Jasså, har du tröttnat på fashionistandet eller är det arbetsbrist där kanske?Mitt drömjobb är professionell fortkörare i mittfilen. Anarkistisk yrkesdemonstrant skulle också funka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jasså, har du tröttnat på fashionistandet eller är det arbetsbrist där kanske?Mitt drömjobb är professionell fortkörare i mittfilen. Anarkistisk yrkesdemonstrant skulle också funka
Brinner för mode och influencerbiten av det hela men du vet hur hård konkurrens det är nuförtiden, alla ska vara så jäkla unga och koola hela tidenJasså, har du tröttnat på fashionistandet eller är det arbetsbrist där kanske?
Men är inte Ginault dyrare? Och säljes enbart utanför EU?Hör du på det här larvet @MaBr
Tråden hävdar alltså Squale skulle hålla sämre klass än andra märken! Vilket nonsens!
(Men ja, som dom flesta konstaterat. Squale lirar inte samma liga som Ginault)
Dyrare jo. Men dom har väl ett lager i Europa?Men är inte Ginault dyrare? Och säljes enbart utanför EU?
På tal om lager i Europa, har du klippt någon Tisell än?Dyrare jo. Men dom har väl ett lager i Europa?
Men tillgången då? Är det kö? Måste man köpa hyllvärmare först för att bygga en relation?Dyrare jo. Men dom har väl ett lager i Europa?
Nä. Inte än, för tillfället siktar jag på att testa SM's nya BB varianter. Mr Glenn Yu vill dock inte svara på mina mail så vi får väl se.På tal om lager i Europa, har du klippt någon Tisell än?
Varianter? Ska du köpa båda din buse?Nä. Inte än, för tillfället siktar jag på att testa SM's nya BB varianter. Mr Glenn Yu vill dock inte svara på mina mail så vi får väl se.
Sen är jag fortfarande sugen på SM's tvåton
Haha, inga hyllvärmare som tur är. Men kö är det nog.Men tillgången då? Är det kö? Måste man köpa hyllvärmare först för att bygga en relation?
Jag tänkte detVarianter? Ska du köpa båda din buse?
Antar att även @MaBr håller med i och med att det är 1545 det snackas om.Hör du på det här larvet @MaBr
Tråden hävdar alltså Squale skulle hålla sämre klass än andra märken! Vilket nonsens!
OGHA!Antar att även @MaBr håller med i och med att det är 1545 det snackas om.
Squale använde förvisso den boetten redan på 70-talet, bara det är rätt fränt i sig, OG härmapa
Blir lite avis på alla med kontorsjobb som kan rotera klockor dagligen.
Själv är jag skiftarbetare på en fabrik som framställer plast. Därav sliter jag en klocka på jobbet och njuter av resten hemma.
Edit: skiftgången är dock jävligt skön med långledigt regelbundet. Skiftarbete på kontor vore smutt.
Bu för köer! Över huvud taget. Det här med att stå i kö till krogen t ex. Skulle jag aldrig göra.Haha, inga hyllvärmare som tur är. Men kö är det nog.
@M26 stod väl i kö? Eller minns jag fel.
Flera års kö, du behöver köpa flera andra dyra och tråkiga produkter, bjuda ut personalen på middag och ge dem presenter.Men tillgången då? Är det kö? Måste man köpa hyllvärmare först för att bygga en relation?
Jag skulle gärna ha den nya Ginault:en. För djäfla trevlig måste jag säga.Bu för köer! Över huvud taget. Det här med att stå i kö till krogen t ex. Skulle jag aldrig göra.
Men ok. Ska kolla lite. Ska ju inte köpa något egentligen, men ... Man slutar aldrig klocksurfa ...
Sorry vännen, bars min ödmjuka mening efter att ha haft bådaHör du på det här larvet @MaBr
Jo med ca 30% och den finns enbart som tvåhands, ingen GMT. De har lager i Europa men Storbritannien tyvärr vilket betyder +25%Men är inte Ginault dyrare? Och säljes enbart utanför EU?
