• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Din första mening är precis det jag har så jäkla svårt med 🙈 Hade gärna sett en sexhandare i stället för tre om du fattar vad jag menar?

Vänta, vänta, vänta...är så less på att vänta hehe. Spännande att se vad du filurar på denna gång 👍🏼

Inte helt säker på att jag är med? Vill du få in fler idéer i samma bygge?

Apropå många visare så har jag hunnit beställa hem tre olika uppsättningar till den ena jag har på g... bra när man hinner ändra sig två gånger innan de första prylarna hinner landa. 😆
Inte konstigt att förrådet med "bra att ha" stadigt växer. 🙄
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Har ni sett en Navigator utan vridring någon gång!? 😃
15FCC44B-ECC5-4209-974E-AC2B89C5CF74.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Var hittade du den där tavlan?

/ P
https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-spareparts/e-ampihibia/#cc-m-product-13826028692 😃
Inte helt säker på att jag är med? Vill du få in fler idéer i samma bygge?

Apropå många visare så har jag hunnit beställa hem tre olika uppsättningar till den ena jag har på g... bra när man hinner ändra sig två gånger innan de första prylarna hinner landa. 😆
Inte konstigt att förrådet med "bra att ha" stadigt växer. 🙄
Inte jag heller, glöm det min skalle är virrvarr mest hest hela tiden.
Ja, "bra att ha" förrådet är fan inte alls bra att ha 😂
 
  • Like
Reactions: Jox

Herr Gås

Banned
Det må så vara, har aldrig ägt CW, men frågan var om den var jämförbar med en vintage Sub-länk och där finns väldigt få likheter. I meningen att man inte ska bli avskräckt från en BB58/SM länk baserat på att man ogillar rassliga vintagelänkar, det är som att undvika ärtor för att man ogillar apelsiner.
U sure about that? :rolleyes:

Nja, han menade ju SM's vintage-sub variant och den gjorde dom ju typ förra året. Inte en riktig vintage-sub länk, som du säger är en rasslig historia (även om det har sin charm)

Så jag gissar på att SMBB58 har samma "vintage" länk som SM-Vintage sub :)
Betydligt troligare. 🙌

Ser rätt lika ut bortsett från ändlänkarna som skiljer lite tycker jag. Även boetten ser snarlik ut.

1612101957769.png
1612101965140.png
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Imponerande för att vara ett första bygge 👍🏼 Kul som fan är det och skriver under på din beskrivning till 100%, ingen minns en fegis 👊🏼
Tack så mycket! Var verkligen en rolig resa och fick blodad tand så det kommer definitivt bli fler. Såhär i efterhand ångrar jag seikologgan på urtavlan eftersom det känns fake men sa från början att min första bygge ska jag inte ändra på så får hålla mig till det. Får ändra det i kommande byggen istället.
Nja, han menade ju SM's vintage-sub variant och den gjorde dom ju typ förra året. Inte en riktig vintage-sub länk, som du säger är en rasslig historia (även om det har sin charm)

Så jag gissar på att SMBB58 har samma "vintage" länk som SM-Vintage sub :)
Det var precis så jag tänkte 😊
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tack så mycket! Var verkligen en rolig resa och fick blodad tand så det kommer definitivt bli fler. Såhär i efterhand ångrar jag seikologgan på urtavlan eftersom det känns fake men sa från början att min första bygge ska jag inte ändra på så får hålla mig till det. Får ändra det i kommande byggen istället.
Ja, man lär sig något nytt varje gång (men nöjd blir man aldrig 🙈).
Kommer inte ens ihåg mitt första bygge men då var det "learning by doing" som gällde 🤪 som tur var kostade en SKX bara en femhundring eller så.
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Ja, man lär sig något nytt varje gång (men nöjd blir man aldrig 🙈).
Kommer inte ens ihåg mitt första bygge men då var det "learning by doing" som gällde 🤪 som tur var kostade en SKX bara en femhundring eller så.
Ja det fanns väl både fördelar och nackdelar med att vara tidigt ute. Billigare grund men mindre utbud och inte lika mycket info. Jag kunde ju läsa på allt i minsta detalj och se instruktionsvideos på allt 😊

Verkar ju vara mer aktivitet när det kommer till mods i denna tråden än egna subforumet 🙈

Var för att lära mig lite om att köpa min första klocka som jag registrerade mig på forumet men den här tråden som får mig att stanna.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja det fanns väl både fördelar och nackdelar med att vara tidigt ute. Billigare grund men mindre utbud och inte lika mycket info. Jag kunde ju läsa på allt i minsta detalj och se instruktionsvideos på allt 😊

Verkar ju vara mer aktivitet när det kommer till mods i denna tråden än egna subforumet 🙈

Var för att lära mig lite om att köpa min första klocka som jag registrerade mig på forumet men den här tråden som får mig att stanna.
Ja, alltså det fanns inte ens så mycket delar att få tag på så det blev mycket frankens med diverse Seiko5/SKX man kastade om lite...ugnsbaka prylar, måla med kaffesump osv :pirate:

Ja fasen, den här tråden täcker in det mesta och finns något för alla, känn dig mer än välkommen!
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Ja, man lär sig något nytt varje gång (men nöjd blir man aldrig 🙈).
Kommer inte ens ihåg mitt första bygge men då var det "learning by doing" som gällde 🤪 som tur var kostade en SKX bara en femhundring eller så.
Såg en Vostok "SKX007" på Instagram förut men slarvade bort posten när jag skulle dela den.... riktigt lik Seikon, på ett ryss-sätt :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Aah, tänkt släppa 2002:an? 😉
Njaaaeeeäää... Om jag nu måste skiljas från någon av dem.... då blir det någon av dem tre andra, 1521, 6045, 2007 ... i den ordningen, men ekonomin kan spela in lite också, vill inte gärna ta en jätteförlust :p 2002an får stanna ett tag till ;)


Scuba Dude som jag vill ha den, tog bara halva natten men det var det värt. Blir fint till sommarens vattenaktiviteter tror jag. Trevlig Söndag alles!
EmsrN6g.jpg

QSsiYeJ.jpg

1XA5x1z.jpg

7iqxZnM.jpg

aQiqFtA.jpg

O3E3rOG.jpg
yGzSECS.jpg

HVjIQfP.jpg

3IdrTJO.jpg

Förärades med kvalitetsstämpeln, SZ approved!
vIcLQ1d.jpg
Riktigt bra... Amphibia om gopnik:en själv får välja :hilarious:
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Om du någon gång skulle vilja byta Certina mot Tissoten (plus en summa upp från min del) så är det bara att hojta till :)
Det är inte omöjligt, gillar Certinan bättre men Tissoten skulle ju matcha bättre med min bättre hälft som har en likadan :D Lite taskigt mot @JonasUppsala dock ;) Är länken lång på Tissoten? .... hade varit trevligt att fylla på klockbudgeten lite också :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Finns det något micromärke /affordable som har svepande sekundvisare mellan 5-10k? Eller är jag för optimistisk? 😁
Det finns bra grejer med svepande visare även under 5'. Bara att förkovra sig och börja bläddra bland dom drygt 3500 sidorna i denna tråden, svaret finns på nästan varje sida 👍.
Finns massor av trevligheter här i forumets trevligaste hörn.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Topp