• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nej, jag vill ha just den du har! Älskar den och om jag köper 63an jag vill fortfarande ville ha den också 🤦‍♂️
Superman Heritage Blue 39 mm | Zackrissons Ur & Smycken
1824CE4D-EFF6-412E-963C-86E461623645.jpeg

Eftersom det här är stora hetsa till köp-tråden så ligger denna oanvända ute för 750 euro i LeClub Yema på FB, kööööp!

Gå med i gruppen och sök på #yemavente

Kan du inte franska så funkar översättningen på fb förvånansvärt bra.

6A97AEF6-7575-4C04-B819-71719826461A.jpeg
Det var ju bra pris, men den går att köpa ny för drygt 9 papp med KS-rabatten, de e la helt ok eller?
Så mäktig! Har man handleden för den tycker jag den är given - kul design och härligt tema. Får mig alltid att tänka på ett av mina favoritband Sällskapet, mycket tung och lugn industriell rock.
MALM!
Har du bara ... en klocka? Är det sant? Berätta gärna mer. Det är ju något de flesta av oss här inte riktigt kan relatera till. Dessutom har jag några keeperkeepers som inte kan lämna (första klockan, bröllopsklockan och arvegodset åtminstone).
Nu blir det plagiatbattle, frågan är vem som plagierar vem :) en är rätt och den andra fel fast på var sitt vis. NWA!

9D833DF1-89DA-4710-88B4-A7F6ED7B575E.jpeg


AE21EB13-5C6E-4646-BA1D-1B55BAAEF865.jpeg


8A736AFE-2FB4-49EE-9077-A3FF6A40D4A0.jpeg


97822681-349C-4B8C-AA76-37923EB150C4.jpeg
Riktigt bra bilder. Armidan är grym och misstänker att det är mest för pengarna på den ändå. ;)
113kr ny från butik med 3 band kan nog inte bli mer affordable för en G-shock som listar 1400kr 😂😄

D59D9DAD-BF59-478E-A288-C494BA854025.jpeg
Jag trodde du hade glömt en siffra där ... men du menar alltså etthundratretton kronor?! Galet.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Superman Heritage Blue 39 mm | Zackrissons Ur & Smycken

Det var ju bra pris, men den går att köpa ny för drygt 9 papp med KS-rabatten, de e la helt ok eller?

Så mäktig! Har man handleden för den tycker jag den är given - kul design och härligt tema. Får mig alltid att tänka på ett av mina favoritband Sällskapet, mycket tung och lugn industriell rock.

MALM!

Har du bara ... en klocka? Är det sant? Berätta gärna mer. Det är ju något de flesta av oss här inte riktigt kan relatera till. Dessutom har jag några keeperkeepers som inte kan lämna (första klockan, bröllopsklockan och arvegodset åtminstone).

Riktigt bra bilder. Armidan är grym och misstänker att det är mest för pengarna på den ändå. ;)

Jag trodde du hade glömt en siffra där ... men du menar alltså etthundratretton kronor?! Galet.
Ja 113kr 😄 va specialpris stod det så jag klickade den kom och fakturan är betald 😄
 

v0n

Patek
2-Faktor
JA i princip. Men jag måste ha 143an ett tag innan jag uttalar mig. Plus för A12 är storlek och boett. Plus för Seiko är finish och bezel, jag har länge funderat på en grå A12 och då är ju den här ganska bra substitut för :)
Seikon ser skitfin ut bara så jag inte missuppfattas 😃

(eller ja, förutom det hiskeliga Xet men det kanske går att måla över med en spritpenna)
 
  • Like
Reactions: M26

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Den är jätte fint!!!!

Finaste Breitling jag sett, tavlan är perfekt brötig och helheten magisk! Är det här kvartsvarianten?

Så sjukt cool, både modellen och att den är i ett sådant magiskt inkört skick! 😍🤘
Tack mina herrar. :cigar:
En modell som jag har sneglat på länge och nu när jag har en så förstår jag inte varför det dröjde så länge innan jag skaffade en. 🤪
Det sitter ett ETA 2424 (automat) i den.
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Hallå alla! Jag har inte deltagit så aktivt i tråden den sista tiden men jag försöker att hänga med så gott jag kan från den bakre kortsidan.
Det har iaf adderats ytterligare en "beaterdykare" samlingen. Mycket nöjd över den. 🥳

DPW.jpg
Nu är spaceace världens ödmjukaste och trevligaste. Men den klockan är en käftsmäll! underbar😍😍
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Vad tycker vi om Mitch Mason?
Ytterligare ett asiatiskt mikromärke med fejknamn men kul och egen design i rimlig storlek. 36.5mm diameter, 43.5mm L2L, Miyota 9039 osv.

FB_IMG_1612280512528.jpg


Circa 5' inkl. moms.
Jag tycker den ser riktigt trevlig ut☺️
fan jag går verkligen igång på klockor i den storleken alltså!
 

Master J

Audemars
2-Faktor
🇷🇺 från tidigare. Fullt ös idag med full hygienklädsel på kyckling fabriken. Nej! Det blir inga bilder på mig med hårnät, skäggnät och overall 🥳
IMG_20210202_154019.jpg

Riktigt jävla jobb för en karl 👍

Jag funderar ibland på vad alla jobbar med i tråden...
Tror jag listat ut några:

@schnedsegler typ konduktör
@Nicke75 kör väl typ stora maskiner?
@Lindellc har kallat sej själv soc-tant 😀
@Lord_tito88 har nämnt nån förvaltning
@Von är väl livsnjutare?

Edit, @KlockTotte bockar plåt!
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Alltså jag säger inte att det ÄR så efter Birchens bild på Pepsi-Squalen, men OM man helt plötsligt börjar tänka på och googla efter till säljes sådana. Hur mycket skattepengar tillkommer när man handlar från Singapore? Frågar åt en kille jag känner som inte är jag. För skulle det handlat om mig skulle jag ju haft riktiga problem. Så det är inte för egen räkning. Men vet nån?
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Alltså jag säger inte att det ÄR så efter Birchens bild på Pepsi-Squalen, men OM man helt plötsligt börjar tänka på och googla efter till säljes sådana. Hur mycket skattepengar tillkommer när man handlar från Singapore? Frågar åt en kille jag känner som inte är jag. För skulle det handlat om mig skulle jag ju haft riktiga problem. Så det är inte för egen räkning. Men vet nån?

Jag har hört att gnomon är rätt kreativa när det kommer till att deklarera värde på paket... allt verkar vara värt typ 100 USD :)
 
Topp