• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

mruhr

Panerai
2-Faktor
AD betalade mig för att jag skulle ta denna klocka.
F89F0421-F369-4FC5-8365-C52D6DA0CB2D.jpeg
Sånt som händer när de upptäcker att de fått in fake ur, tro mig jag bor nu i solen sedan jag tog emot en hel pall. Krängde dessutom de vidare till ovetande turister utklädd till strandsäljare
 
Köpte just den till min Venturo.

Men..

Gjorde nått dumt för nått år sedan. Köpte exakt samma band. Kollade inte om den korta biten var med. Vilket jag insåg sedan att jag villa ha. Insåg dessutom att det saknade quick release. Kan du stå ut med detta så får du mitt gamla band.
Fasen vad schysst! Ska vi säga en hundring till BCF? Edit: Skulle ironiskt nog ha det till min venturo 😂
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Sista minuten affärer !!! 🤣👍🏻
Slänger också in en i elfte timmen :cool:
Bytes helst mot pengar
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
En gammal bild på min Arnie med Isofrane. Tycker Isofrane passar riktigt bra. Sjukt att bandet är dyrare än klockan...🤣🤣🤣
20210125_184815.jpg
Stör det verkligen dig så mycket att en annan KS-broder fick en bra deal? I regel när jag ser ditt nick så vet jag att du potentiellt är ute efter att starta något. Med det sagt så postar du skitfina klockor och jag har inget emot dig alls. Jag har träffat @Wasabi f2f, supertrevlig & ödmjuk kille som haft många väldigt fina klockor och förmodligen ville dela med sig av glädjen att ha fått en bra möjlighet till en bra klocka för ett superpris.

Kan du inte bara chilla lite? Alla här brinner för samma sak, är ju skitkul om nån hittar en bra deal, visst? Och nej, jag orkar verkligen inte läsa alla poster, men jag hoppas alla har en skitbra kväll/natt :)
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Byteslördag!
2st Timex Q reissue (38 mm). Den blå är helt ny och "Coke" ser mer eller mindre oanvänd ut.Båda komplett med kartong Runt 1k styck
Jaques Lemans (44mm-ish) några hundralappar, typ. Bra, använt skick. Komplett m kartong osv
Black Oak (ca 44mm) oanvänd, kartongen saknas. Nån hundring eller så

Bytes mot något kul, styckvis eller i paket

Några fler bilder på Timex:arna
Bytes mot nåt kul, eller säljes, helst i par. 1k styck
Känns som det luktats lite på finspriten lite här och där, alla vet att "bäst" beslut tas då så påminner om några bytes-ur som finns som erbjudande mot nå kul...
Eventuellt finns en G-Shock oxå. Pepsi-Timex finns dock inte, för den är såld (utan kvitto... )
Så, hit me with your best shot!
 

Bilagor

  • 20210205_231913.jpg
    20210205_231913.jpg
    195.6 KB · Visningar: 19

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Stör det verkligen dig så mycket att en annan KS-broder fick en bra deal? I regel när jag ser ditt nick så vet jag att du potentiellt är ute efter att starta något. Med det sagt så postar du skitfina klockor och jag har inget emot dig alls. Jag har träffat @Wasabi f2f, supertrevlig & ödmjuk kille som haft många väldigt fina klockor och förmodligen ville dela med sig av glädjen att ha fått en bra möjlighet till en bra klocka för ett superpris.

Kan du inte bara chilla lite? Alla här brinner för samma sak, är ju skitkul om nån hittar en bra deal, visst? Och nej, jag orkar verkligen inte läsa alla poster, men jag hoppas alla har en skitbra kväll/natt :)
Tack för de varma orden, kan bara säga detsamma om dig, hojta till nästa gång du har vägarna förbi Sthlm nån gång ☺️
exakt, du förstod mig helt rätt! Ville bara dela med mig av glädjen ☺️
 
Senast ändrad:

Code

AKA Vincent B
Stör det verkligen dig så mycket att en annan KS-broder fick en bra deal? I regel när jag ser ditt nick så vet jag att du potentiellt är ute efter att starta något. Med det sagt så postar du skitfina klockor och jag har inget emot dig alls. Jag har träffat @Wasabi f2f, supertrevlig & ödmjuk kille som haft många väldigt fina klockor och förmodligen ville dela med sig av glädjen att ha fått en bra möjlighet till en bra klocka för ett superpris.

