• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Hör du på det här larvet @MaBr
Tråden hävdar alltså Squale skulle hålla sämre klass än andra märken! Vilket nonsens! :)

(Men ja, som dom flesta konstaterat. Squale lirar inte samma liga som Ginault)
Antar att även @MaBr håller med i och med att det är 1545 det snackas om.

Squale använde förvisso den boetten redan på 70-talet, bara det är rätt fränt i sig, OG härmapa 👍🏼
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Blir lite avis på alla med kontorsjobb som kan rotera klockor dagligen.

Själv är jag skiftarbetare på en fabrik som framställer plast. Därav sliter jag en klocka på jobbet och njuter av resten hemma.

Edit: skiftgången är dock jävligt skön med långledigt regelbundet. Skiftarbete på kontor vore smutt.

IMG_20210126_135239.jpg

Kontorsjobb det senaste året har ju dock tyvärr inneburit att man varit inlåst hemma... svårt att avgränsa tiden... jobbar mkt på kvällar osv
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Bu för köer! Över huvud taget. Det här med att stå i kö till krogen t ex. Skulle jag aldrig göra.

Men ok. Ska kolla lite. Ska ju inte köpa något egentligen, men ... Man slutar aldrig klocksurfa ... ;)
Jag skulle gärna ha den nya Ginault:en. För djäfla trevlig måste jag säga.
Är väl den som @M26 har tror jag.
Var väl också den som tappade färg från vridringen, eller har jag drömt det med?
 
Senast ändrad:

M26

Rolex
2-Faktor
Hör du på det här larvet @MaBr
Tråden hävdar alltså Squale skulle hålla sämre klass än andra märken! Vilket nonsens! :)

(Men ja, som dom flesta konstaterat. Squale lirar inte samma liga som Ginault)
Sorry vännen, bars min ödmjuka mening efter att ha haft båda 😳
Men är inte Ginault dyrare? Och säljes enbart utanför EU?
Jo med ca 30% och den finns enbart som tvåhands, ingen GMT. De har lager i Europa men Storbritannien tyvärr vilket betyder +25%
Dyrare jo. Men dom har väl ett lager i Europa?
Endast UK så det är Tull & Moms som gäller fr.o.m. årsskiftet 😔
Men har Ginault kombon av det blå inlägget med vita markörer? För då är jag rädd att jag är körd
Blått inlägg finns än så länge endast som aluminium som min OR1, de räknar dock med att ha blått keramiskt klart i mars.
Nä. Inte än, för tillfället siktar jag på att testa SM's nya BB varianter. Mr Glenn Yu vill dock inte svara på mina mail så vi får väl se.

Sen är jag fortfarande sugen på SM's tvåton :)
Har en svart tvåton på väg åt min vän, jag återkommer med reflektioner så snart den landat 😉
Haha, inga hyllvärmare som tur är. Men kö är det nog.
@M26 stod väl i kö? Eller minns jag fel.
Stämmer bra det, fick fan vänta 5 månader på att få lägga beställning 😂
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Sorry vännen, bars min ödmjuka mening efter att ha haft båda 😳

Jo med ca 30% och den finns enbart som tvåhands, ingen GMT. De har lager i Europa men Storbritannien tyvärr vilket betyder +25%

Endast UK så det är Tull & Moms som gäller fr.o.m. årsskiftet 😔

Blått inlägg finns än så länge endast som aluminium som min OR1, de räknar dock med att ha blått keramiskt klart i mars.

Har en svart tvåton på väg åt min vän, jag återkommer med reflektioner så snart den landat 😉

Stämmer bra det, fick fan vänta 5 månader på att få lägga beställning 😂
Det är ju fel på mig men jag föredrar aluminium. Och Ginault blå alu är fan helt magisk (på bild iaf). Men kan få den med helt vita visare/index? Det känns som mumma...
 

Herr Gås

Banned
Det är ju fel på mig men jag föredrar aluminium. Och Ginault blå alu är fan helt magisk (på bild iaf). Men kan få den med helt vita visare/index? Det känns som mumma...
Yes det går att välja mellan gold sand lume och smurf lume (vit) vid order. VIll minnas att jag dessutom sett vissa som lyckats få grönt kermitinlägg i alu. Det är en snygg klocka...

Edit med bilder från fejjan. @KandreasF Dock blå keramisk. Osäker om OR2 säljs med blått alu eller ej.

Blue bezel update.......

John has said that the supplier is a high end supplier for swiss watches and has implied that in the current climate Ginaults small order is not their highest priority currently (very disappointing!). We are clearly looking at early next quarter for any update. Please do not chase him for further updates at this time, I’m sure we will be first to know, or he will email all those with pre-orders initially when he has a full update. I shouldn’t be posting this picture, but this was the last colour sample from September.

1612301159720.png

1612301168204.png
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hör du på det här larvet @MaBr
Tråden hävdar alltså Squale skulle hålla sämre klass än andra märken! Vilket nonsens! :)

(Men ja, som dom flesta konstaterat. Squale lirar inte samma liga som Ginault)
Jag har aldrig testat Ginault men de verkar hålla hög kvalitet för priset har jag förstått. 👌 Rätt dålig jämförelse dock med tanke på att en Squale kostar på $550-600 och Ginault kostar $1400-1500.

Det jag inte gillar med Squales 20/30 Atmos är att länken och framför allt ändlänkarna är sådär. Låset funkar men det är inte heller särskilt kul. Jag använder inte ens mina länkar, kör alla på gummi eller nato. 😊

Personligen hade jag inte köpt en Ginault för det är lite väl mycket kopia av Rolex Sub. Jag gillar inte heller vissa av Squales varianter som är lite väl lika Rolex men de andra är helt okej. Ska jag vara ärlig så har jag lite ångest ibland över de jag äger trots att ingen någonsin skulle kunna blanda ihop dem med en Rolex. 😳
DSCF2582 (1).jpg
IMG_0317.jpg
IMG_2194.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Antar att även @MaBr håller med i och med att det är 1545 det snackas om.

Squale använde förvisso den boetten redan på 70-talet, bara det är rätt fränt i sig, OG härmapa 👍🏼
Japp, håller absolut med. Jag tycker att 1545 är okej för priset men det är ju inget kap precis. Boetten som de använde på 70-talet var helt klart cool och egen men den moderna 1545-boetten är ju nästan en rak kopia bortsett från baklocket.
 

Herr Gås

Banned
Ja, det ser jag att det är! Riktigt snygg! Haft den själv två gånger, men blev inte vän med den.


DW-5035 alltså, inte Trans Am. Men det är min drömbil, en 70- eller 80-talare. Och till de som tror det är inspirerat av Smokey and the Bandit och Knight Rider ... ja, det är väl det då!! Som lite modernare drömbil har jag Dodge Viper ... mmm. Linjerna!

Sneglat länge på den, droppen blev nån random bild på IG där de guldismoddat den. Blingstålis för 2000kr totalt, återstår att se om det blir lika bra som jag kokat ihop i hjärnan.

1612301975488.png



Kontorsjobb det senaste året har ju dock tyvärr inneburit att man varit inlåst hemma... svårt att avgränsa tiden... jobbar mkt på kvällar osv
Det är sant, skönt att kunna släppa arbetet helt när jag går ut genom grinden såklart.
 
Topp