• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Intressant läsning 😁

Mycket intressant! Det är ju märkligt hur Panerai väljer att sköta varumärket i sociala medier...
 
Det är inte omöjligt, gillar Certinan bättre men Tissoten skulle ju matcha bättre med min bättre hälft som har en likadan :D Lite taskigt mot @JonasUppsala dock ;) Är länken lång på Tissoten? .... hade varit trevligt att fylla på klockbudgeten lite också :)

Länken är justerad för min 19cm handled och jag har en extra länkbit över :)

Byt ni 😀
Jag kniper den efter @Lord_tito88 istället i såna fall 😅
 
Mycket intressant! Det är ju märkligt hur Panerai väljer att sköta varumärket i sociala medier...
Ja verkligen för att inte tala om de obskyra kinesiska märken dom väljer att jaga som knappt någon utanför Mainland China känner till och sedan låta superkloner ligga kvar på sina sociala medier. Go figure 🤔 Nedan stycke säger väl en hel del.

"The historical timeline put forth by the modern Panerai company is a complete fabrication. Panerai, as it exists today, is an artificial construct created from scratch in 1997 after the original Panerai company from Florence sold their name “Officine Panerai” and some remaining watch stock to Vendôme, a subsidiary of the Richemont finance group. All so-called Panerai watches made from 1935 to 1955 are in reality Rolex Oyster watches. The Florentine company just replaced the dials. The watches made between 1993 and 1996 during the so-called Pre Vendôme era were designed and produced by Guenat Montres Valgines SA in Switzerland. As a matter of fact, Panerai has no real history in watchmaking and most of the iconic design features of modern Panerai watches such as the cushion case or the Error-Proof dial aka California dial can be considered stolen intellectual property."
 
Intressant läsning 😁

Läste den igår och tog upp ämnet i Pannatråden för att höra hur det resoneras men tja..blev väl inte så mycket till diskussion om man säger så 🥳

Reagerade mest på en frågeställning med följande svar som jag inte riktigt kan tvätta bort från näthinnan, dubbelmoral much?
Men visst, det är bara en persons vy på det hela som kanske inte nödvändigtvis behöver vara fakta.

Edit: Tar bort insaxat material, givetvis PRECIS samma frågeställning som @M26 tar upp ovan. Great minds osv...😃
 
Senast ändrad:
Intressant läsning 😁


Klockers!

"Wristbusters: Market value of your timepieces (for the most part) is garbage. Just like your reputation."
 
Gillar normalt sett inte byggen som ska se ut som något annat men här tror jag man får göra ett undantag 😂 du måste bara hitta bilden
Jag hittade den!
Film, svår att screenshotta...
 

Bilagor

  • Screenshot_20210131-194048_Instagram.jpg
    Screenshot_20210131-194048_Instagram.jpg
    246.2 KB · Visningar: 14
Ja verkligen för att inte tala om de obskyra kinesiska märken dom väljer att jaga som knappt någon utanför Mainland China känner till och sedan låta superkloner ligga kvar på sina sociala medier. Go figure 🤔
...för att inte tala om den utstuderade utfrysning av personer som pekar ut klonerna (nä vi snackar inte SM mm här) som egentligen bara hjälper till, helt upp o ner.
Pinsamt är ordet :facepalm:
 
Jag hittade den!
Film, svår att screenshotta...
Inte lika hiskelig som förväntat, den var ju nästan snygg t.o.m 😂
 
Ja verkligen för att inte tala om de obskyra kinesiska märken dom väljer att jaga som knappt någon utanför Mainland China känner till och sedan låta superkloner ligga kvar på sina sociala medier. Go figure 🤔 Nedan stycke säger väl en hel del.

"The historical timeline put forth by the modern Panerai company is a complete fabrication. Panerai, as it exists today, is an artificial construct created from scratch in 1997 after the original Panerai company from Florence sold their name “Officine Panerai” and some remaining watch stock to Vendôme, a subsidiary of the Richemont finance group. All so-called Panerai watches made from 1935 to 1955 are in reality Rolex Oyster watches. The Florentine company just replaced the dials. The watches made between 1993 and 1996 during the so-called Pre Vendôme era were designed and produced by Guenat Montres Valgines SA in Switzerland. As a matter of fact, Panerai has no real history in watchmaking and most of the iconic design features of modern Panerai watches such as the cushion case or the Error-Proof dial aka California dial can be considered stolen intellectual property."
Reagerade också starkt på just det stycket. Väldigt intressant!
 
Intressant läsning 😁


Väldigt intressant, tack! 😆
 
Intressant läsning 😁

Gissar att den här länken inte har delats så mycket i Paneristi-delen av forumet :rolleyes:
 
Jag är sugen på en 36-39mm klocka i stil med Explorer, typ Lorier Falcon- gärna vit tavla...eller kanske blå, länk, vill inte betala 20tusen för en mikro .....har ni några förslag? Det måste finnas några snygga där ute va? Ingen vanlig dykare alltså.
Gärna badbar oxå!
 
Tillbaka
Topp