Kan du inte bara chilla lite? Alla här brinner för samma sak, är ju skitkul om nån hittar en bra deal, visst? Och nej, jag orkar verkligen inte läsa alla poster, men jag hoppas alla har en skitbra kväll/natt :)
Aha så när du ser mitt "nick" så VET DU att jag är ute efter att starta något?!? Intressant!! Förklara gärna mer!?! .. Jag har också träffat @Wasabi och vet att han är en bra kille. Men just ang Arnie, att han skulle fått köpa en ny fr AD för 1500kr låter väldigt tveksamt. Jag får ju tro vad jag vill. Sen om han fått det är det bara och gratulera. Handlar inte om att bevisa saker hit o dit, men låter fort lite för bra för att vara sant...
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Aha så när du ser mitt "nick" så VET DU att jag är ute efter att starta något?!? Intressant!! Förklara gärna mer!?! .. Jag har också träffat @Wasabi och vet att han är en bra kille. Men just ang Arnie, att han skulle fått köpa en ny fr AD för 1500kr låter väldigt tveksamt. Jag får ju tro vad jag vill. Sen om han fått det är det bara och gratulera. Handlar inte om att bevisa saker hit o dit, men låter fort lite för bra för att vara sant...
Absolut, jag besvarar dig gärna på detta ännu en gång! Du har i ren hybris hypat en och annan klocka som du strax därefter lagt ut till salu (och fått kritik för av etablerade medlemmar), gått i skriftlig clinch med supertrevliga KS:are (också etablerade medlemmar) när du fått kritik för minsta lilla, vägrat in i det sista tro att en klocka inte skulle varit tillverkad i UK (i denna tråden) och käbblat runt om mycket mer än så. Vilket bara är tråkigt, för du har ju både roliga klockor och fina bilder, men kan allt som oftast uppenbarligen inte acceptera att folk tycker annorlunda än dig, vilket är okej men det skapar ingen direkt stämning när det blir så med ditt postande.

Du ser ju ditt egna svar, direkt till ett hyfsat aggressivt försvar med versaler, trots att jag ordagrant skrev ”potentiellt är ute efter att starta något”, du hugger direkt tråkigt nog. Jag förstår bara inte varför.

Klart du får tro vad du vill, men varför måste du gång på gång gå så hårt på folk? Nåväl, jag tänkte sova nu men önskar alla en trevlig kväll, fridens ✌️
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Stör det verkligen dig så mycket att en annan KS-broder fick en bra deal? I regel när jag ser ditt nick så vet jag att du potentiellt är ute efter att starta något. Med det sagt så postar du skitfina klockor och jag har inget emot dig alls. Jag har träffat @Wasabi f2f, supertrevlig & ödmjuk kille som haft många väldigt fina klockor och förmodligen ville dela med sig av glädjen att ha fått en bra möjlighet till en bra klocka för ett superpris.

Kan du inte bara chilla lite? Alla här brinner för samma sak, är ju skitkul om nån hittar en bra deal, visst? Och nej, jag orkar verkligen inte läsa alla poster, men jag hoppas alla har en skitbra kväll/natt :)

Absolut, jag besvarar dig gärna på detta ännu en gång! Du har i ren hybris hypat en och annan klocka som du strax därefter lagt ut till salu (och fått kritik för av etablerade medlemmar), gått i skriftlig clinch med supertrevliga KS:are (också etablerade medlemmar) när du fått kritik för minsta lilla, vägrat in i det sista tro att en klocka inte skulle varit tillverkad i UK (i denna tråden) och käbblat runt om mycket mer än så. Vilket bara är tråkigt, för du har ju både roliga klockor och fina bilder, men kan allt som oftast uppenbarligen inte acceptera att folk tycker annorlunda än dig, vilket är okej men det skapar ingen direkt stämning när det blir så med ditt postande.

Du ser ju ditt egna svar, direkt till ett hyfsat aggressivt försvar med versaler, trots att jag ordagrant skrev ”potentiellt är ute efter att starta något”, du hugger direkt tråkigt nog. Jag förstår bara inte varför.

Klart du får tro vad du vill, men varför måste du gång på gång gå så hårt på folk? Nåväl, jag tänkte sova nu men önskar alla en trevlig kväll, fridens ✌️
Word! ... Räcker så
 

Code

AKA Vincent B
Absolut, jag besvarar dig gärna på detta ännu en gång! Du har i ren hybris hypat en och annan klocka som du strax därefter lagt ut till salu (och fått kritik för av etablerade medlemmar), gått i skriftlig clinch med supertrevliga KS:are (också etablerade medlemmar) när du fått kritik för minsta lilla, vägrat in i det sista tro att en klocka inte skulle varit tillverkad i UK (i denna tråden) och käbblat runt om mycket mer än så. Vilket bara är tråkigt, för du har ju både roliga klockor och fina bilder, men kan allt som oftast uppenbarligen inte acceptera att folk tycker annorlunda än dig, vilket är okej men det skapar ingen direkt stämning när det blir så med ditt postande.

Du ser ju ditt egna svar, direkt till ett hyfsat aggressivt försvar med versaler, trots att jag ordagrant skrev ”potentiellt är ute efter att starta något”, du hugger direkt tråkigt nog. Jag förstår bara inte varför.

