• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Otroligt mycket klocka för pengarna är mitt intryck efter haft denna några dagar.

IMG_20210204_084555_Bokeh.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
@Jockinho Såg att Håverud (@Von ) redan hade svarat men ja det är lume! Vill du köpa den? 😎
arTCwLJ.jpg

pdT75xv.jpg

Hmm kan fundera, cool och udda (ev jag behöver något i färg bara) kan du skicka i pm med pris 😊 Såg det fanns en del andra roliga klockor i din annons 🤓

och så dagens klocka, inte använt på någon månad så var dags!
7DF14D6E-A9A1-43FE-83B9-FFDAE2529E81.jpeg
 
Senast ändrad:

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Visst har vi det rätt fint här ändå? :) Om det varit lite senare hade man kunnat titta in hos Kerstin och se om hon fått in de nya Certina-dykarna i 38 mm.
Väldigt mysig och fin stad egentligen!😊 Tråkigt att det håller på att dö ut det mesta bara.
Tycker det känns märkligt att Kerstin får sin butik att gå runt, två är de också? Brukar kika in där när man är i stan men nu är det ju än mer sällan sen systemet flytta.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt mysig och fin stad egentligen!😊 Tråkigt att det håller på att dö ut det mesta bara.
Tycker det känns märkligt att Kerstin får sin butik att gå runt, två är de också? Brukar kika in där när man är i stan men nu är det ju än mer sällan sen systemet flytta.
Öppettiderna är minskade och jag har inte sett den andra tjejen där sen före sommaren, misstänker att hon fått gå till följd av pandemin. Kul ändå med en så lokal urmakare, brukar lämna in när det är saker utanför garantin som ska fixas. :)

Och ja, centrum blir så tråkigt, även Thn. Det är ju Överbys (och lite vårt) fel. :/
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Microkamrater!

Jag har 15 cm handled (ja, ni kan tänka er hur lätt det är att hitta klockor :banghead:) Detta innebär att lug till lug-måttet är avgörande för att inte klockan ska ligga som ett tak över handleden med bandet snett inåt-nedåt.

Jag undrar därför i all ödmjukhet om någon av er har bra tips på dykare eller stålsportisar med lug till lug-mått på 46 mm eller mindre? :angel:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Microkamrater!

Jag har 15 cm handled (ja, ni kan tänka er hur lätt det är att hitta klockor :banghead:) Detta innebär att lug till lug-måttet är avgörande för att inte klockan ska ligga som ett tak över handleden med bandet snett inåt-nedåt.

Jag undrar därför i all ödmjukhet om någon av er har bra tips på dykare eller stålsportisar med lug till lug-mått på 46 mm eller mindre? :angel:
Jag ligger själv på 15,5-16 cm, och det är en utmaning. Prova homager till Rolex Explorer 1016, t ex Armida A6 36 mm, Zeno Watch Basel 36 mm eller Smiths Everest PRS-25.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Microkamrater!

Jag har 15 cm handled (ja, ni kan tänka er hur lätt det är att hitta klockor :banghead:) Detta innebär att lug till lug-måttet är avgörande för att inte klockan ska ligga som ett tak över handleden med bandet snett inåt-nedåt.

Jag undrar därför i all ödmjukhet om någon av er har bra tips på dykare eller stålsportisar med lug till lug-mått på 46 mm eller mindre? :angel:
Skx009 skx007 skx013 samt sarbXXX har alla under 46 l2l tror jag. Och seiko-magi som gör att dom gömmer sin storlek på handleden.
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Monchard Trenchhunter...? ;)
TH K-H 2 IG.jpg
Haha, vet du, jag och min brorsa coronasurfade tillsammans igår på köp- och sälj (vi ringer varandra och surfar runt var och en hos sig, men kollar samma annonser, väldigt trevligt sätt att umgås på) och i kör sade vi att "den där Monchard Trenchhunter alltså!" så ja, jag funderar starkt på att skaffa en! Vad finns det att inte älska? Kupat glas - check. Design att dö för - check. Tavla som man aldrig tröttnar på - check. Redan en klassiker alltså, ni kan det där med design! :)
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Haha, vet du, jag och min brorsa coronasurfade tillsammans igår på köp- och sälj (vi ringer varandra och surfar runt var och en hos sig, men kollar samma annonser, väldigt trevligt sätt att umgås på) och i kör sade vi att "den där Monchard Trenchhunter alltså!" så ja, jag funderar starkt på att skaffa en! Vad finns det att inte älska? Kupat glas - check. Design att dö för - check. Tavla som man aldrig tröttnar på - check. Redan en klassiker alltså, ni kan det där med design! :)
Finns en jämförelsebild här i tråden på nuvarande samt kommande design på tavlan om du vill kolla innan köp!
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
007/009 är tegelstenar utan några magiska krafter att gömma sig på min handled i alla fall (18cm)
Haha nu ska inte du vara sån. För sin storlek tycker jag dom bär så himla mycket mindre och bekvämare. Alltså relativt sett. Inte i jämförelse med nån Ultra-mega-super thin historia. Och jag har bara 17.5 handleder. Älskar skx. Kanske därför jag försöker få in den överallt.
 
Topp