• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Om ni inte sett den redan, kolla in ’For whom the bell tolls’ live 1985.
Klassiker. 🤘
DCFB4058-FB82-49C0-92FE-12432803F09A.jpeg

Men posta den inte i Paneristi-tråden.
 

hiro

Cartier
@Equilibrium bor på den där ön med konstiga bokstäver och udda namn... ;) equuiéeeuléébraaiúúúúmm tror jag att det uttalas på hemmaplan?
Skämt åsido så tycker jag att det är jäkligt trist att han kör rena plagiat nu för tiden. Hans SKX var väl en sak då den erbjöd lite alternativ som inte fanns hos Seiko och faktiskt förbättrade grundprodukten men att besöka den där sidan idag är som att surfa in på Aliexpress fast med högre priser...
He, bra poäng. Såg någon video där han sa att designa egna klockor är roligast, men att det är homages man säljer bäst och lever på för att kunna göra sina egna modeller. Någon som faktiskt haft att göra med en Islander, hur är de kvalitémässigt jämfört med AliExpress-SanMartin?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hvað er þetta bull sem þið eru að varpa framan í mig ?

Þið geti bara halda munnin ykkar gersamlega lokaða og hlusta þegar pabbi er að reyna sitt besta að troða smá vit ofan í ykkur. Ég segir bara þakk fyrir mig og ekki einu sinni reyna aftur að virðist vera ofan mér. Bless bless og... !
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Har du TVÅ Fairwinds?! ☺️
Hade 2 st, den blå byttes bort mot en Seiko SPB143 igår, den kommer nog i morgon för övrigt :)
Det var ju nödvändigt att köpa 2 för att bestämma sig med om färgerna plus att man vet ju aldrig med Halios, om man kommer kunna köpa sådär enkelt.

Behöll den Halios-grå för den har jag varit sugen på längst.

1575CD8E-3E8F-489B-9BEF-1794A6598141.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Haha för att ingen skulle förstå Kroatiska. Jag kan skriva på svenska men inte så bra och väljer hellre att skriva på engelska om det går bra :)

Ingen fara ;) jag frågade när jag introducerade mig för några månader sen om det går bra om jag skriver på Engelska. Jag pratar flyttande men ni har för många prickar på era bokstäver så ibland behöver jag en timme att hitta hur man stavar något :D

Du skriver och stavar jättebra!
Bättre än mej 😀
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ingen fara ;) jag frågade när jag introducerade mig för några månader sen om det går bra om jag skriver på Engelska. Jag pratar flyttande men ni har för många prickar på era bokstäver så ibland behöver jag en timme att hitta hur man stavar något :D
Äh, du skriver bättre svenska än majoriteten av sluskarna i den här tråden, kör på bara 🥳
 

Herr Gås

Banned
Ingen fara ;) jag frågade när jag introducerade mig för några månader sen om det går bra om jag skriver på Engelska. Jag pratar flyttande men ni har för många prickar på era bokstäver så ibland behöver jag en timme att hitta hur man stavar något :D
Svenska är oförlåtande för nybörjare.

Edit: riktigt jobbig mening jag fick till där ovan. Många prickar...
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Japp... jag använder dej, mej, sej och dom... även i myndighetshandläggandet.
Som tur är används orden väldigt sällan i officiella beslut...
Det är i alla fall tur att inte alla skriver som dom pratar. Nu är ju inte jag av den värsta typen i denna stad. Men listerländska är då ingen höjdare att lyssna på 😂 Men jag och @Nilas har väldigt lik dialekt, lite konstigt då det ändå är 7.5mil emellan. Åker jag 1.5mil på ena hållet så är det ren och skär Skånska.
 
Topp