• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vilken tur att länken är försedd med förlängningsfunktion så man kan ha den utanpå värmetröjan. De har tänkt till de därande italienarna 👍
IMG_20210202_165403.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
New watch alert, som di säger. Jag ville ha en flieger-style, men så ren som möjligt, tillräckligt billig och tillräckligt stor urtavla för att kännas lika lagom som mina pannor. Är så van vid 44-47mm så 43mm kan kännas lite litet. Men, jag är nöjd. Bra skit Lum-tec. Mycket för pengarna. B46 heter modellen.

IMG_8790.jpeg
IMG_8792.jpeg
IMG_8794 2.jpeg
IMG_8797.jpeg



Och för er som inte vet, så har Lum-Tec även mer Panerai-liknande klockor, M-serien, har haft en, som sitter gött på handleden utan att bryta mot några copyrights. :)
Jag provflög den här på gummi också. Den flög bra på det med, förutom vanligt läder eller de två olika NATOn som kom med klockan.
IMG_9468.jpeg


IMG_9469.jpeg


Lum-Tec har fler roliga modeller jag vill testa, och regeln får vara en in, en ut. :D

Så ... jag ska nog sälja ... :) @Björn Boett sugen? :D
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jag tycker den ser riktigt trevlig ut☺️
fan jag går verkligen igång på klockor i den storleken alltså!
Kul med lite ovanlig design. En del saker var kanske mera lustiga än bra - tänker på att den liksom har konventionella bandhorn och sen ändå något i stil med en solidändlänk mellan hornen fast det är en del av själva boetten. Ehhhh nu blev det väldigt konstigt i beskrivningen känner jag :) Lättare att titta på bilderna.

Som helhet ball tycker jag i alla fall! En egen design på visare blir ett plus från mig.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Riktigt jävla jobb för en karl 👍

Jag funderar ibland på vad alla jobbar med i tråden...
Tror jag listat ut några:

@schnedsegler typ konduktör
@Nicke75 kör väl typ stora maskiner?
@Lindellc har kallat sej själv soc-tant 😀
@Lord_tito88 har nämnt nån förvaltning
@Von är väl livsnjutare?

Edit, @KlockTotte bockar plåt!
Ha, jag köper den!
Vissa vet vad jag gör för att betala räkningarna men väljer att hålla det privat...jantelagen osv 👀
 

Defreud

Panerai
2-Faktor

parasec

Rolex
2-Faktor
emNvMyd.jpg


Edit: Har ny telefon, och den verkar splitta mina inlägg om jag bifogar en bild 🧐
Mycket trevlig den klockan. Vad blev det för telefon?
Hörni, jag behöver lite tips! Behöver köpa en schysst sommarklocka. Vill gärna ha gulorange tavla. Färgmässigt tänker jag typ som Halios Banana yellow (men den går ju typ inte att få tag på) eller RZE Endeavour medallion yellow (men är inte helt såld på titan, och tycker nog att visarna är lite för tunna). Har ni något mer bra tips i liknande färg? Nån Vostok kanske?

Lägger in en bild på RZE för färgreferens.
Reise_2_1800x1800.jpg

Edit: av någon anledning blir färgen blekare när jag bifogar den till KS än vad den är i telefonen. Tänk lite mer orange än vad bilden visar.
Bahama Yellow när/om Halios släpper igen.
Återkommer med bild på min i dagarna.

PT fick avslutas när det kom ett paket.
6E6FD9B7-2089-46D0-946F-67F41CE427DA.jpeg
2B8B24A9-4B11-445C-B28D-89288ACE00FB.jpeg
5F8F630F-B0A2-47BE-A5B7-DF64BBC67D41.jpeg
D91079EB-E1E8-4B7C-B017-7B4D637AE034.jpeg
92B4C965-EB77-4236-B254-8CCBA4CAE7C1.jpeg
D8EEDC48-8D7B-4EBB-9787-BCD5A0F29082.jpeg
BBB40D6D-B492-44ED-98A5-C931D11B89C3.jpeg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Vem sa något om jobb? Men tack 😃

Förresten tycker jag du ska testa Squalen, hade en sån förr förra sommaren, fin som snus 🤌🏻
Haha du kan det här med psykologi i alla fall! Jag har knappt tagit mig igenom första craving-attacken och motstår just nu impulsen att lägga upp säljes-annonser...
Men jag omformulerar, låter som du har det bra ur försörjningssynpunkt! Grattis!
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Riktigt jävla jobb för en karl 👍

Jag funderar ibland på vad alla jobbar med i tråden...
Tror jag listat ut några:

@schnedsegler typ konduktör
@Nicke75 kör väl typ stora maskiner?
@Lindellc har kallat sej själv soc-tant 😀
@Lord_tito88 har nämnt nån förvaltning
@Von är väl livsnjutare?

Edit, @KlockTotte bockar plåt!
Jag är en sån där företagare som började samma vecka som det blev pandemi!🤌
Edit: @Von jag har klarat mig bra ska tilläggas, driver byrå inom digital tillväxt och svensk e-handel gick som tåget totalt sett under förra året. Men man hade ett par ”vad fasen har jag gjort”-moments 😅
 
Senast ändrad:

Master J

Audemars
2-Faktor

FOQ

Audemars
Riktigt jävla jobb för en karl 👍

Jag funderar ibland på vad alla jobbar med i tråden...
Tror jag listat ut några:

@schnedsegler typ konduktör
@Nicke75 kör väl typ stora maskiner?
@Lindellc har kallat sej själv soc-tant 😀
@Lord_tito88 har nämnt nån förvaltning
@Von är väl livsnjutare?

Edit, @KlockTotte bockar plåt!

Marketing Technologist är väl närmsta jag kommer på som beskrivning på mitt jobb. Jobbar på ett mindre Medtech-bolag.

Fiskare hade annars varit kul.
 
Topp