Endast UK så det är Tull & Moms som gäller fr.o.m. årsskiftetDyrare jo. Men dom har väl ett lager i Europa?
Blått inlägg finns än så länge endast som aluminium som min OR1, de räknar dock med att ha blått keramiskt klart i mars.Men har Ginault kombon av det blå inlägget med vita markörer? För då är jag rädd att jag är körd
Har en svart tvåton på väg åt min vän, jag återkommer med reflektioner så snart den landatNä. Inte än, för tillfället siktar jag på att testa SM's nya BB varianter. Mr Glenn Yu vill dock inte svara på mina mail så vi får väl se.
Sen är jag fortfarande sugen på SM's tvåton
Stämmer bra det, fick fan vänta 5 månader på att få lägga beställningHaha, inga hyllvärmare som tur är. Men kö är det nog.
@M26 stod väl i kö? Eller minns jag fel.
Det är ju fel på mig men jag föredrar aluminium. Och Ginault blå alu är fan helt magisk (på bild iaf). Men kan få den med helt vita visare/index? Det känns som mumma...Sorry vännen, bars min ödmjuka mening efter att ha haft båda
Jo med ca 30% och den finns enbart som tvåhands, ingen GMT. De har lager i Europa men Storbritannien tyvärr vilket betyder +25%
Endast UK så det är Tull & Moms som gäller fr.o.m. årsskiftet
Blått inlägg finns än så länge endast som aluminium som min OR1, de räknar dock med att ha blått keramiskt klart i mars.
Har en svart tvåton på väg åt min vän, jag återkommer med reflektioner så snart den landat
Stämmer bra det, fick fan vänta 5 månader på att få lägga beställning
Hehe, bara för att klargöra så var jag ironisk.Sorry vännen, bars min ödmjuka mening efter att ha haft båda
Tack, snn231 var namnetJätte fin, vad är det för ref på den?
Yes det går att välja mellan gold sand lume och smurf lume (vit) vid order. VIll minnas att jag dessutom sett vissa som lyckats få grönt kermitinlägg i alu. Det är en snygg klocka...Det är ju fel på mig men jag föredrar aluminium. Och Ginault blå alu är fan helt magisk (på bild iaf). Men kan få den med helt vita visare/index? Det känns som mumma...
Blue bezel update.......
John has said that the supplier is a high end supplier for swiss watches and has implied that in the current climate Ginaults small order is not their highest priority currently (very disappointing!). We are clearly looking at early next quarter for any update. Please do not chase him for further updates at this time, I’m sure we will be first to know, or he will email all those with pre-orders initially when he has a full update. I shouldn’t be posting this picture, but this was the last colour sample from September.
1:48 in...Louis Vuitton vilka posörer, suck. Nu måste jag börja plita på en stämningsansökan, hej då.
Jag har aldrig testat Ginault men de verkar hålla hög kvalitet för priset har jag förstått. Rätt dålig jämförelse dock med tanke på att en Squale kostar på $550-600 och Ginault kostar $1400-1500.Hör du på det här larvet @MaBr
Japp, håller absolut med. Jag tycker att 1545 är okej för priset men det är ju inget kap precis. Boetten som de använde på 70-talet var helt klart cool och egen men den moderna 1545-boetten är ju nästan en rak kopia bortsett från baklocket.Antar att även @MaBr håller med i och med att det är 1545 det snackas om.
Squale använde förvisso den boetten redan på 70-talet, bara det är rätt fränt i sig, OG härmapa
Ja, det ser jag att det är! Riktigt snygg! Haft den själv två gånger, men blev inte vän med den.
DW-5035 alltså, inte Trans Am. Men det är min drömbil, en 70- eller 80-talare. Och till de som tror det är inspirerat av Smokey and the Bandit och Knight Rider ... ja, det är väl det då!! Som lite modernare drömbil har jag Dodge Viper ... mmm. Linjerna!
Det är sant, skönt att kunna släppa arbetet helt när jag går ut genom grinden såklart.Kontorsjobb det senaste året har ju dock tyvärr inneburit att man varit inlåst hemma... svårt att avgränsa tiden... jobbar mkt på kvällar osv