• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
On topic, monstersöndag.
17165BC0-7C10-4A7D-85D8-531474485966.jpeg
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Tänkte det med Alpinisten men det gick som det gick!

Borde ju innebära att man inte handlar något under hela mars också. Det känns i dagsläget som en svårare utmaning...
Haha ja, vore det inte vettigt för ens karaktär då?😅
Jag hade tänkt vara med för första gången! :)
Just nu står det mellan någon av dessa, men har inte bestämt mig för vilken.
klockor 4 st.jpeg
Hade det varit mina, då hade jag kört Lorier. Väldigt anpassningsbar och ledsnar man så är det bara byta band 😀
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Hur många här har tänkt vara med i OWG-mars?🤓

Känns som en omöjlig uppgift. Ville få panik efter några dagar :)
Före 2015: I huvudsak en klocka som används, byte efter 5/10 år
Efter 2015 (och KS) : Har aldrig haft samma klocka på mig mera än 4-5 dagar i sträck. Och då endast när det kommer in nytt.
Ville säkert vara en bra och nyttig utmaning, men en annan gång, inte i år :)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Har två som jag tänkt på till OWGn men nu skulle jag behöva avyttra båda...
Får se vad det blir till slut helt enkelt :)

Försvinner båda tilltänkta så blir det antagligen Zelosen (tråkigt för det blir lite för enkelt) eller 5035an.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Känns som en omöjlig uppgift. Ville få panik efter några dagar :)
Före 2015: I huvudsak en klocka som används, byte efter 5/10 år
Efter 2015 (och KS) : Har aldrig haft samma klocka på mig mera än 4-5 dagar i sträck. Och då endast när det kommer in nytt.
Ville säkert vara en bra och nyttig utmaning, men en annan gång, inte i år :)
Haha, lite ”jag kan sluta när jag vill, men jag vill inte”-vibbar 😂! Det ska erkännas att jag är med av den anledningen
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Känns som en omöjlig uppgift. Ville få panik efter några dagar :)
Före 2015: I huvudsak en klocka som används, byte efter 5/10 år
Efter 2015 (och KS) : Har aldrig haft samma klocka på mig mera än 4-5 dagar i sträck. Och då endast när det kommer in nytt.
Ville säkert vara en bra och nyttig utmaning, men en annan gång, inte i år :)
En av de få fördelarna med Corona-hemmajobbande är möjligheten till ett obegränsat antal klockbyten per dag. :)

Så, nej, jag kommer definitivt inte köra samma klocka i en månad.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Haha ja, vore det inte vettigt för ens karaktär då?😅

Hade det varit mina, då hade jag kört Lorier. Väldigt anpassningsbar och ledsnar man så är det bara byta band 😀
Jo ska vi lägga på den extra utmaningen då TerryTee?! Bara en klocka och Inga affärer under hela mars! Förloraren får bjuda den andre på en flarra av vald findryck. Vinner båda blir det 500 till BCF?
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag har verkligen ingen aning, men det vore bra för själen! Ett sådant beslut fattar man inte helt lätt 😬
Jag har inte bestämt mig...jag är fasen tveksam till detta i år 😳
Det är INTE bra för själen. Så, nu har jag sagt det 😱 Man blir bara värre än vad man var innan. Man samlar bara det inom sig i en månad istället 😂
Tänkte det med Alpinisten men det gick som det gick!

Borde ju innebära att man inte handlar något under hela mars också. Det känns i dagsläget som en svårare utmaning...
Lycka till! 😱 😂😂
 

FOQ

Audemars

Får man komma med förslag på klocka? Vostok Pamhibia känns ju rätt bra inför detta. Du kan bada med den, strap monster, större size, du kan täcka hålet på en läckande rymdfärja, läckande båt osv. Du kan misshandla klockan utan att känna nån större förlust förutom att den bara blir coolare av att bli härjad.

Två veckor in kommer du kalla kamrat. 🕶

Fan vilken win klocka.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Får man komma med förslag på klocka? Vostok Pamhibia känns ju rätt bra inför detta. Du kan bada med den, strap monster, större size, du kan täcka hålet på en läckande rymdfärja, läckande båt osv. Du kan misshandla klockan utan att känna nån större förlust förutom att den bara blir coolare av att bli härjad.

Två veckor in kommer du kalla kamrat. 🕶

Fan vilken win klocka.
Jag kanske skulle rådfråga @thewordfox om hans. Annars är planen min GG Peacemaker men det känns för enkelt.
 

monoton

Omega
Får man komma med förslag på klocka? Vostok Pamhibia känns ju rätt bra inför detta. Du kan bada med den, strap monster, större size, du kan täcka hålet på en läckande rymdfärja, läckande båt osv. Du kan misshandla klockan utan att känna nån större förlust förutom att den bara blir coolare av att bli härjad.

Två veckor in kommer du kalla kamrat. 🕶

Fan vilken win klocka.
Du låter lättpåverkad...Noterar för mig själv vem jag ej ska sälja min Casio Terrorist till 👻
 
Topp