utseendet på klockan och har suktat efter just den konfigurationen jag har. Ska göra ett bandbyte och fundera på om den ska behållas eller får gå till någon lyckligt lottad person med bättre lämpade handleder.

IMG_20190222_191454.jpg
Ja f-n så det är. Omöjligt att säga innan man ägt en klocka om den är OK eller NOK

• Like
Reactions: FOQ

IMG_20190222_191454.jpg
Wristshot?

Har kollat på en Chris Ward ett tag nu. Och sen kom denna, blev kär i den direkt. Vet inte varför egentligen.. den bara tilltalar mig väldigt mycket. Extra mycket nu när dom har 15%...
Vad tror ni? Är det värt? :)

16786A3F-8191-4FA0-A9A7-16E133865726-78229-000041940BB75589.jpg
CW är riktigt mycket klocka för pengen, mycket bra kvallitet. Snyggt med ss bezel.
EDIT: Hmmm 666, hur skall man tolka det? Nåt med djävulen eller hur var det? :confused:

IMG_20190222_191454.jpg
Surt men så blir det ibland, inte mycket att göra åt, finns säkert någon vänlig själ här som kan ta över klockan :)

• Like
L2L funkar den helt klart. Det är bara det att kronan skär sig in i handleden och smärtar. Ska prova med annat band. Har suttit på Erikas sedan jag fick den (ser ju så bra ut).

IMG_20190222_193325.jpg
I've had the same problem. It's essentially to thin for the size of the crown. Or the crown guards aren't big enough. Nato alleviates the problem.

• Like
I've had the same problem. It's essentially to thin for the size of the crown. Or the crown guards aren't big enough. Nato alleviates the problem.

Sorry to read that I'm not the only one. I don't like natos, so that sorta rules out a lot of options for me. Will try a sail cloth strap and see if it's better fit for me. The Erikas is expandable and I want to try something more rigid before I put out on Säljes.

Har kollat på en Chris Ward ett tag nu. Och sen kom denna, blev kär i den direkt. Vet inte varför egentligen.. den bara tilltalar mig väldigt mycket. Extra mycket nu när dom har 15%...
Är det värt!? Skojar du, C60 är en väldigt prisvärd "dykare" för pengen i.m.h.o. Vi ska dock inte tala så högt om det, risk att alla vill ha en...

L2L funkar den helt klart. Det är bara det att kronan skär sig in i handleden och smärtar. Ska prova med annat band. Har suttit på Erikas sedan jag fick den (ser ju så bra ut).

IMG_20190222_193325.jpg
Fundera lite till på vad som är fel. Är kronan för vass? Sticken den ut för mycket? Har du klockan för långt ner på handleden? Har du bandet för löst?

Kul, trodde tiden var förbi när folk ville ha verktygsur med tunt guldlager som slits bort fort.
Nä, jag gillar tunna guldlager! De guldiga klockor jag har i dag har klarat sig bra.:)
Har dock för mig att Lorier pratade om nån sorts annorlunda process på deras guldiga varianter?
Jag har nog aldrig siktat på ett verktygsur, men är det ett sådant som du säger, så får jag helt enkelt acceptera det.

Fick detta i mejlen:
"Your Falcon in PVD Gold/Hunter Green is expected to ship out the week of March 4-9." Nära nu att jag får hem denna fantastiska pjäs!:)
LorierFalcon.jpg
Hade hoppas på mejl igår från Lorier. Men jag förstod att Neptune skulle ta längre tid. Letade förbrilt i skräpmappen med.

Edit: hittade mejlet i skräpmappen nu.
”Your gilt Neptune is expected to ship out between March 7-12.”

Senast ändrad:

Köpte en CW C60 för några månader sen och är väldigt nöjd med klockan. Det är min första automatiska klocka och har en känsla av att den har satt en hög standard när det väl är dags för nästa köp.

Ska tilläggas att deras service är riktigt bra. Fick först fel klocka. Men det var snabbt fixat och istället för en nearly new som jag köpte fick jag en ny istället.

Med andra ord tror jag du kommer bli mer än nöjd!

Tillbaka
Topp