• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
@KandreasF jag bara måste retas lite, här är min Ocean Rover 1.
64EEE8F5-45E0-4239-80F1-1533CF401EBE.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Haha nu ska inte du vara sån. För sin storlek tycker jag dom bär så himla mycket mindre och bekvämare. Alltså relativt sett. Inte i jämförelse med nån Ultra-mega-super thin historia. Och jag har bara 17.5 handleder. Älskar skx. Kanske därför jag försöker få in den överallt.
Det gjorde jag också för tio år sen så jag har full förståelse, har säkert haft upp mot 50 stycken eller så 🤪
Seriöst då, klumpen är inte värd pengarna den kostar idag enligt mig, utvecklingen sprang ikapp kan man kanske säga (förutom priset som gick upp)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det gjorde jag också för tio år sen så jag har full förståelse, har säkert haft upp mot 50 stycken eller så 🤪
Seriöst då, klumpen är inte värd pengarna den kostar idag enligt mig, utvecklingen sprang ikapp kan man kanske säga (förutom priset som gick upp)
Värst var väl hysterin som uppstod när det började ryktas om att serien skulle läggas ner. En 007:a gick för typ 4k här på KS då.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Det gjorde jag också för tio år sen så jag har full förståelse, har säkert haft upp mot 50 stycken eller så 🤪
Seriöst då, klumpen är inte värd pengarna den kostar idag enligt mig, utvecklingen sprang ikapp kan man kanske säga (förutom priset som gick upp)
Jag förstår allt du säger på ett intellektuellt plan. Men ibland gillar man något av skäl man inte alltid kan förklara. Inte till vilket pris som helst givetvis!
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Haha, vet du, jag och min brorsa coronasurfade tillsammans igår på köp- och sälj (vi ringer varandra och surfar runt var och en hos sig, men kollar samma annonser, väldigt trevligt sätt att umgås på) och i kör sade vi att "den där Monchard Trenchhunter alltså!" så ja, jag funderar starkt på att skaffa en! Vad finns det att inte älska? Kupat glas - check. Design att dö för - check. Tavla som man aldrig tröttnar på - check. Redan en klassiker alltså, ni kan det där med design! :)
Haha, fasen vad roligt! Tackar och bockar för dom superfina orden!
Brukar inte plugga våra egna klockor speiellt benhårt, men kunde inte låta bli att flika in den. ;)
Vet inte om den på K&S ligger kvar än, isåfall är ju den till ett mkt bra pris! Annars finns där en klocksnackrabatt att nyttja på vår hemsida: "klocksnack10"

Superkul att du överväger en av våra klockor, det värmer!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Haha, vet du, jag och min brorsa coronasurfade tillsammans igår på köp- och sälj (vi ringer varandra och surfar runt var och en hos sig, men kollar samma annonser, väldigt trevligt sätt att umgås på) och i kör sade vi att "den där Monchard Trenchhunter alltså!" så ja, jag funderar starkt på att skaffa en! Vad finns det att inte älska? Kupat glas - check. Design att dö för - check. Tavla som man aldrig tröttnar på - check. Redan en klassiker alltså, ni kan det där med design! :)

”Coronasurfa”, ett ord för SAOL !
 
Microkamrater!

Jag har 15 cm handled (ja, ni kan tänka er hur lätt det är att hitta klockor :banghead:) Detta innebär att lug till lug-måttet är avgörande för att inte klockan ska ligga som ett tak över handleden med bandet snett inåt-nedåt.

Jag undrar därför i all ödmjukhet om någon av er har bra tips på dykare eller stålsportisar med lug till lug-mått på 46 mm eller mindre? :angel:


Oris Divers 65 finns i 36mm 👌

l3pcjhbgi1f31.jpg
 
Topp