Klart du får tro vad du vill, men varför måste du gång på gång gå så hårt på folk? Nåväl, jag tänkte sova nu men önskar alla en trevlig kväll, fridens ✌️
Ok så om jag lägger upp bilder på klockor så hyper jag dom? Sen tröttnar o säljer till överdrivna priser? Är det det du försöker säga? Ta reda på fakta istället för sitta här och hitta på saker du inte har en aning om. Sen om du tycker jag agerar aggressiv i mitt sätt och skriva, får du tycka det..(du kanske är känslig vilket du också får vara). Men hitta inte på saker..god natt..
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Ok så om jag lägger upp bilder på klockor så hyper jag dom? Sen tröttnar o säljer till överdrivna priser? Är det det du försöker säga? Ta reda på fakta istället för sitta här och hitta på saker du inte har en aning om. Sen om du tycker jag agerar aggressiv i mitt sätt och skriva, får du tycka det..(du kanske är känslig vilket du också får vara). Men hitta inte på saker..god natt..
Nej, du har vid upprepade gånger lyft vissa klockor ”lite över” vad dom faktiskt är, och därefter lagt ut dom till försäljning. Om det var allt du såg i mitt svar, så önskar jag dig en fortsatt trevlig helg och att du vaknar upp med mantrat ”Nej, alla är inte emot mig bara för att de tycker annorlunda”.

Nej, jag är absolut inte särskilt känslig av mig, men jag förespråkar gärna en rätt hög ”lägsta nivå” i mina diskussioner. Så hur gärna du än vill vara hård och otrevlig/cool så fallerar det dessvärre här & nu. Backa hem, kolla hur du beter dig bland medmänniskor och ha en bra söndag så rundar vi väl av så.
 

Code

AKA Vincent B
Nej, du har vid upprepade gånger lyft vissa klockor ”lite över” vad dom faktiskt är, och därefter lagt ut dom till försäljning. Om det var allt du såg i mitt svar, så önskar jag dig en fortsatt trevlig helg och att du vaknar upp med mantrat ”Nej, alla är inte emot mig bara för att de tycker annorlunda”.

Nej, jag är absolut inte särskilt känslig av mig, men jag förespråkar gärna en rätt hög ”lägsta nivå” i mina diskussioner. Så hur gärna du än vill vara hård och otrevlig/cool så fallerar det dessvärre här & nu. Backa hem, kolla hur du beter dig bland medmänniskor och ha en bra söndag så rundar vi väl av så.
Herregud absolut ha det fint...
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Hej på er alla!

Tänkte höra med er här om någon ev. har en MTM eller Resco som de akulle vilja sälja till mig? 😊
Eller varför inte en Raven Vintage 42, det skulle oxå vara skoj.

Lägger till en bild på min MTM bara för att det är kul med bilder. 😊
 

Bilagor

  • 0D6A76DD-2F3F-430E-8F04-DBB473934847.jpeg
    0D6A76DD-2F3F-430E-8F04-DBB473934847.jpeg
    466.5 KB · Visningar: 22

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Gud vilken löjlig diskussion om klocka för femtonhundra spänn. Som jag har sagt till dig när du har skrivit till mig privat, jag har inga problem med att visa kvittot. Tycker inte bara att jag har något behov av att visa någon något kvitto bara för att en person väljer att inte tro på mig, kan inte bry mig mindre. Varför ska jag ljuga om en Seiko för 1500kr? Det är helt upp till personen i fråga att välja att lita på mig eller inte. Ville egentligen besvara påståendet men kände att det kanske behövdes klaras upp lite. Så om du inte vill tro på mig så är det helt och hållet ditt problem haha. Jag ska inte behöva bevisa det till någon som inte har någonting med min klocka att göra 🤣 sen undrar jag varför man skulle vilja ljuga om något sådant, varför skulle vilja trigga igång så att priset sänks på modellen om jag äger den själv?
Om min klocka var till salu och du skulle vara intresserad av att köpa den samt att du vill ha kvitto så är det en helt annan sak. Men nu är den inte till salu och jag kommer inte att sälja den heller.
och återigen, så som jag även skrev till dig privat innan du skrev här på denna tråd, så handlar jag väldigt många klockor av samma AD, och därför bestämde de sig att jag skulle få köpa denna till ett förmånligt pris då den har legat i butiken och dammat ett tag. Förra året (2020) skulle jag noga gissa på att jag köpte ca 15-16 klockor från dem, självklart är man snäll mot sina stamkunder. Om jag fick bestämma skulle jag vilja ha en gratis klocka varje år 🤣 med det sagt, hoppas att denna diskussion inte fortsätter och att vi kan njuta av alla klockbilder i denna underbara tråd.
bifogar även en bild på min klocka med dagens datum för er som inte tror att jag äger klockorna jag postar i tråden 😂

Var är kvittot, var är kvittot...? DÅ TROR jag dig..😁 och nej du behöver inte bevisa nåt...😉😘

Köpte ju själv denna ny för 113kr hos
Ad 🤷🏼‍♂️
D5175222-08B7-4108-A85F-3C7CE98CC958.jpeg


 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag bor också i solen och där säljer dom Arnies för 250kr st. Funderar och köpa en i varje färg. Så vi får lite mer regnbågar på jorden...nää kollar på Viaplay nu..🤣🤣

Du säger du ska släppa det men ggn på ggn förlöjligar (i brist på bättre ord) du wasabi och kallar han lögnare. Om du inte är medveten om det så läs igenom dina poster.
 
Senast ändrad:
Topp