• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
IMG_20210202_183431.jpg

Dykare gör sig bäst på gummi?! 😍
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag är en sån där företagare som började samma vecka som det blev pandemi!🤌
Edit: @Von jag har klarat mig bra ska tilläggas, driver byrå inom digital tillväxt och svensk e-handel gick som tåget totalt sett under förra året. Men man hade ett par ”vad fasen har jag gjort”-moments 😅
Ja, minns att du var aningens svettig ett tag men skönt att det verkar rulla på 👍🏻
 

Kreacon

Audemars
Riktigt jävla jobb för en karl 👍

Jag funderar ibland på vad alla jobbar med i tråden...
Tror jag listat ut några:

@schnedsegler typ konduktör
@Nicke75 kör väl typ stora maskiner?
@Lindellc har kallat sej själv soc-tant 😀
@Lord_tito88 har nämnt nån förvaltning
@Von är väl livsnjutare?

Edit, @KlockTotte bockar plåt!
Gjort en förträfflig baklängeskarriär, började som byggnadssnickare, sadlade om till inredningssnickare och nu är jag vikarierande slöjdlärare. Roligare och roligare på jobbet och sämre och sämre betalt! 👍👍👍
Klockbild för topic.
B12549D9-881D-483E-800A-BF93C1CDAB3F.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Gjort en förträfflig baklängeskarriär, började som byggnadssnickare, sadlade om till inredningssnickare och nu är jag vikarierande slöjdlärare. Roligare och roligare på jobbet och sämre och sämre betalt! 👍👍👍
Klockbild för topic.
B12549D9-881D-483E-800A-BF93C1CDAB3F.jpeg

Jag har vikarierat som mattelärare... slöjd låter roligare... jag är bra med symaskinen, inte @SpaceAce bra... men skulle nog kunna bli syslöjdsfröken 🤣

Edit, antog att du kör träslöjd 😅
 

Kreacon

Audemars
Jag har vikarierat som mattelärare... slöjd låter roligare... jag är bra med symaskinen, inte @SpaceAce bra... men skulle nog kunna bli syslöjdsfröken 🤣

Edit, antog att du kör träslöjd 😅
Det heter ju bara slöjd nuförtiden, men i praktiken är det samma slöjd som tidigare. Men i mitt inre gror en högst rebellisk och nyskapande vision om revolution...

Men då så, vi hade blivit en perfekt duo! Quit you’re daytime så kör vi! 😉
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Det heter ju bara slöjd nuförtiden, men i praktiken är det samma slöjd som tidigare. Men i mitt inre gror en högst rebellisk och nyskapande vision om revolution...

Men då så, vi hade blivit en perfekt duo! Quit you’re daytime så kör vi! 😉

Med allt okontrollerat hemarbete har jag funderat på att ta ett till jobb... så kanske 😀
Men tyvärr är nog mitt bästa ämne av de två också träslöjd... folk brukar dock bli väldigt mer imponerade om dom ser en vid symaskinen 🤣
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Riktigt jävla jobb för en karl 👍

Jag funderar ibland på vad alla jobbar med i tråden...
Tror jag listat ut några:

@schnedsegler typ konduktör
@Nicke75 kör väl typ stora maskiner?
@Lindellc har kallat sej själv soc-tant 😀
@Lord_tito88 har nämnt nån förvaltning
@Von är väl livsnjutare?

Edit, @KlockTotte bockar plåt!

Jag jobbar som pappersstämplare vid den näst högsta nivån enligt den statliga myndighetens organisationskarta 🧐

Funderar dock på att engagera mig mer i facket och bli pamp där istället, som Hasse 😎

hans_ericson.jpg


Var det du som lyckades knipa SKx009an idag också!? :D

Nä, jag föredrar 007an :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Superman Heritage Blue 39 mm | Zackrissons Ur & Smycken

Det var ju bra pris, men den går att köpa ny för drygt 9 papp med KS-rabatten, de e la helt ok eller?

Så mäktig! Har man handleden för den tycker jag den är given - kul design och härligt tema. Får mig alltid att tänka på ett av mina favoritband Sällskapet, mycket tung och lugn industriell rock.

MALM!

Har du bara ... en klocka? Är det sant? Berätta gärna mer. Det är ju något de flesta av oss här inte riktigt kan relatera till. Dessutom har jag några keeperkeepers som inte kan lämna (första klockan, bröllopsklockan och arvegodset åtminstone).

Riktigt bra bilder. Armidan är grym och misstänker att det är mest för pengarna på den ändå. ;)

Jag trodde du hade glömt en siffra där ... men du menar alltså etthundratretton kronor?! Galet.
Jepp, true story! En bidragande orsak är storleken. Jag söker ju damklockor så de får inte vara större än säg 34mm. Snygga klockor i den här tråden exempelvis är ju ljusår från det dessvärre..
Jag skulle vilja ha en snygg dykare tex.. fått lite hjälp här i tråden tidigare med tips. Men största suget just nu är en Cartier tank Louise 😍
Men då får jag gå på vintage för att hitta. Och det är ju en djungel..
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Jepp, true story! En bidragande orsak är storleken. Jag söker ju damklockor så de får inte vara större än säg 34mm. Snygga klockor i den här tråden exempelvis är ju ljusår från det dessvärre..
Jag skulle vilja ha en snygg dykare tex.. fått lite hjälp här i tråden tidigare med tips. Men största suget just nu är en Cartier tank Louise 😍
Men då får jag gå på vintage för att hitta. Och det är ju en djungel..
Har en Tag Heuer 4000 i babystorlek 😂
edit damstorlek
44 mm Formula 1 som referens. Armbandet är KORT
 

Bilagor

  • 20210202_195531.jpg
    20210202_195531.jpg
    308.3 KB · Visningar: 5
  • 20210202_195513.jpg
    20210202_195513.jpg
    196.8 KB · Visningar: 5
  • 20210202_195442.jpg
    20210202_195442.jpg
    165.5 KB · Visningar: 6
  • 20210202_195423.jpg
    20210202_195423.jpg
    251 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:

KandreasF

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Funderar på att köra denna en hel månad...
Så här nån vecka senare och är mycket nöjd med allt utom möjligtvis lume (men det är ju inte riktigt därför man skaffar denna). Storlek, komfort, länk. Allt är mycket bra. Särskilt låsets rundade kanter mot huden. Älskar hajtänderna. Alltid varit svag för svart tavla med ytterst lite rött.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Första microbrand-klocka och måste säga att jag gillar den starkt. Riktigt bra finish och detaljnivå, mkt trevlig bezeln action, tillförlitligt urverk och sitter allmänt bra på handleden.

86900A3C-A2D2-46BD-83BF-B3A42FE67D30.jpeg

5E6F8F9F-2491-4DA2-A1F7-BF8E1DF28F95.jpeg

2E561D10-C587-409E-9677-7677D9A967F0.jpeg

0A5CA583-E4B3-44E0-A6AD-B9FD463C04CA.jpeg
Kul med en ECA i tråden! Jättefina klockor och extra kul för oss som någonsin bott i 031 att de kör stenhårt på Göteborg. Snyggt fångat!
 
Topp