• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jox

Rolex
2-Faktor
Halvtidsbyte. Scuba Dude får hålla mig sällskap resten(?) av dagen
 

Bilagor

  • 20210202_132248.jpg
    20210202_132248.jpg
    512.8 KB · Visningar: 5
  • 20210202_132203.jpg
    20210202_132203.jpg
    174.7 KB · Visningar: 7

Rizzie

Patek
2-Faktor
Hörni, jag behöver lite tips! Behöver köpa en schysst sommarklocka. Vill gärna ha gulorange tavla. Färgmässigt tänker jag typ som Halios Banana yellow (men den går ju typ inte att få tag på) eller RZE Endeavour medallion yellow (men är inte helt såld på titan, och tycker nog att visarna är lite för tunna). Har ni något mer bra tips i liknande färg? Nån Vostok kanske?

Lägger in en bild på RZE för färgreferens.
Reise_2_1800x1800.jpg
 
Senast ändrad:

Jox

Rolex
2-Faktor
Hörni, jag behöver lite tips! Behöver köpa en schysst sommarklocka. Vill gärna ha gulorange tavla. Färgmässigt tänker jag typ som Halios Banana yellow (men den går ju typ inte att få tag på) eller RZE Endeavour medallion yellow (men är inte helt såld på titan, och tycker nog att visarna är lite för tunna). Har ni något mer bra tips i liknande färg? Nån Vostok kanske?

Lägger in en bild på RZE för färgreferens.
Reise_2_1800x1800.jpg

Edit: av någon anledning blir färgen blekare när jag bifogar den till KS än vad den är i telefonen. Tänk lite mer orange än vad bilden visar.
Kolla Vostok Neptun, den orangea ser otrolig ut.
Dock lite för liten i mitt tycke

*edit: kanske denna annars https://meranom.com/en/amphibian-se/020se/vostok-watch-amphibian-se-020b51-icebreacker-orange.html *
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hörni, jag behöver lite tips! Behöver köpa en schysst sommarklocka. Vill gärna ha gulorange tavla. Färgmässigt tänker jag typ som Halios Banana yellow (men den går ju typ inte att få tag på) eller RZE Endeavour medallion yellow (men är inte helt såld på titan, och tycker nog att visarna är lite för tunna). Har ni något mer bra tips i liknande färg? Nån Vostok kanske?

Lägger in en bild på RZE för färgreferens.
Reise_2_1800x1800.jpg

Edit: av någon anledning blir färgen blekare när jag bifogar den till KS än vad den är i telefonen. Tänk lite mer orange än vad bilden visar.
Maaango, originalet är hyfsat inte affordable alls men den här är det
rGUezPb.jpg

 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hörni, jag behöver lite tips! Behöver köpa en schysst sommarklocka. Vill gärna ha gulorange tavla. Färgmässigt tänker jag typ som Halios Banana yellow (men den går ju typ inte att få tag på) eller RZE Endeavour medallion yellow (men är inte helt såld på titan, och tycker nog att visarna är lite för tunna). Har ni något mer bra tips i liknande färg? Nån Vostok kanske?

Lägger in en bild på RZE för färgreferens.
Reise_2_1800x1800.jpg

Edit: av någon anledning blir färgen blekare när jag bifogar den till KS än vad den är i telefonen. Tänk lite mer orange än vad bilden visar.
Raven Trekker 39. Lätt!
DSC02731_90e829a5-e1d3-4c5c-884d-35151db32c75_2048x.jpg


Edit: Finns även med svart vridring:
DSC09068_1520x.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hörni, jag behöver lite tips! Behöver köpa en schysst sommarklocka. Vill gärna ha gulorange tavla. Färgmässigt tänker jag typ som Halios Banana yellow (men den går ju typ inte att få tag på) eller RZE Endeavour medallion yellow (men är inte helt såld på titan, och tycker nog att visarna är lite för tunna). Har ni något mer bra tips i liknande färg? Nån Vostok kanske?

Lägger in en bild på RZE för färgreferens.
Reise_2_1800x1800.jpg

Edit: av någon anledning blir färgen blekare när jag bifogar den till KS än vad den är i telefonen. Tänk lite mer orange än vad bilden visar.
Jag har för mig att Halios skulle släppa fler Fairwind senare i vår och att det ryktades om att Bahama yellow skulle vara en av färgerna. Den är dessutom mer åt orangehållet IRL enligt tidigare inlägg i tråden så det låter precis det du söker. 😊
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag har för mig att Halios skulle släppa fler Fairwind senare i vår och att det ryktades om att Bahama yellow skulle vara en av färgerna. Den är dessutom mer åt orangehållet IRL enligt tidigare inlägg i tråden så det låter precis det du söker. 😊
Det låter väldigt intressant! Var hittar man dessa rykten? Låter som ett ställe jag behöver hänga på för uppdateringar :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det min telefon som ballar ur fullständigt?
Kolla färgskillnaden när jag skrollar lite, samt mot den bilden @Von la upp.
Screenshot_2021-02-02-14-03-59-951_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2021-02-02-14-04-03-582_com.android.chrome.jpg
Jag har för mig att det finns en tråd om det i buggrapporteringsforumet. Oklart vad det berodde på dock, ska se om jag hittar inlägget.
Det låter väldigt intressant! Var hittar man dessa rykten? Låter som ett ställe jag behöver hänga på för uppdateringar :)
@Baramats är väl nästan Halios officiella talesperson här i tråden. 😂
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag har för mig att det finns en tråd om det i buggrapporteringsforumet. Oklart vad det berodde på dock, ska se om jag hittar inlägget.

@Baramats är väl nästan Halios officiella talesperson här i tråden. 😂

@Lindellc
Ryktet startade någonstans i andra halvan av den här tråden :) bara att leta, jag kolla runt lite men orkade inte leta så länge, måste ju jobba.
 
Topp