• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag är sugen på en 36-39mm klocka i stil med Explorer, typ Lorier Falcon- gärna vit tavla...eller kanske blå, länk, vill inte betala 20tusen för en mikro .....har ni några förslag? Det måste finnas några snygga där ute va? Ingen vanlig dykare alltså.
Gärna badbar oxå!

20210131_204535.jpg


Smiths Everest Expedition. 36mm, Miyota, 100m wr, skruvad krona, 325£.
Eddie's försäljningsmodell gör den lite knepig att hugga...
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jo, jag försökte igår men fick en känsla av att det inte var så intressant att snacka om.
Blir intressant att man kan komma in i den här tråden och härja runt om att det är som att argumentera med Trump etc, och efterfråga argument och diskussion, men sedan själv fullständigt ignorera när det blir åt andra hållet. Lite dubbelmoral? Såg iofs indikationer på det sist också när det väl kom sakliga svar och motfrågor så valde man att bara lämna tråden igen.

Kudos ändå till medlemmen som svarade dig sakligt och snyggt i paneraitråden iaf :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Blir intressant att man kan komma in i den här tråden och härja runt om att det är som att argumentera med Trump etc, och efterfråga argument och diskussion, men sedan själv fullständigt ignorera när det blir åt andra hållet. Lite dubbelmoral?
Jag har ju ingen Panerai för närvarande så kan väl inte den hemliga handshaken. Alltid koolast att sparka neråt vet du väl, det är sen gammalt.
Helt fine med vissa resonemang men blir ju lite skevt när man inte vill resonera tillbaka, tror det kallas att diskutera?
Kollar du tråden så är det nästan bara i stil med hur man byter en sprint, hur man drar upp en klocka osv,
En viss nivåskillnad mot här mao men man får väl respektera det också.

(noobs :pirate: )
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor

AndyJ

Panerai
Jag är sugen på en 36-39mm klocka i stil med Explorer, typ Lorier Falcon- gärna vit tavla...eller kanske blå, länk, vill inte betala 20tusen för en mikro .....har ni några förslag? Det måste finnas några snygga där ute va? Ingen vanlig dykare alltså.
Gärna badbar oxå!
Nodus är förhoppningsvis trevliga med. Jag kanske får en sån här imorgon. Efter 3-4 dagar i Memphis har den nu kommit till Kastrup😊
Nodus-Sector-Sport-Pilot-4.jpg
 
Jag hittade den!
Film, svår att screenshotta...

En 020916 om jag inte ser helt fel..
Snygg!
 
Är det någon som beställt från Geckotas hemsida efter 1 Jan? Som jag förstår det är de registrerade för VAT i Sverige så bör inte tillkomma tull/moms.

Är ständigt på jakt efter den ultimata gröna klockan och den här kommer nog bli mitt nästa köp, sjukt snygg och har sett den orangea här i tråden som är riktig läcker. Är det någon som möjligtvis har den här och kan bjuda på ett handledsskott?
1612166532721.png
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Är det någon som beställt från Geckotas hemsida efter 1 Jan? Som jag förstår det är de registrerade för VAT i Sverige så bör inte tillkomma tull/moms.

Är ständigt på jakt efter den ultimata gröna klockan och den här kommer nog bli mitt nästa köp, sjukt snygg och har sett den orangea här i tråden som är riktig läcker. Är det någon som möjligtvis har den här och kan bjuda på ett handledsskott?
1612166532721.png
Köp den är riktigt läcker! Men ta Beads of Rice. Har inte sett den gröna men vi är två som har orangea och jag har sett en svart på KoS. Här är min


2858208A-BA15-4584-905E-59C4C04C99B8.jpeg
F19DC8E8-49F6-46A0-92F7-F0D6F50D2436.jpeg
56E0C993-159B-4CEB-866D-2D33E9D02379.jpeg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Är det någon som beställt från Geckotas hemsida efter 1 Jan? Som jag förstår det är de registrerade för VAT i Sverige så bör inte tillkomma tull/moms.

Är ständigt på jakt efter den ultimata gröna klockan och den här kommer nog bli mitt nästa köp, sjukt snygg och har sett den orangea här i tråden som är riktig läcker. Är det någon som möjligtvis har den här och kan bjuda på ett handledsskott?
1612166532721.png
Grymt snygg den där! Finns två orangea på forumet vad jag vet (jag har en och @Stup en), men har inte sett någon grön tyvärr. Inte i den här tråden iaf, där den borde synts i så fall. Mig veterligen är det bara färgen på bezel som skiljer sig så har du frågor som inte rör färgen specifikt så är det bara hojta :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Den orangea är riktigt snygg! Ska kolla med Geckota om det går att få Beads of rice, för det finns inget alternativ att välja länk på deras hemsida.
Jag har både BoR- och jubileelänken och upplever nog att BoR är snäppet bättre :)

Edit: å andra sidan har min Jubilee inte solida ändlänkar vilket såklart påverkar. Vet inte om det är solida på de som säljs nu.
 
Grymt snygg den där! Finns två orangea på forumet vad jag vet (jag har en och @Stup en), men har inte sett någon grön tyvärr. Inte i den här tråden iaf, där den borde synts i så fall. Mig veterligen är det bara färgen på bezel som skiljer sig så har du frågor som inte rör färgen specifikt så är det bara hojta :)
När köpte du din orangea? För såg nu att det inte är ett ETA urverk i klockorna längre utan ett kinesiskt PT5000, det verkar vara en bra kopia på ETA urverket. Hittade den här länken på deras hemsida:

Är där något du inte gillar med klockan som du stör dig på?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
När köpte du din orangea? För såg nu att det inte är ett ETA urverk i klockorna längre utan ett kinesiskt PT5000, det verkar vara en bra kopia på ETA urverket. Hittade den här länken på deras hemsida:

Är där något du inte gillar med klockan som du stör dig på?
Köpte den precis när den släpptes, minns inte om det var 2018 eller 2019. Har ETA i min, men har PT5000 i andra klockor och de har inte presenterat sämre än originalet.
Nej har nog faktiskt ingenting som stört mig, förutom en liiiiiten misalignment på bezel. Annars har jag enbart positivt att säga :) bezel action är grymt bra, boetten är snygg och har bra finish. Gillar gulddetaljerna på tavlan och kronan.
 
Topp